0

Един от най-популярните пикапи в света - Toyota Hilux, през тази година най-накрая получи наследник. Отскоро новият Hilux, вече осмо поколение на модела, дебютира и у нас. Първото поколение на Hilux се е появило през 1968 г., а в Европа пикапът бил представен година по-късно. За изминалите 48 години са пуснати общо осем  поколения Hilux, някои от които са се превърнали в емблематични. Второто издание, слязло от конвейера през 1972 г., се предлагало с 3-степенна автоматична скоростна кутия. Третото поколение, която се появило през 1978 г., за първи път получило дизелов двигател, задвижване на четирите колела и версия с двойна кабина. До момента са произведени над 18 милиона пикапа Toyota Hilux. Осмото поколение на Toyota Hilux е достоен наследник на легендарния бестселър, който се е развил в почти всички основни параметри. Пикапът е станал по-икономичен, салонът е по-комфортен, а опциите в интериора не отстъпват на далеч по-скъпите всъдеходи.

Линиите на каросерията на пикапа са по-гладки, а към цветовете е добавен и огнено червено.

В европейската гама на Toyota пикапът Hilux е най-големият по габарити. Осмото поколение е пораснало още повече на размери. Дължината на новия Hilux е 5,33 м, така че паркирането на колата в града създава известни проблеми, въпреки че затова помага камерата за задно виждане. Значително се е променил външният вид на новия Hilux. Пикапът е по-рафиниран, линиите на каросерията сега са по-гладки, а в предната част фаровете и радиаторната решетка са свързани в едно цяло. Към традиционните външни цветове като бяло, сребристо и черно, са добавени по-свежи нюанси като перлено бяло, морско синьо и огнено червено.

Пред водача е новото табло, а на централната конзола изпъква 7-инчовият сензорен екран.

Интериорът на новия Hilux е претърпял истинска революция в сравнение с предишното поколение. Дизайнът на таблото е много стилен, като на централната конзола е разположен 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Новото инструментално табло разполага пред погледа на водача големи аналогови оборотомер и скоростомер с разположен по средата 4,2-инчов цветен дисплей. Той предава най-важната информация за автомобила на удобна за водача позиция с интуитивно управление от волана. В салона са използвани по-качествени и по-благородни материали. Изчезнал е лостът за управление на трансмисията 4х4. За свързване на предния мост и превключването към понижаващи предавки сега има прегледен превключвател.

В салона са използвани по-качествени материали, позицията на водача е висока и удобна.

Дори и базовият Hilux е оборудван със 7 въздушни възглавници, сред които има дори еърбег за коленете на водача, както и система за стабилизиране на автомобила и ремарке. Тестваният пикап е в най-високото и разбира се най-скъпото ниво на оборудване Invincible. То се идентифицира лесно по LED светлините, страничните стъпала и 18-инчовите алуминиеви джанти с гуми за асфалтови пътища. В салона на новото поколение е станало по-просторно и удобно. За първи път Hilux е получил волан, който се регулира не само по височина, но и в дълбочина. Пикапът предлага увеличено пространство в интериора и по-удобни седалки, както и богат набор от ниши за съхранение на предмети.

Интериорът предлага повече пространство за главите и краката на пътниците на задните седалки.

Задната седалка при версия Double Cab се сгъва и повдига нагоре, за да се увеличи гъвкавостта на интериорното пространство. Товарният отсек на новия Hilux е разширен, подсилен и по-практичен. Максималната широчина на товари е увеличена до 1,65 м. Основата на товарния отсек е подсилена за да бъдат намалени деформациите и нараняванията по него при товарене и разтоварване. Оребреният под разполага с усилващи напречни греди. Челният панел е подсилен, а формата на двата калника е оптимизирана за по-големи товари. За товарното пространство на Hilux се предлага богата гама аксесоари като ролбари, хардтоп, ролкови алуминиеви и твърди покривала.

Дори и празен, новият Hilux вози по-комфортно, като единствено на неравностите леко подрусва.

Осмото поколение на Toyota Hilux е получило абсолютно нов двигател с намален обем, но с повече мощност и икономичност. Новият 2,4-литров турбодизелов агрегат е с мощност 150 к.с. и стандартно е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Тестваната версия е оборудвана с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия. Максималният въртящ момент от 400 Нм дава предимство както при ускорение, така и извън пътя. В режим Power моторът развива цялата си сила, а автоматичната трансмисия превключва по-късно предавките. В града разходът на дизел е 9 л/100 км, а извън града в режим ECO пада до 6,5 литра на сто.

Hilux е подготвен за сериозен офроуд и с лекота преодолява водно препятствие до 70 см.

Параметрите на геометрична проходимост на Toyota Hilux са впечатляващи. Обявената дълбочина на преодоляване на водно препятствие е 70 см, ъгълът на атака отпред е 31 градуса, а отзад - 26 градуса, ъгълът на рампата е 23 градуса, а пътният просвет е увеличен до 227 мм. Ресорите на задното окачване са по-дълги с 10 см, амортисьорите са по-дебели, променени са точките на свързване на елементите към рамата. Новата Toyota Hilux е подготвена за сериозен офроуд и не се страхува нито от кални коловози, нито от пресечени терени. Пикапът е оборудван със система за превключване между режимите 4х2 и 4х4, има демултипликатор за превключване между бързи и бавни предавки, както и преден и заключващ се заден диференциали с ограничено приплъзване.

Ъгълът на атака отпред е 31 градуса, отзад - 26 градуса, а пътният просвет е увеличен до 227 мм.

Изцяло новият заден диференциал с ограничено приплъзване е с усилена структура поради увеличения въртящ момент. Посредством разположен в централната конзола превключвател, новата система за автоматично изключване на предния диференциал освобождава предните колела от задвижването, което подобрява комфорта, управлението и намалява разхода на гориво. За по-голямо удобство превключването от задно задвижване към двойно предаване и обратно може да се случва при скорост под 50 км/ч. Дори и празен, новият Hilux вози по-комфортно, само на неравностите се появява характерното за пикапите друсане. При поставяне на товар от 200-300 кг поведението се променя драстично и клатенето на задната част изчезва.

Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4 Double Cab

2,4-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

160 к.с. максимална мощност при 3400 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1600-2000 об/мин

12,8 секунди ускорение от 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на дизел

189 г/км емисии на СО2

49 990 лева базова цена на модела

76 990 лева цена на тествания модел