И стински хаос настъпил на летището в Пекин при заминаването на делегациите, след като олимпиадата приключи, научи „Монитор”. Една от последните групи български спортисти и треньорските екипи, които напуснаха китайската столица, едва хванаха самолета за Европа, въпреки че домакините ги стоварили на летището в 3,30 часа сутринта, като полетът им бил чак в 9:10 часа.

Истински хаос настъпил на летището в Пекин при заминаването на делегациите, след като олимпиадата приключи, научи „Монитор”. Една от последните групи български спортисти и треньорските екипи, които напуснаха китайската столица, едва хванаха самолета за Европа, въпреки че домакините ги стоварили на летището в 3,30 часа сутринта, като полетът им бил чак в 9:10 часа.

Биатлонистите, които обитаваха олимпийското село в Джандзяку, били качени на рейс около 23:30 часа предната вечер и пристигнали на аеропорта 4 часа по-късно. Оказало се обаче, че няма какво да правят, тъй като самото летище отваря едва в 5:00 ч. сутринта.

Когато гишетата започнали работа пък нашите установили, че има само един доброволец, който говори английски език, а останалите знаели само китайски и не можели да упътят никой отбор къде и кой багаж трябва да чекира, къде се плаща за свръхбагаж или пък от къде ще трябва да си пуснат пушките.

Местните контактували с олимпийците чрез речници в телефоните си

което забавяло доста работата.

Нашите били изненадани и от високите такси, които трябвало да платят за превоза на пушките с китайската авиокомпания Air China – по $200 на брой, което им се случвало за пръв път. Така в цялата бъркотия, отборът успял да се оправи с всичко след цели 3 часа, като им останал само час до самия полет.

„По едно време наистина си мислехме, че ще изпуснем самолета, въпреки че бяхме на летището почти 6 часа преди полета”, пошегуваха се от тима ни пред „Монитор”.

Това обаче не бил единственият им проблем с китайските авиолинии, които буквално карали пътниците си да гладуват. Оказало се, че заради коронавируса екипажът на борда, който през цялото време бил облечен в предпазни скафандри заради вируса, не разнася храна, а

раздава в началото на 10-часовия полет само по един пакет на всеки пътник и бутилка от 330 мл вода

В чантата имало вакуумирано сушено телешко месо, което всички харесали, малка наденичка с пълнеж от царевица, 2 хлебчета, 1 мандарина, пакетче бисквити и малка кутийка мляко за пиене.

Ако някой се престраши да си поискаш още вода, получавал. Нямало обаче нито топла храна, нито топли напитки, а какво остава за междинни хранения. Както се знае, откакто бе обявена пандемията, до Китай се лети по строго определени маршрути, от само няколко града в Европа и с определени авиокомпании. Цените на билетите пък рязко скочили с 3-4 пъти.

Оказва се обаче, че не във всички полети до азиатската държава обслужването е толкова лошо. В турските авиолинии например няма проблем и там на пътниците се сервира поне веднъж за полета топла храна, както и няколко междинни хранения, топли напитки, сок и др.

Биатлонистите, които получиха няколко дни почивка след игрите, пък

направили цяло околосветско пътешествие докато се приберат в България

Полетът им бил от Пекин до Милано, от където част от отбора се отправил към Руполдинг на лагер, а други се прибрали в родината, но с полет през Мюнхен.

До края на сезона на отбора предстоят още 3 световни купи, първата от които е в Контиолахти (Финландия) от 28 февруари. В момента пък юношите, начело с Благой Тодев и Лора Христова, са в Солджър Холоу (САЩ), където от сряда започва световното първенство за младежи, юноши и девойки.