Н ай-бързо развиващият се сегмент в автомобилната промишленост – този на SUV, кросоувърите и всъдеходите, накара производителите максимално да разширят гамата си от подобни модели. След като вече има в портфолиото си EcoSport и Kuga, сега Ford добавя за Европа изцяло нов модел, наречен Puma. За почитателите на Ford името не е ново и те с носталгия си спомнят за спортното купе с две врати Puma, което се произвеждаше от 1997 до 2003 година. Новият Ford Puma представлява компактен кросоувър с 5 врати, вдъхновен от дизайна на SUV, най-добрият в класа капацитет на багажника, както и 48-волтова технология за мек хибриден агрегат.

Най-бързо развиващият се сегмент в автомобилната промишленост – този на SUV, кросоувърите и всъдеходите, накара производителите максимално да разширят гамата си от подобни модели. След като вече има в портфолиото си EcoSport и Kuga, сега Ford добавя за Европа изцяло нов модел, наречен Puma. За почитателите на Ford името не е ново и те с носталгия си спомнят за спортното купе с две врати Puma, което се произвеждаше от 1997 до 2003 година. Новият Ford Puma представлява компактен кросоувър с 5 врати, вдъхновен от дизайна на SUV, най-добрият в класа капацитет на багажника, както и 48-волтова технология за мек хибриден агрегат.

Новият Ford Puma е построен на шасито на Fiesta, но е значително повдигнат и пътният просвет е 167 мм, а водачът седи с 30 мм по-високо, отколкото във Fiesta. С дължина от 4186 мм, новата Puma застава между кросоувърите EcoSport и Kuga. Пропорциите на Ford Puma го отличават от конкурентите и осигуряват разпознаваем силует. Динамичните форми и спускащата се линия на покрива му придават спортен силует и страничен профил на SUV с балансирани пропорции. Оригиналните предни светлини са разположени високо в калниците, а в отворите за въздух са вградени LED светлините за мъгла, насочващи въздушния поток през арките на предните колела.

Новата Puma се предлага в 11 цвята, а в момента на пускането има три основни версии – Titanium, Titanium X и спортната ST-Line. При Titanium X джантите са 18-цолови сиви, радиаторната решетка е обиколена от хромирана рамка, в нея също има хромирани елементи, които блестят още около фаровете за мъгла и в праговете. Защитните панели в задната броня са направени в сиво, а прозорците имат кантове от черен гланц. Спортната версия ST-Line X се предлага с 18-инчови джанти, а като опция има и 19-инчови в цвят черен мат и спортно окачване с регулирани пружини и амортисьори. Радиаторната решетка е оцветена в матово черно, а покривът завършва с по-голям спойлер, боядисан в същия цвят.

Спортният външен вид на Ford Puma не е повлиял на практичността на интериора, както често се случва. Колата е наистина просторна, като дори шофьор с ръст над 1,90 метра лесно ще намери място зад волана. На задните седалки могат да седнат удобно двама възрастни пътника и само хора с ръст над средното ниво ще имат усещане за близост на тавана. На кратки разстояния могат да пътуват и трима човека. В интериора на Puma се предлагат опционални предни седалки с лумбален масаж, което също е ново за B-SUV сегмента.

Срещу заплащане можете да получите безжично зареждане за смартфони, мултимедийна система Ford SYNC 3 с 8-инчов сензорен екран и връзка с приложенията на Apple CarPlay и Android Auto. Технологията FordPass Connect превръща новата Puma в мобилна точка с възможност за свързване на до 10 устройства чрез WiFi. Системата предоставя редица функции чрез мобилното приложение FordPass, включително мониторинг на техническото състояние, дистанционно отключване на вратите и дори стартиране на мотора.

Капакът на багажника на Ford Puma се отваря с електрозадвижване и може да се активира с движение на крака под задната броня. Издигащата се врата крие зад себе си гъвкаво багажно пространство за улесняване на товаренето на обемисти предмети. В багажника на Puma се побират до 456 литра, а от Ford твърдят, че това е най-добрият показател в класа. Инженерите са успели да оползотворят цялото пространство и тук наистина има много място. Много интересна е конфигурацията на багажното отделение, благодарение на която тук можете да превозвате кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см.

