0

Как започнахте работа във Valival Digital Agency?

Идеята за създаването на дигитална агенция Valival дойде съвсем естествено. През 2001 година започнахме с колегата и съсобственик Валери да правим сайтове на flash с ActionScript, след няколко месеца се наложи да отворим фирма за да може да издаваме документи на клиентите. Първата беше ЕТ "Валентин Кичуков - Уеб Фюжън”, след това Уеб Фюжън ООД. Отворихме и още една Медия Фюжън ООД, която да бъде регистрирана по ДДС, същата преименувахме в последствие на Валивал ООД и запазихме марката Valival. Като цяло най-важното е, че зад бранда ни Valival, и до ден днешен, стои първоначалния ни екип, като към него се присъединяват в годините и още много талантливи специалисти, които стават част от нашето семейство.

Колко важна е визуалната комуникация за развитието на електронния магазин?

Визуалната комуникация е много важна и става все по-важна. Всички наблюдаваме тенденцията на развитие при идващите поколения. Те все повече възприемат информация визуално и най-вече чрез видео. За да бъде в крак с времето, един електронен магазин трябва да обръща все повече внимание на визуалната си комуникация. Добър пример за тенденциите в развитието са и съвременните приложения, като Netflix например. При тях не случайно масово информацията се предава с банери, видеа и удобна функционалност за мобилни устройства. Вярвам, че електронните магазини на бъдещето ще изглеждат все повече по този начин.

Какви дигитални услуги бихте препоръчали на един стартиращ онлайн магазин?

Един стартиращ онлайн магазин има нужда да бъде час по-скоро видим за своите клиенти. Затова е задължително да се предвиди възможно най-скоро след активирането му и реклама в популярните канали на Meta и Google. Маркетингът и рекламата са това, което може сравнително бързо да разработи един магазин. За устойчиви и дълготрайни резултати е добре в един момент да се включи и SEO, но рекламата е задължителна още от самия старт на магазина.

Защо е важно изготвянето на одит за онлайн бизнеса?

Дигиталните технологии се развиват изключително бързо. Винаги е важно да сме в крак с тях, затова е хубаво през някакъв период от време да правим одит на онлайн магазина си, за да се уверим, че няма проблеми и всичко работи правилно и ефективно.

Тъй като този контрол представлява не малък ангажимент за бизнеса, и ние го разбираме, създадохме най-модерното си решение за онлайн магазини под формата на SaaS, който да бъде централизиран и непрестанно да се развива, като ние се грижим всички магазини, които са качени на него да получават постоянни ъпдейти и да бъдат винаги актуални, а на търговците остава да се фокусират върху най-важното за тях, да продават своите продукти и услуги.

Реално участието в конкурс, като eCommerce Academy Awards дава също един полезен одит, който се прави от цяла група експерти в различни области и реално всеки участник получава техните съвети на база, на които може да подобри работата на онлайн магазина си или да отстрани проблеми, които има.

Опишете идеалния онлайн магазин с три думи!

Функционален, бърз и подреден

Как се става “Звезда на електронната търговия”?

Звезда на електронната търговия се става с много усилия, внимание дори към най-малките детайли и търпение. Електронната търговия се развива изключително динамично, за да отговаря на постоянно растящите изисквания на клиентите. Една звезда на електронната търговия трябва да се стреми да бъде в крак с времето, да обслужва клиентите си с внимание и да бъде давана за пример на останалите.


Валентин Кичуков e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.