0

В ъзможността за снимка с царя Симеон Сакскобургготски или с новия US посланик у нас Херо Мустафа се оказа сред хитовете за посетителите на традиционния благотворителен базар на Международен женски клуб-София. За 25-и път вчера еднодневното събитие надипли опашки от хиляди желаещи да влязат в залите на Интер експо центъра, за да се докоснат до културите на над 60 държави. А там, на щандовете, тази година ги очакваха и допълнителни изненади.

Възможността за снимка с царя Симеон Сакскобургготски или с новия US посланик у нас Херо Мустафа се оказа сред хитовете за посетителите на традиционния благотворителен базар на Международен женски клуб-София. За 25-и път вчера еднодневното събитие надипли опашки от хиляди желаещи да влязат в залите на Интер експо центъра, за да се докоснат до културите на над 60 държави. А там, на щандовете, тази година ги очакваха и допълнителни изненади.

Сред екипа на американския например се оказа лично Херо Мустафа с двете си дъщери, които ловко се запознаваха с изкуството на поднасянето на хотдог. „Това е прекрасно събитие и отлична инициатива за нас да се включим в благородната кауза“, коментира американският посланик, цитирана от БГНЕС, като призова всяка страна с дипломатическа мисия у нас да се присъедини към инициативата, за да бъде популяризирана благотворителността. „Събитието е чудесно, придава усещане за празничност, човещина“, заяви и Симеон Сакскобургготски, който също бе сред гостите, придружен от съпругата си доня Маргарита. Ако на някои им отнемаше час и половина да обиколят щандовете обаче, на двамата им коства доста повече заради желаещите да си поговорят и направят снимка с тях.
Лотарии с възможност

да спечелиш диамант или екскурзия

и дори търг с тайно наддаване за оригинални литографии на Жул Паскин бяха само част от атракциите, измислени от различните дипломатически мисии и културни институти, за да спечелят вниманието на посетителите, а съответно и повече средства за благотворителност. Посетителите на базара имаха възможност и да опитат кухня от цял свят, събрана на няколкостотин квадратни метра. Както и традиционни алкохолни напитки и нетрадиционни коктейли – например димяща чаша с кубински ром върху сух лед или маргарита с бонус – снимка с организатора на мексиканския щанд. Книги, дрехи, бижута и парфюми също бяха сред най-предпочитаните покупки на посетителите, част от които не пропуснаха и възможността сами да си изрисуват копринени шалове или пък да си тръгнат с ръце, татуирани с къна.

Традицията с благотворителния базар тръгва преди 25 години, когато неколцина дами - ентусиастки от Международния женски клуб, слагат старт на инициативата, като при първото й издание събират 1000 долара, разказа пред „Монитор“ преди няколко дни президентът на организацията Албена Джоунс. Миналата година обаче

благотворителното събитие прави рекорд

като набира цели 400 000 лева. Обичайно парите отиват за подпомагане на сираци, деца със здравословни проблеми, хлапета от малцинствата, възрастни хора и деца с таланти. Тазгодишното юбилейно издание ще подпомогне със събраните средства 30 проекта в социалната област, в това число за жени, пострадали от насилие.