П рез 1997 година Ford Puma се появи за първи път като компактно младежко купе, а през лятото на 2019 г. моделът се завърна като градски кросоувър с 5 врати. От една страна, това са два модела, които принадлежат към съвсем различни класове. От друга страна обаче, те си приличат по младежкия спортен стил, като и двата модела са базирани на Ford Fiesta. Неотдавна Ford пусна и спортната версия на кросоувъра Puma ST, който се очаква през пролетта и вече разполага с мощност 200 конски сили.

През 1997 година Ford Puma се появи за първи път като компактно младежко купе, а през лятото на 2019 г. моделът се завърна като градски кросоувър с 5 врати. От една страна, това са два модела, които принадлежат към съвсем различни класове. От друга страна обаче, те си приличат по младежкия спортен стил, като и двата модела са базирани на Ford Fiesta. Неотдавна Ford пусна и спортната версия на кросоувъра Puma ST, който се очаква през пролетта и вече разполага с мощност 200 конски сили.

Кросоувърът Ford Puma дебютира в България през 2020 г., но първоначално се предлагаше само с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Отскоро Ford Puma се предлага и с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 EcoBoost в комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия DCT с двоен съединител на фирмата Getrag.

Благодарение на новата 7-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя, новият Ford Puma се оказва доста завладяващ, динамичен и лесен за шофиране дори и от начинаещи водачи. Със своите качества на пътя, новият кросоувър Ford Puma се опитва да се съобрази изцяло с дизайна, името си и очакванията на клиентите.

С този пъргав автомобил можете да бъдете бързи в града, да маневрирате чевръсто в тесните централни улици, да ускорите на булевардите и дори да спрете незабавно. С мощност от 125 к.с. и максимален въртящ момент от 200 Нм, този пъргав 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател в комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия ускорява от място до 100 км/ч за около 10 секунди, но емоционално колата се усеща като по-динамична.

Възможностите на 1,0-литровия двигател са смайващи. Той лесно се развърта до високи обороти, сякаш има скрит потенциал, който тепърва ще излезе наяве. В града е много приятно да се контролира тягата и ускорението, като няма колебание при превключване на автоматика. Ако все пак искате да поемете нещата в свои ръце, на волана има малки пера за смяна на предавките надолу и нагоре.

Двигателят и трансмисията работят в отличен синхрон заедно и превръщат ежедневните маршрути с Ford Puma в приятно и емоционално преживяване. Средният разход на гориво в града е 7,5 л/100 км. При липса на трафик и плавен стил на шофиране разходът в градски цикъл е 6,5 л/100 км, а през зимата или при динамично шофиране се качва до 9 л/100 км. На пътя с 90 км/ч консумацията на гориво е 4,5 л/100 км, а при скорост 110-120 км/ч е 6 л/100 км.

Освен комбинацията от пъргав бензинов турбомотор и адекватно превключваща автоматична трансмисия, новият Ford Puma пристрастява към шофирането с доста остър волан и с бързи реакции на автомобила и минимални наклонявания в завоите. Кросоувърът Puma е създаден на платформата B1 на Ford и е технически най-близък до модела Ford Fiesta с независимо предно окачване и полунезависимо задно.

Моделът впечатлява и с висок комфорт на возене, като неравностите се усещат съвсем леко, дори по лошите пътища. От друга страна Ford Puma е един от най-спортните кросоувъри в своя клас и потребителите ще го изберат точно заради неговото пътно поведение, което може да бъде допълнително подобрено чрез избора на подходящия режим на шофиране.

В режим Sport реакциите на педала на газта стават възможно най-остри, а трансмисията не бърза да превключва предавките и позволява на двигателя да се развърти до максимални обороти, като системата Stop-Start се деактивира.

Има и други интересни режими, като настройките в Slippery за хлъзгави пътища осигуряват плавна реакция на двигателя при натискане на газта, за да се предотврати подхлъзване. Но когато избирате настройки за офроуд, е точно обратното - системата за контрол на сцеплението е изключена и можете да въртите колелата до насита. Има и режим ECO, в който да шофирате икономично.

Новият кросоувър Ford Puma се предлага със задвижване на предните колела от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател в два варианта на мощност - със 125 и 155 к.с., като и двата мотора се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, а по-малкият може да бъде съчетан и със 7-степенна автоматична трансмисия.

В гамата на Ford Puma има и един 1,5-литров дизелов вариант, както и Mild хибриди. Спортното ниво на оборудване ST-Line е с леко преработен дизайн на интериора и броните, по-твърдо настроено окачване, автоматичен климатик, круиз контрол, контрол на лентата с автоматично връщане на волана, избягване на сблъсък, разпознаване на пътни знаци и интелигентен контрол на скоростта, както и избор от пет режима на шофиране.

За комфорта на пътниците се грижат отопляеми предни седалки и волан, отопляемо предно стъкло, сензори за светлина и дъжд, сензори за паркиране, LED прожектори, 17-инчови джанти, мултимедийна система SYNC 3 с 8-инчов сензорен екран и поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, навигация, цифров инструментален клъстер с 12,3-инчов LCD дисплей, предни и задни дискови спирачки, бутон за старт на двигателя.

Цената на Ford Puma 1.0 EcoBoost започва от 41 900 лева, а спортната версия ST-Line 125 AT струва 52 385 лева, но сега специалната цена на модела е 47 200 лева с ДДС.

Технически характеристики

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line 125 7AT

1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

200 Нм максимален въртящ момент при 1400 об/мин

187 км/ч максимална скорост

10,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,8 л/100 км среден разход на бензин

138 г/км емисии на СО2

52 385 лева цена на модела