Името Tipo е добре познато на голяма част от българите и веднага в съзнанието им изплува образът на ръбестия хечбек на Fiat, появил се у нас през 90-те години на ХХ век. Новото Tipo няма почти нищо общо със своя съименник, спрян от производство преди повече от 20 години. Единствената прилика е, че и новият модел е с компактни външни размери, но предлага голямо вътрешно пространство. Дължината на новия Fiat Tipo е 4,53 м, широчината е 1,79 м, а височината – 1,50 м. Тези компактни габарити са комбинирани с междуосие от 2,64 м. Новият Fiat Tipo се старае да подобри съотношението качество-цена в ползва на потребителя. Той предлага на клиентите си това, от което те наистина имат нужда, като идва към тях с внимателно подбрана гама и открита оферта. Всичко това, комбинирано с характерния италиански екстериорен и интериорен дизайн прави модела уникален в своя сегмент.

Елегантният профил завършва в задната част с изваяните оригинални светлини.

Външният вид на новото Tipo веднага изпъква с красотата на италианския дизайн. Моделът е проектиран в Италия от Centro Stile Fiat и е създаден, за да се справи с бъдещите предизвикателства на пазара. Новото Tipo е „роден за седан” и това се вижда от неговия дизайн, в който различните секции са интегрирани в естествена аеродинамична форма, създавайки перфектния компактен триобемен автомобил. Фаровете сякаш нахлуват в предната решетка, придавайки агресивна осанка на модела. Хромираните елементи на решетката избутват вниманието към емблемата на Fiat. Релефният преден капак придава спортен характер на автомобила. Елегантният профил завършва в задната част с изваяни светлини с оригинална С-образна форма. Дизайнерите от Centro Stile Fiat са използвали най-добрите практики от групата за постигането на коефициент на челно съпротивление от едва 0,29.

В централна конзола е интегриран 5-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Интериорът на Fiat Tipo е продиктуван от реалните нужди на потребителите. Моделът разполага с голямо, светло и удобно купе, което предлага първокласен комфорт на водача и пътниците по отношение ергономията. Позицията на шофьора е много удобна, благодарение на перфектното вертикално подравняване между волан, скоростен лост и бордове на педалите, което гарантира минимална умора при дълги пътувания. Положението на волана и подредбата на системата за управление на климатика, радиото и контролния панел са удобни и практични за водачите.

Предните седалки са предназначени за удобно седене на хора с ръст до 1,90 метра.

В новото Tipo могат да пътуват петима възрастни пътници, като седалките са предназначени за хора с височина 1,90 м отпред и до 1,85 м на задните седалки. Мястото за краката на пътниците също е най-доброто в класа си, като автомобилът разполага с разстояние от 1,07 м между ръба на предната седалка и петата на пътника. Новото Tipo има един от най-просторните в сегмента си багажник с обем от 520 литра, който е голям, лесно достъпен и дори може да се разширява със сгъване на задната седалка. В салона има много отделения за съхранение на дребни вещи. Новият Fiat Tipo е пълен с практични решения, които улесняват пътуването. На борда има аудиосистема UConnect с 5-инчов сензорен дисплей, триизмерна навигация TomTom, Bluetooth, AUX и USB портове с възможност за интеграция на всички мобилни устройства, камера за паркиране на заден ход и много други.

На втория ред седалки могат да пътуват трима пътници с височина до 1,85 метра.

За задвижването на новия Fiat Tipo се предлагат надеждни и икономични двигатели, като най-добрият баланс между динамика и нисък разход на гориво осигурява 1,6-литровият турбодизелов мотор MultiJet с мощност 120 к.с. Благодарение на тягата от 320 Нм дизеловият двигател 1.6 MultiJet съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия тегли уверено седана, като се ускорява пъргаво в градски условия, с лекота се набира за включване в магистрала или за бързо изпреварване на път с ограничена видимост. Освен че е доста динамичен, при шофиране на магистралата с около 120 км/ч, новият Fiat Tipo харчи средно около 4,5 л на 100 км.

Дългият ход на пружините абсорбира с лекота дори и дълбоките дупки и неравности.

Новият Fiat Tipo използва доказано окачване за прецизно шофиране, отлично пътно поведение и комфортно возене. Дългият ход на пружините абсорбира леко дори и дълбоки дупки и неравности. Управлението е точно и не много остро, а за по-лесно маневриране в града има режим City, който се активира с бутон на таблото. Седанът е стабилен в завоите, като каросерията не се наклонява осезаемо. Предното задвижване е с неутрални настройки и само при много спортно шофиране се долавя известно недозавиване.

Фаровете сякаш нахлуват в предната решетка, а формата на задните светлини е С-образна.

Новият Fiat Tipo е автомобил за спокойни и комфортни пътувания, но може да бъде и динамичен спринтьор с турбодизеловия двигател 1.6 MultiJet. При спокойно каране в салона е тихо, в резултат на шумоизолацията, при която са използвани специални изолиращи материали и е оптимизиран въздушния поток. Новият Fiat Tipo е функционален седан, който предлага възможно най-много качества на потребителя за своята пазарна стойност. На българския пазар цените на модела започват от 22 900 лева с ДДС, а модификацията с най-добрия двигател 1.6 MultiJet струва 32 900 лева, като дори базовите модели включват завидно за цената си оборудване. Седанът се произвежда в заводите на Tofas в Бурса, признати от множество автомобилни експерти за един от най-добрите в света.

Fiat Tipo 1.6 MultiJet

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км среден разход на дизел

110 г/км емисии на СО2

32 900 лева цена на модела