0

Н а всеки от нас се е случвало да наруши правилата за паркиране или да не може да намери паркомясто, особено в големите градове в страната ни. Тогава изпадаме в ситуацията да спрем на свой риск в нарушение. Може ли обаче да избегнем заплахата от вдигане с „паяк“ и последващата глоба. Да, определено, а ето какви трикове използват изобретателни собственици на автомобили, за да не бъде репатрирана тяхната кола.

На всеки от нас се е случвало да наруши правилата за паркиране или да не може да намери паркомясто, особено в големите градове в страната ни. Тогава изпадаме в ситуацията да спрем на свой риск в нарушение. Може ли обаче да избегнем заплахата от вдигане с „паяк“ и последващата глоба. Да, определено, а ето какви трикове използват изобретателни собственици на автомобили, за да не бъде репатрирана тяхната кола.

Оставете човек в колата
Според правилата колата не може да бъде евакуирана, ако в нея седи човек. Ето защо, ако знаете предварително, че ще ви се наложи паркиране на „трудно“ място и най-често е в центъра на града, вземете придружител със себе си. Оставяйки го в колата, можете спокойно да си свършите работа за 15-20 минути, без да се страхувате от репатриране.

Носете си верига с катинар.
Когато сте паркирани, прокарайте веригата през отвор в джантата и я заключете към най-близкия парапет или дърво. Този метод няма да позволи на „паяка“ да премести колата ви. Важно е обаче веригата да се вижда, защото в противен случай може да причини повреди по автомобила

Използвайте специални инструменти
Има специални устройства, които хората уместно наричат „антиевакуатори“. Те не са популярни у нас, но се използват на много места по света. Не са скъпи и могат да се купят онлайн. Простото, но ефективно устройство е направено под формата на стоманен щит, който се прикрепва към колелото и се заключва. Този дизайн няма да позволи на „паяка“ да вдигне колата на платформата.
Разбира се, чисто теоретично – подобни устройства за служителите на реда не са пречка. С помощта на прости инструменти те могат лесно да го демонтират. Но на практика полицията не прави това, защото се страхува от оплаквания на собственици на автомобили за щети на лично имущество. Те нямат нужда от тези проблеми.

Велосипед на покрива
Това е най-удачния метод. За целта трябва да имате заключващ се багажник за велосипеди на покрива и да паркирате колкото си с велосипеда отгоре. „Паякът“ ще е безсилен, защото колата ще стане с 1.5 метра по-висока. Такива превозни средства не могат да се репатрират от болшинството „паяци“ у нас.
Този метод е подходящ само за собственици на миниванове и SUV-та. Велосипедът на покрива увеличава височината на такива автомобили над максимално допустимата. А височината на обикновените автомобили, дори и с велосипед на покрива, е подобна на височината на микробус. Такива превозни средства не могат да бъдат евакуирани.

Паркирайте възможно най-близо до бордюра
Ако поставите колата близо до бордюра с двете колела, тогава, за да я повдигне и да я натовари на платформата, ще трябва да се издърпа за свободните колела. Разбира се, това не е проблем за служителите на „Паркинги и гаражи“, но ако служителят повреди окачването или други елементи на колата ви, то по закон той ще трябва да ви компенсира за щетите. Следователно „паяците“ предпочитат да не се забъркват с коли, паркирани близо до бордюра, стига нарушението да не е очевадно.