Практичното багажно пространство, наречено Ford MegaBox, осигурява дълбоко и функционално багажно отделение, което може спокойно да побере две чанти за голф в изправено положение. Решението за съхранение предлага отделение с капацитет от 80 литра с широчина 763 мм, дължина 752 мм и дълбочина 305 мм, което може да помести нестабилни предмети до приблизително 115 мм височина, като например домашни растения в изправено положение. Пространството може да се използва със свален капак, за да скрие мръсно оборудване или кални ботуши. Синтетичната облицовка и тапата за източване на дъното правят лесно почистването му с вода.

Новият Ford Puma се задвижва от модерни силови агрегати, като кросоувърът е сред първите, които ползват усъвършенстваната 48-волтовата мека хибридна технология EcoBoost Hybrid в комбинация с 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost, адаптиран да осигурява по-отзивчива динамика и по-нисък разход на гориво. Интелигентната мека хибридна система се предлага във варианти със 125 к.с. и 155 к.с. Стандартна и за двата бензинови двигателя е 6-степенната механична скоростна кутия. Като опция ще бъде налична и плавно превключваща 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Задвижването EcoBoost Hybrid се състои от 1,0-литров бензинов турбодвигател EcoBoost и интегриран стартов генератор BISG с мощност 11,5 кВт. Той осигурява акумулиране на енергия, обикновено изгубена по време на спиране, за зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане. Хибридната Puma се кара като всеки бензинов автомобил. Хибридната система използва натрупания заряд в съответствие с една от двете стратегии, в зависимост от ситуацията. При заместване на тягата BISG осигурява допълнителни 50 Нм, освобождавайки натоварването от бензиновия двигател. При увеличаване на тягата BISG увеличава общия въртящ момент от електрическата инсталация с 20 Нм, за да подобри динамиката на ускорение.

В сравнение с подобни решения от този вид, BISG работи и в по-широк спектър, включително когато скоростта е по-ниска от 15 км/ч. Освен това, за още по-голяма икономия на гориво, , многократно награждаваният двигател на Ford EcoBoost може да изключи един от трите си цилиндъра, когато не се изисква пълна мощност. Процесът на повторно активиране на цилиндъра отнема 14 милисекунди, което е напълно незабележимо за шофьора. Хибридната технология допринася за комбиниран разход на гориво от едва 5,4 л/100 км за варианта с мощност 125 к.с. На междуселищен път със скорост около 90 км/ч разходът е едва 4,3 л/100 км, а в града в зависимост от трафика, консумацията е в рамките на 5,3 до 5,9 л/100 км.

За да предложи най-добрата в класа динамика на шофиране, Ford Puma има по-твърдо задно окачване с торсионна греда, подсилени амортисьори, по-твърди втулки и оптимизирани горни опори на окачването. Задвижването е само на предните колела. На пътя новата Puma е маневрена и подвижна кола, плавна и гъвкава, а също така безопасно неутрална при шофиране в екстремни условия. На суха настилка въобще не личи, че колата е само с предно задвижване. Със своя отзивчив и винаги плътен волан, Puma дава увереността, че можете да направите всичко, което пожелаете. Заради големия просвет, новата Puma може да се справи с лекота на черен път като макадам. Във всякакви условия на пътя, новата Puma доставя истинско удоволствие от шофирането - много повече, отколкото очаквате от компактен SUV.

Новият кросоувър на Ford Puma се произвежда в румънския завод на Ford в Крайова. Със сигурност новият модел ще се превърне в сериозен конкурент на утвърдените лидери в компактния SUV-сегмент. С яркия си външен вид Puma ще грабне интереса на много почитатели на динамично изглеждащите коли. Модерните технологии в интериора и уникалното багажно пространство ще му помогнат да си проправи път до титлата на най-добрия автомобил в своя клас. Той е приятен за шофиране, умерен в разхода на гориво и се показва като един от най-практичните в този конкурентен сегмент. Новият Ford Puma вече се продава у нас в търговските центрове на официалния вносител „Мото-Пфое” в цялата страна, а цената му започва от 42 000 лева за прилично оборудване.

Технически характеристики

Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Titanium

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна механична скоростна кутия

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

210 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

191 км/ч максимална скорост

9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,4 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2

42 700 лева цена на модела