П ревантивният център по зависимости към Столична община (ПИЦ по ПН – София) стартира информационна кампания за ефектите от психоактивни вещества и рисковете при шофиране под въздействието на употребата им. За целта се използват специални очила, които симулират ефектите от алкохол и марихуана върху сетивата, съобщиха от СО.
Превантивният център по зависимости към Столична община (ПИЦ по ПН – София) стартира информационна кампания за ефектите от психоактивни вещества и рисковете при шофиране под въздействието на употребата им. За целта се използват специални очила, които симулират ефектите от алкохол и марихуана върху сетивата, съобщиха от СО.
Партньори на инициативата са Български червен кръст и Съюзът на пивоварите. Информационната кампания беше открита на 2 февруари с демонстрация в Центъра за обучение по първа помощ на БЧК, на която присъстваха д-р Цветелина Петкова – директор на ПИЦ по ПН – София, Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите и експерти от БЧК.
Идеята на кампанията е, че чрез очилата за симулация бъдещите млади шофьори сами да се убедят как употребата на алкохол или марихуана променя нормалните преценки, координация и реакции на водачите на МПС. Младежите трябва да преодоляват и различни препятствия, използвайки нестандартните очила, и да споделят преживяното. След интерактивната демонстрация психолозите на Столичния превантивен център запознават присъстващите с ефектите и негативите от употребата на психоактивни вещества и отговарят на въпроси по темата.
Кампанията се провежда през целия месец февруари в Центъра за обучение по първа помощ на БЧК и е подходяща за групи от ученици и младежи, навършили 18 години. Напълно безплатно е и интерактивни демонстрации и беседи ще се провеждат всяка сряда между 13:00 и 14:00 часа в столичния Дневен консултативен център за деца, юноши и родители. Желаещите трябва да заявят участие на тел. 0888 36 25 70., допълниха от Столична община.
Монитор


















