На автосалона в Париж германците от Audi представят второто поколение на кросоувъра Q5. Първото издание на Q5 стана истински пазарен хит и беше най-добре продаваният кросоувър в своя клас в продължение на няколко години. На инженерите от Audi не е било никак лесно да създадат негов достоен наследник, но точно в това е било голямото предизвикателство. Новото поколение на Audi Q5 е поредният модел, с който германците демонстрират своя напредък чрез техниката. Кросоувърът с четири кръга на емблемата съчетава спортния дух на марката с функционален интериор и всестранен характер на пътя и извън него. Новото Audi Q5 е първият автомобил в своя сегмент, който разполага с най-новите възможности за свързаност и навигация, наред с по-ефективи и технологични системи за подпомагане на водача.

Спортният дифузьор приютява накрайниците на изпускателната система, свързани с хромирани лайсни.

Кросоувърът е оборудван с ефективни двигатели, пневматичното окачване с регулиране на настройките на амортисьорите, задвижване на четирите колела от системата Quattro с технология Ultra, както и много възможности в областта на системите за подпомагане на водача и мултимедийните технологии. Продажбите на второто издание на Audi Q5 в Европа ще започнат в началото на 2017 година. Новото Audi Q5 е пораснало в сравнение с предшественика си в почти всички направления. Дължината е 4,66 м, широчината е 1,89 м, височината е 1,66 м, а междуосието е 2,82 м. Въпреки нарасналите размери, теглото на Q5 е редуцирано с 90 кг. Чрез подобрената аеродинамика, коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,30.

В по-спортните нива джантите са 18-цолови алуминиеви, а при спортния пакет S line са 19-цолови.

Новото Q5 следва дизайнерската линия на по-големия брат Q7 със спортно-атлетична стойка на пътя и предна решетка с масивна хромирана рамка. Предните фарове се предлагат със светодиодни (LED) или матрични (Matrix LED) светлини с динамични мигачи. Масивните арки на колелата подсказват за скритата система за задвижване на четирите колела Quattro, а линията на покрива допълва спортния силует. В задната част доминират правите линии, които я правят по-широка. Задните светлини също се предлагат с динамични мигачи. Типично за Q-моделите на Audi задният капак обгръща колонките на покрива. Спортният дифузьор приютява накрайниците на изпускателната система. Новото поколение на Q5 се предлага с избор между 14 цвята на лаковото покритие. Серийно моделът е със 17-цолови алуминиеви джанти, в по-спортните нива са 18-цолови, а при спортния пакет S line са 19-цолови. Като опция се предлагат и до 21-цолови.

На централната конзола изпъква новият 8,3-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система.

Интериорът на новото Audi Q5 предлага изобилие от място за петима пътници, като по много показатели изпреварва както своя предшественик, така и своите конкуренти. Хоризонталните линии на вътрешния дизайн създават усещане за простор и комфорт, а триизмерната декоративна лайсна по цялата широчина на арматурното табло прави салона елегантен и стилен. Новата концепция на линиите на обзавеждане дава на клиентите още по-богат избор от цветове и материали. Качеството на изработка на салона на Q5 е на характерното високо за марката равнище. Задната седалка в Audi Q5 има разделена на три сегмента облегалка и по желание може да се регулира по наклон или по дължина. Обемът на багажника варира между 550 и 610 литра, а при сгъване на задната облегалка вместимостта достига до 1550 литра.

Задната седалка с разделена на три сегмента облегалка може да се регулира по наклон или по дължина.

Виртуалният кокпит представя своите брилянтно изпълнени графики на 12,3-инчов цветен екран. Водачът може да избира между два основни изгледа – класически вариант с два големи контролни прибора или картина на навигационната система в центъра на екрана. Предлаганият като опция Head-up дисплей прожектира важни за шофирането данни директно на челното стъкло. Чрез въртящия и натискащ се регулатор на централния тунел се управлява терминала на системата MMI Navigation plus с 8,3-инчов сензорен дисплей. Върху горната повърхност на регулатора има интегриран сензорен панел, който разпознава изписването на символи с пръст, както и добре познати движения за команди като например увеличаване. Новото Audi Q5 радва водача и неговите спътници с най-добрия акустичен комфорт в класа.

Пътниците от втория ред разполагат с нов таблет, който служи за забавление по време на пътуването.

Музикалната система Bang & Olufsen с пространствен звук създава уникално акустично изживяване в салона. Пътниците от втория ред разполагат с нов таблет, който служи за забавление. С помощта на интерфейса за смартфони, платформите Apple CarPlay и Android Auto се пренасят директно на борда на новото Q5. Разширеният асортимент от системи за подпомагане на водача включва адаптивен круйз-контрол с включен асистент за движение в задръстване при равномерен трафик, който е в състояние за кратко да поеме изцяло работата с волана. Кросоувърът може да намалява скоростта и да спира и автономно до пълен покой, и да паркира самостоятелно както успоредно, така и перпендикулярно.

Новата система Quattro изключва автоматично задвижването на задния мост, когато то не е необходимо.

Новото Audi Q5 е едновременно спортен и много комфортен модел, благодарение на серийната система Audi drive select и новото въздушно окачване с различни настройки на амортисьорите и с възможност за избор между пет варианта на клиренса. Новото Q5 ще започне продажбите си в Европа с пет мощни и ефективни двигателя, от които четири дизели мотора TDI и един бензинов TFSI. Дизеловите мотори 2.0 TDI в новото поколение на Q5 са със мощност 150, 163 и 190 к.с. Най-мощният турбодизел 3.0 TDI е основно преработен и вече разполага с 286 к.с. и 620 Нм максимален въртящ момент. Бензиновият турбомотор 2.0 TFSI генерира мощност 252 к.с., но изразходва едва 6,8 л/100 км. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic.

Благодарение на двата напълно нови режима Lift/Offroad и Allroad, Q5 преодолява дълбоки водни препятствия.

Най-мощният турбодизел 3.0 TDI е съчетан с 8-степенен автоматик Tiptronic. За него се предлага и спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя. Автоматичната трансмисия е екипирана със спестяваща гориво функция за движение по инерция. Ръчната смята на предавките може да става от скоростния лост или с планки от волана. Новото задвижване на четирите колела Quattro с технология ultra е серийно за двигателите 2.0 TDI със 163 и 190 к.с., както и за 2.0 TFSI със 252 к.с., а за базовия дизелов модел със 150 к.с. Audi го предлага като опция. Новата система Quattro с технология Ultra изключва задвижването на задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо и го включва отново моментално, когато има нужда от това. Благодарение на двата напълно нови режима Lift/Offroad и Allroad, кросоувърът е още по-проходим извън пътя и преодолява по-дълбоки водни препятствия.