0

И ТТ България ЕООД започва своята дейност като дружество, специализирано в търговията с крепежни елементи, машини и индустриални консумативи. С течение на годините, натрупания опит, установените контакти и завоюваното доверие сред своите партньори, нашата компания реши да влезе и в други сфери на бита с единствената цел – да отговори на очакванията на своите клиенти.

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?

ИТТ България ЕООД е основана през 1998 г. Във фирмата работят 220 служители. Причините да създадем itt-shop.bg бяха много, но ще се спрем на няколко основни, които нямаше как да подминем:

  • богатата продуктовата гама, която е невъзможно да презентираме в един търговски обект, дори и само като шоурум;
  • пандемията, която промени навиците на обществото, като насочи фокуса към пазаруването от дома и до дома.
  • възможността Itt-shop.bg да функционира и като електронен продуктов каталог, което да улесни както нашите клиенти, така и самите служители на ИТТ България ЕООД.

Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?

ИТТ България ЕООД има над 100 000 артикула в продуктовото си портфолио, като 60 000 от тях се поддържат постоянно на склад. Разбира се, какво бихме могли да кажем освен „страхотно“, но всъщност зад това стои едно голямо предизвикателство към самите нас. Стремим се да поддържаме интереса на нашите клиенти като развиваме продуктовата си гама с нови продукти, с достатъчно количество на склад от всички артикули, така че никой да не остане разочарован. Осъзнаваме, че в динамиката на съвременното ежедневие да пестим времето на своите клиенти, давайки им възможността да купят всичко необходимо от едно място е един своеобразен комплимент към тях.

Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?

Ако разгледаме продажбата на един и същ продукт, офлайн и онлайн - офлайн продажбата си остава по-лесен вариант. Първо, защото е утвърден във времето – в магазина клиентът избира продукта, уверява се в качеството на изработка, преценя на място дали ще му бъде удобен за ползване, получава консултация от специалист. Докато при онлайн продажбите е по-различно. Там винаги има доза съмнение дали този продукт ще посрещне очакванията ни. Затова и голям процент от хората все пак отиват до магазина, за да видят продукта на живо и след това поръчват онлайн.

Къде е най-трудно да се реализират продажби и защо?

Навсякъде, където е поставена цената на първо място е трудно да се реализира продажба. Бюджетът е фиксиран на определена сума, предвидени са най-нисък клас продукти и ние просто не можем да предложим подходяща алтернатива.

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Всеки месец селектираме продукти с по-добри ценови условия, като те са свързани със: сезона; празници през настоящия промоционален период; текущите промоции на нашите доставчици.

Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

Доесега не сме прилагали мейл маркетинг. Знаем, че доста фирми избират този похват, за да достигнат до настоящи и бъдещи свои клиенти. Така те стигат до голям брой хора, практически без допълнителни разходи.

Но какво, ако човекът отсреща не желае да получава непоискани търговски съобщения. Хората са различни в реакциите си. Някои го приемат радушно, докато други откровенно се дразнят. Винаги ни е притеснявало, че подобен вид маркетингови мейл кампании, могат да имат освен позитивен и негативен ефект, но за в бъдеще обмисляме възможността да изпращаме кратка брошура, съдържаща нови продукти и текущи промоции на настоящи наши клиенти, дали предварително съгласието си да я получават.

Как разбрахте за конкурса на eCommerce Academy?

За конкурса разбрахме от фирма Валивал ООД, които са наш дългогодишен партньор в много наши проекти, и които стоят и зад itt-shop.bg.

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022?

Най – силният ни мотив е да получим оценка за труда, който сме положили ние, и нашите партньори. Изграждането на един сайт е много повече от снимка, описание и цена. Тук трябва да оправдаеш очакване, да предложиш преживяване и най-важното... да накараш клиента да избере отново теб.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 година, за да улесни вашите продажби и процеси?

Хубаво би било и да се появи орган за мониторинг и регулиране на фирмите, които извършват продажби в интернет, а защо не и да се издава разрешение за извършване на дейност, преди отварянето на онлайн магазин. Най-хубавата промяна за всички би била потребителите да могат да купуват онлайн със същата увереност, както го правят и извън интернет.