0

Интервю с Полина Вутова, Мениджър „Продажби“ в OLX България

Визитка: Полина Вутова е Мениджър „Продажби“ в OLX България от 2020 г. насам. Тя има дългогодишен опит в обслужването на клиенти и управлението на бизнес операции, с фокус върху проследяването на поставените цели за достигане на конкретни резултати. Тези ключови умения залягат в основата на предходния ѝ опит в консултантски компании, в сферата на електронната търговия и маркетинга. Ежедневната комуникация с всички заинтересовани страни съдейства за ефективното изграждане на перспектива от гледна точка на пазарно позициониране, която води до устойчивост в дългосрочен план.

1. Защо решихте да подкрепите eCommerce Academy Awards?

OLX Group e световен лидер, който изгражда пазарни екосистеми. Една от тях е и OLX България – водеща платформа за онлайн търговия у нас. Партньорството ни с eCommerce Academy, утвърдена и доказала се във времето организация, която подпомага развитието на онлайн бизнеса, е напълно логично, в контекста на развиващия се и пълен с потенциал дигитален пазар.

Подкрепата на eCommerce Academy Awards е естествено продължение на желанието ни да насърчаваме диалога за обмен на доказано работещи практики в сферата на електронната търговия, да подпомагаме устойчивото развитие на сектора в България и да отдадем заслуженото на тези, които са се справили по най-добрия начин през изминалата година.

2. Добрият онлайн магазин е…

…този, който се развива, с мисъл за своите потребители. Добавената стойност се утвърждава като все по-ключово предимство – както от гледна точка на избор, така и по отношение на цялостното клиентско преживяване. С бързите темпове на дигитализация, възможностите за персонализирана комуникация също нарастват. Най-важната стъпка в тази посока е ежедневното проследяване на навиците на потребителите. В динамична среда, те често се менят. Въпреки това, колкото по-подходящи предложения, генерирани от платформата, получават клиентите, толкова по-голяма е вероятността да я използват отново.

В последните години, наблюдаваме тенденция за все повече стартиращи бизнеси в дигиталното пространство. Само най-печелившите от тях обаче успяват да преодолеят предизвикателствата и да утвърдят своето място. Създаването на онлайн магазин е началото. Ясната стратегия за развитие е пътят, който генерира перспективи за развитие, а постоянството в действията и бързата адаптивност – винаги с фокус върху клиента, създават допълнителната стойност, необходима на всеки онлайн търговец, за да постигне желания успех.

3. Какви възможности предоставя вашата платформа на онлайн търговците в България?

Най-ключовата възможност, която OLX предоставя на своите бизнес-ориентирани клиенти, е автоматичният достъп до цялата общност от милиони продавачи и купувачи – с публикуване на всяка своя обява за продукт и/ или услуга. Актуалните данни, с които разполагаме, сочат, че между 80% и 90% от активните интернет потребители в цялата страна посещават платформата ни всеки месец – или над 4 млн. посетители. Броят на публикуваните обяви е около 2 млн. за същия период.

Нарастващото търсене ни мотивира да създадем OLX Business – портал за всички бизнеси, които искат да достигнат до вече изградената общност от потребители на национално и на регионално ниво. Той предоставя инструменти за управление на публикуваните обяви, бърза и директна комуникация с крайния купувач, координация и проследяване на доставката и допълнителни функционалности, разработени за лесно и ефективно управление на продажбите, което е и устойчиво в дългосрочен план. Сред най-ценните предимства за бизнес клиентите, са обособяването на собствена бизнес уеб страница, индексирана в търсачките като самостоятелен виртуален магазин в OLX, повишената видимост и генерирането на статистика за ангажираността на потребителите с публикуваните обяви.

Бизнес клиентите имат и възможността да работят съвместно със свой личен OLX консултант – напълно безплатно. Нашата цел е да им помогнем и заедно да изградим най-успешната стратегия за тяхното присъствие и по-голям брой реализирани продажби в OLX. По този начин, изграждаме партньорски взаимоотношения, с потенциал те да се утвърждават като дългосрочни напред във времето.

4. Какво очаквате да научите от конкурса?

С нетърпение очакваме да се срещнем с общността, която eCommerce Academy събира на едно място. Ще използваме възможността, за да обменим опит и знания по отношение на тенденциите в сферата на електронната търговия.

За нас е ценно отблизо да проследим стъпките, които следват останалите играчи на пазара, както и да се срещнем с онези от тях, чиито успехи ще бъдат отличени като най-значими за настоящата 2023 г. Вярваме силно в обмена на добри практики и утвърждаване на диалога, в търсене на „рецептата за успех“ с всички заинтересовани страни.

5. Какво очаквате да се промени в електронната търговия в следващите години?

Електронната търговия ще продължава да се развива с бързи темпове, водена от непрестанните технологични иновации и, в известна степен, от дигитализирането на потребителското търсене във все по-голям брой сфери. Затова и очакванията ни са тя да заема все по-голям пазарен дял.

Ако трябва да очертаем посока на промяна, тя ще е свързана в най-голяма степен с начина, по който крайният потребител взима решението за покупка. Устойчивите практики, като част от цялостната политика на търговците, ще са все по-важен мотиватор на избора. Най-често, те са свързани с конкретни стъпки, насочени към грижа за природата и намаляване на негативния отпечатък върху околната среда.

Навлизането на изкуствения интелект (AI) и развитието на възможностите, които предоставя, също ще окаже влияние върху развитието на бизнесите и стъпките, които търговците ще следват в близко бъдеще. Следим с повишено внимание и интерес и тази тема.


OLX е основен партньор на eCommerce Academy Awards 2023 – Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.