0

Тазгодишната благотворителна инициатива „С тениска на бала” (#steniskanabala) събра близо 86 000 лева за подпомагането на български абитуриенти-сираци, които продължават образованието си във висше учебно заведение. Кампанията е на „Мото-Пфое” - официален представител на автомобилните марки Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас, а партньор е Столичната организация на БЧК. Тази година в благородната инициатива се включиха 1418 млади и пораснали абитуриенти, които отидоха с тениски на бала, на изпращането или на годишнината от завършването си през 2016 г., като вместо да харчат пари за скъпи тоалети, всички желаещи дариха сума по своя преценка за обучението на деца без родители. В тазгодишното издание на благотворителната кауза имаше най-масовото участие на зрелостници и единични дарители чрез поръчка на тениски досега. Третото подред издание събра и най-голямата сума от единични дарения досега - 36 066 лева, като към нея се прибавят постъпилите средства от големите дарители-фирми в размер на 46 800 лева и останалите от миналата година 3000 лева. Със събрания дарителски фонд от 85 866 лева могат да се поемат 42 еднократни стипендии по 2000 лева на абитуриенти-сираци от „Випуск 2016”, приети във ВУЗ.

На церемония в столицата бяха обявени резултатите от тазгодишната кампания „С тениска на бала”.

Кампанията #steniskanabala тази година подкрепиха популярният влогър Емил Конрад и финалистите от X Factor – Славин, Невена и Иво. За първи път тази година бъдещите абитуриенти сами избраха дизайна на тениската чрез предварително онлайн гласуване за цвят, кройка и щампа. През 2016 година се включиха самостоятелно или групово ученици от 39 училища от цяла България. Вече се откроиха и традиционни участници в програмата #steniskanabala. Стипендиантите през 2016 година са от различни населени места от цялата страна - София, Русе, Стара Загора, Бяла, Нови пазар, Нова Загора, Варна, Сливница, Плевен, Разлог, Тутракан, Бургас, Панагюрище, Вършец, Добрич, Пазарджик, Хасково, село Барутин, област Смолян, село Крупник, област Благоевград, село Гложене, област Ловеч.

За първи път тази година бъдещите абитуриенти сами избраха дизайна на тениската чрез онлайн гласуване.

Столичната организация на БЧК, която е партньор на „Мото-Пфое” в инициативата, събираше заявките на абитуриентите-сираци за кандидатстване по настоящата програма и координираше работата с тях. Класацията на бенефициентите се извършва от тяхна страна съгласно регламента на #steniskanabala, публикуван на специално създадения сайт www.steniskanabala.bg. На него всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент можеше да дари средства, онлайн или по банков път, за образованието на абитуриентите без родители, а „Мото-Пфое” му предоставяше символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, на изпращането или на среща на випуска. Всеки сам избираше размера на дарението си, но тениската беше предоставена при дарения над 20 лева.

Собственикът на „Мото-Пфое” – Филип Пфое (в средата) и управителите Атанас Фурнаджиев (в ляво) и Димо Николов приветстваха гостите.

Даряването на средства за зрелостници без родители е дългогодишна инициатива на „Мото-Пфое”. През 1996 година стартира ежегодно благотворително модно ревю, което подпомагаше абитуриенти-сираци от контингента на БЧК и със събраните средства се закупуваха тоалети, аксесоари и куверти за бала им. От 2014 г. „Мото-Пфое” надгради своята инициатива, като вече помага на абитуриентите без родители от цялата страна да продължат образованието си след XII клас. Вдъхновители на кампанията #steniskanabala са група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителна инициатива, събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на бала с тениски, вместо с рокли или костюми, и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. Година по-късно, „Мото-Пфое” пое щафетата и продължава инициативата в България.