Новият президент на Франция – Еманюел Макрон, встъпи в длъжност с новия кросоувър DS 7 Crossback на премиум марката DS, част от гиганта PSA Group. Президентският DS 7 Crossback всъщност е първият екземпляр от този модел, който излезе на пътя, 7 месеца преди началото на официалните продажби. Кросоувърът е получил приставката Presidentiel към името си и редица уникални характеристики. Отличителна черта на DS 7 Crossback Presidentiel, подготвен за церемонията, е люкът на покрива, през който новоизбраният президент на Франция приветства публиката на Шанз-Елизе. DS7 е получил уникални табели с трикольора върху капака на двигателя и на багажника, а към предната броня са закрепени пилони с френското знаме.

Автомобилът е получил уникални табели с трикольора на Франция върху капака на двигателя и на багажника.

Освен функционалните елементи, DS 7 Crossback Presidentiel е добавил редица декоративни детайли, като корпуси на страничните огледала украсени със златни ивици, създадени от специалистите на Atelier Maury. Позлатени детайли има и на 20-инчовите джанти на кросоувъра. В салона на президентския DS 7 Crossback също има етикет с трикольора на Франция, както позлатени и декоративни вложки във вратите, и позлатен монограм FR. Президентският кросоувър DS 7 Crossback е оборудван серийно с множество интересни екстри, сред които има активно окачване, което според производителя осигурява поразително комфортна возия. Европейците вече могат да поръчват автомобила, но само в лимитираната серия La Premiere. Доставките са насрочени за началото на 2018 г.

Широката хромирана радиаторна решетка е изпълнена в духа на концептуалния електромобил DS E-Tense.

Новият DS 7 Crossback е изграден върху платформата EMP2 на PSA Group. Дължината му е 4,57 метра, широчината е 1,89 метра, а височината – 1,62 метра. Новият DS7 Crossback изглежда елегантно, благодарение на силно наклонените стойки на покрива. Релефните стени и разширените калници му придават мускулест вид. Широката хромирана радиаторна решетка е изпълнена в духа на концептуалния електромобил DS E-Tense. С нея са съчетани издължените светодиодни фарове. Броните са допълнени с широки отвори за въздух. Отзад над багажната врата е поставен спойлер, а издължените светлини са съединени с хромирана лайсна.

Пред водача има 7-инчов дисплей, а на централната конзола е поставен 12-инчов сензорен екран.

В салона вместо традиционните прибори, пред водача е поставен 7-инчов дисплей, а на централната конзола изпъква 12-инчовият сензорен екран на мултимедийната система, във формата на таблет. Над него се намира бутонът за стартиране на двигателя и уникален подвижен часовник. В луксозния интериор са използвани висококачествена алкантара, напа, перфорирана кожа за седалките и истинско дърво.

В луксозния интериор са използвани алкантара, напа, перфорирана кожа за седалките и истинско дърво.

Новият DS 7 Crossback се предлага с бензинови и дизелови мотори с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Най-малък е 3-цилиндровият 1,2-литров бензинов турбомотор 1.2 PureTech с мощност 130 к.с., следван от 1,6-литровият 4-цилиндров двигател 1.6 THP с мощност 180 или 230 к.с. Дизеловата гама е представена от 1,6-литровия BlueHDi със 130 к.с. и 2,0-литровия BlueHDi със 180 к.с. Двигателят 1.2 PureTech се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а останалите мотори – с новата 8-степенна автоматична трансмисия на Aisin.

Отзад над багажната врата е поставен спойлер, а издължените светлини са съединени с хромирана лайсна.

Бензиновите и дизеловите версии на DS 7 Crossback са с предно предаване, а през 2019 година ще бъде пуснат и Plug-in хибрид с двойно задвижване. Хибридът E-Tense ще се задвижва от бензинов турбодвигател 1.8 THP с мощност 200 к.с. и два електромотора – на предната и на задната оси, нова 8-степенна автоматична трансмисия и литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч. Сумарната мощност на DS 7 Crossback E-Tense ще е около 300 к.с. Хибридът ще е способен да измине до 60 км при работа само на електрическите мотори. В стандартен режим в контакт 16А зареждането отнема 4 часа и 30 минути, а в ускорен режим със специално зарядно устройство в контакт 32A, пълненето може да отнеме по-малко от 2 часа и половина.

От двете страни на масивната радиаторна решетка са разположени продълговатите светодиодни фарове.

Кросоувърът е получил активно окачване, с което той „поглъща” всички неравности. Окачването работи много прецизно и се регулира фино от електрониката. Зад предното стъкло се намира камера, свързана електронно към предната и задната ос, която работи с четири сензора за положение и три уреда за измерване на ускорението, за да анализира промените в пътя и регулира реакцията на колата по скорост, ъгъл на волана, спирачки и т.н. Системата предава тези данни в реално време към електронен контролен модул, който въздейства върху всяко колело независимо. В зависимост от получената информация, модулът непрекъснато регулира окачването, като го прави по-меко или по-твърдо.

Новият DS7 Crossback изглежда елегантно, благодарение на силно наклонените стойки на покрива.

Новият DS7 Crossback е получил пълен набор от модерни технологии. Оборудването на кросоувъра включва системи за нощно виждане, за автономно движение в лентата, за следене на умората на водача, за аварийно спиране, технология за автономно паркиране, изцяло светодиодни фарове с шест режима на работа, аудиосистема Focal и адаптивен круйз-контрол за регулиране на дистанцията, който работи със скорост до 180 км/ч. Производството на DS 7 Crossback се извършва в завода на PSA Group във Франция, а на пазара моделът ще бъде в края на тази или началото на следващата година. Кросоувърът ще се продава в Европа на цени, започващи от около 30 000 евро.