К абинетът и Столичната община са влезнали в сериозен сблъсък. Причината - управляващите искали да се вдигне цената на билетчето, за да се справи транспорта в кризата. От кмеството отказали този съвет и дори обявиха, че спират диалога с властта. Това стана ясно от думите на шефа на Столичния общински съвет Георги Георгиев пред БНТ.
Столичният общински съвет няма как да приеме увеличение цената на билета и на картите за градския транспорт, защото не там е решението на финансовите проблеми, заяви Георгиев.
Той разказа, че е получил писмо от началника на кабинета на министъра на финансите, в което се казва, че е време да бъде увеличена цената на билетите и картите в София. "Това, честно казано, не очаквахме дотам да се стигне и няма как да приемем и те го знаят много добре. При тази инфлация увеличени разходи за семействата за еленергия и горива няма как да им прехвърлим с увеличението на транспортните билети и карти щетата за София от 143 млн. лв., които не достигат - това е несправедливо", заяви Георгиев.
По думите му по време на ковид пандемията Столична община се е справила сама, без помощ от правителството - спрени са няколко големи обекта и парите са пренасочени към градския транспорт, но вече не може сама да се справя и не е справедливо. "Проблемът е, че тарифна политика ще има, но градски транспорт може и да няма. Тук това, което правим ние, е, че продължаваме да увеличаваме парите на софиянци, които са в бюджета, да отиват по-голяма част от тях в транспорта. Проблемът е, че правителството ни дава съвети, които знае, че ние не можем и не бива да изпълним", каза Георги Георгиев. Той обяви, че заради всичко това Столичната община прекратява диалога с правителството.
Председателят на СОС показа и писмо от началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, в което се казва, че Столична община ще бъде финансирана от правителството срещу реформи и оптимизация. "Оптимизация на разходите означава тяхното намаляване. Ние конкретните оптимизации ги правим всеки месец. Над 70% са разписанията, които са променени в София на база на новата интелигентна система, която имаме и GPS устройствата в автобусите", поясни Георгиев.
Председателят на СОС заяви също, че няма автобусни линии, които дублират метрото, 70% от автобусите водят до спирка на метрото, 100% от трамваите правят връзка със спирка на метрото. Направена е и оптимизация - над 5% от маршрутното разписание бе намалено миналата есен, над 5% от административния персонал е съкратен.