0

М игрантския натиск у нас се е увеличил с 50%, отчитат от "Гранична полиция". Само за ден се предотвратяват по 1500  набези по границите ни. Според главният комисар Антон Златанов – директор на ГД „Гранична полиция“ пътят на мигрантите от Азия към Европа се дели на три маршрута - Източноевропейски, Централен и Западноевропейски. "Източноевропейският, през Балканите, е едва 10-15% от целия мигрантски поток. Основният проблем е по море - през Гърция и Италия - от там 75 - 80% от мигрантите се придвижват.

СЛЕД ГОНКА И БЛЪСНАТА ПАТРУЛКА: Заловиха две коли натъпкани с мигранти

Балканският път отделно не е само през България. Статистиката на Австрия показва, че миналата година 123 000 мигранти са достигнали до страната без регистрация. Тоест в държавите, през които са преминали до там, не са били заловени. Тази година до момента са 43 000 души. Тоест имаме напредък по професионалните аспекти", каза Златанов пред БНТ. 

СХЕМА! Умрели бежанци в България вкарват родата в ЕС

Шефът на "Гранична полиция" заяви, че почти всеки ден има опасни инциденти на границата - преследвания, неподчинение на шофьори на моторни превозни средства, превозващи с мигранти.

Той подчерта, че е безкомпромисен по отношение на колеги, изпълняващи недобросъвестно задачите си.

СЛЕД ГОНКА С ЧЕНГЕТАТА: Кола, натъпкана със 17 мигранти, катастрофира

"Миналата седмица заловихме наш колега, служител на гранична полиция, спомагащ трафика на мигранти. Заловен е в почивен ден в близост до граничната зона при положение, че работи в София. Не е бил сам. Нямаме никаква толерантност към такива провинения. Няма канали с държавна подкрепа по този повод", каза още Златанов. 

"Готови сме да влезем изцяло в Шенген като Гранична полиция. Правим самооценки и проверки и всичко е наред. При въздушните граници например можем да работим по шенгенските начини и правила още от утре.

ЕКШЪН В ПЛОВДИВ: Две коли, натъпкани с мигранти, опитали да избягат от ченгетата

Един път трябва да се обясни какво наблюдаваме. Стоим много добре по три показателя. Ограда, технически съоръжения зад нея - сензорни линии, видеонаблюдение, термално наблюдение и човешки фактор", допълни Златанов.