0

Ч етирикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел може отново да се състезава в най-престижната надпревара, макар да се отказа в края на миналия сезон.

Германецът може да влезе в болида на Астън Мартин за откриващото състезание в Бахрейн в края на тази седмица, тъй като не е ясно дали контузеният Ланс Строл ще се възстанови. Строл пропуска тестовете в Бахрейн, тъй като падна с велосипед и си контузи китките. От отбора му се надяват, че той ще е готов за надпреварата на 5 март, но това далеч не е сигурно. Шефът на Астън Мартин Майк Крак отказа да потвърди информациите за Фетел, но не ги и отрече. Все пак най-вероятен заместник на Строл остава резервния пилот Фелипе Другович, който бе в болида за тестовия уикенд.

Фетел се пенсионира в края на миналия сезон след 299 състезания, но може да стартира своето №300 в Бахрейн или в Саудитска Арабия във втория кръг на сезона.

„Проведох няколко обаждания със Себастиан, но така беше и през миналата година, а и ще продължи и занапред. Няма да ви кажа дали е заинтересован да се върне. Това е много хипотетично. Основният ни план е Ланс да се върне в колата. Още не сме взели финално решение. Не забравяйте, че Фетел имаше готови планове за пенсионирането си и ние трябва да уважим това. Нека видим какво ще стане", каза Майк Крак пред журналисти.

„Отсъствието на Строл се отрази много зле на тима – обясни от своя страна Фернандо Алонсо. – Нямаме база за сравнение. Това, което казвам аз за колата, за работата на тима, няма как да ги сравним с мнението на Ланс, който има опит с колата от миналата година. Става въпрос за много неща – от усещането за хода на педала на спирачката, през работата на сервото на волана и т.н. Не знам дали тези неща са типични за Астън Мартин или са се променили сега с новата кола. Не можем да се справим без него, така че се надявам той да се върне колкото се може по-бързо.”

В хода на тестовете Астън Мартин излезе на четвърта позиция зад Ред Бул, Ферари и Мерцедес и много анализатори очакват, че точно тимът на Строл-старши може да е големият съперник на Алпин в битката за 4-ото място при конструкторите, а не Макларън.

„Смятаме, че новата ни кола има много по-голям потенциал, на тестовете нямаше достатъчно време, за да го отключим – потвърди Алонсо. – Експериментирахме с различни настройки, но определено ще имаме нужда от 1-2 състезания, за да изчистим напълно картината по отношение на точните настройки.”