0

Дълго време марката Skoda не произвеждаше кросоувъри и всъдеходи, с изключение на специалните автомобили за армията с повишена проходимост. Първият SUV на Skoda беше Yeti, който се появи през 2009 г. Успехът на Yeti, от който вече са продадени над половин милион автомобила, накара управлението на Skoda и компанията-майка Volkswagen да се замислят за по-големи високопроходими модели. Резултатът е един модел с необичайно име Kodiaq, наречен в чест на особено голям вид кафява мечка в Аляска. Новата Skoda Kodiaq е построена върху платформата MQB и е близък роднина на второ поколение на Volkswagen Tiguan. Въпреки това, чешкият SUV е много по-голям. Дължината му достига 4697 мм, широчината е 1882 мм, височината е 1676 мм, а междуосието е цели 2791 мм. В базовото ниво моделът тежи 1450 кг. Коефициентът на челно съпротивление от 0,33 е много нисък за класа на всъдеходите, което осигурява отлична аеродинамика.

На покрива е монтиран спойлер, а в задната част са разположени стреловидните светодиодни светлини.

Kodiaq e първият модел на Skoda в новия дизайнерски стил на марката. Новият SUV изглежда сдържано и солидно, като от пръв поглед привлича вниманието с величествените си форми и триъгълни фигури. Широката радиаторна решетка напомня хищна усмивка, а централно над нея е логото на Skoda. Продълговатите фарове могат да бъдат напълно светодиодни. Под тях са компактните светлини за мъгла, а в бронята е интегриран огромен въздухозаборник. Предният капак и двете страни са релефни и се отличават със сериозно изпъкнали арки на калниците. При отваряне на вратите, ръбовете им се покриват със специални защитни протектори, които ги предпазват от увреждане. В задната част правят впечатление триъгълните стреловидни светлини, които подчертават масивната стойка на Kodiaq.

Воланът и таблото са заимствани от Superb, а на централната конзола изпъква 8-инчовият сензорен дисплей.

Строгите линии преобладават и в интериора на Skoda Kodiaq. Воланът с три лъча е познат от Skoda Superb. Салонът е обзаведен щедро с черни лакирани детайли. Циферблатите на таблото са украсени със сребристи рингове. На широката централна конзола е монтиран сензорният екран на мултимедийната система с диагонал 6,5 или 8 инча в зависимост от нивото на оборудване. Бутоните за аудиосистемата и климатика са големи и са подредени рационално. Кормилната колона и седалката на водача се регулират в широки интервали, така че зад волана могат да седнат удобно всички шофьори с нестандартни размери – от слаби дами с височина 1,50 м до едри и високи мъже с ръст над 2 м.

На втория ред седалки има предостатъчно място за краката и над главите на пътниците.

Предните седалки са много удобни, като имат ненатрапчиви странични опори. Под седалката на водача има ниша със светлоотразяваща жилетка. Ръчната спирачка вече е електромеханична и по този начин се е освободило повече място за поставките за чаши и подлакътника с голяма кутия вътре. Високата позиция зад волана и не много дебелите колони на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. Вътрешно пространство е едно от най-големите предимства на Skoda Kodiaq в сравнение с конкурентите. На втория ред седалки има предостатъчно място за краката и над главите на пътниците. Задните седалки могат да се регулират в хоризонтална посока и да се местят напред и назад в рамките на 180 мм, а също така имат и механизъм за регулиране на ъгъла на наклон на облегалката.

В салона има възможност за 7 седалки, като дори тогава остава багажно пространство с обем 270 литра.

Дори и на опционалния трети ред има място за възрастни пътници със среден ръст, въпреки че по време на дълги пътувания там по-удобно ще бъде за деца. Дори с всички 7 места в купето остава багажник с обем 270 литра. В конфигурацията с 5 места той е 720 л, а при сгъване и на втория ред седалки капацитетът набъбва двойно - до 2065 литра. В Kodiaq може да се превози товар с дължина до 2,80 метра. В най-високата версия на оборудване е предвидено електрическо задвижване на багажната врата със сензорно отваряне чрез докосване.

На пътя новата Skoda Kodiaq се проявява като стабилен и в същото време пъргав автомобил.

На пътя новата Skoda Kodiaq се проявява като стабилен и в същото време пъргав автомобил. Всички двигатели са 4-цилиндрови и са снабдени с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система за гасене при спиране. Първоначално се предлагат три бензинови и два дизелови двигателя. Базовият бензинов мотор е 1.4 TSI със 125, има го във версия и със 150 к.с., а най-големият мотор е 2.0 TSI със 180 к.с. Двигателят със 150 к.с. е оборудван със система, която изключва два от цилиндрите при малки натоварвания и по този начин пести гориво. В комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия, бензиновият мотор тегли отлично Kodiaq по планинските пътища, като в също време разходът на гориво е в рамките на 7 л/100 км. Като опция се предлага 6-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител и с възможност за ръчно превключване. Тя е отличен избор ако шофирате по-често в града и попадате в задръстванията на трафика.

На асфалт системата 4х4 подобрява сцеплението, а XDS+ преодолява недозавиването при динамична езда.

Турбодизеловите мотори 2.0 TDI са със запас от 150 и 190 к.с. Най-добре от всички се проявява по-мощният агрегат със 190 к.с., който разполага с голяма тяга от 400 Нм още от 1750 об/мин. Двигателят е гъвкав и еластичен, работи учудващо тихо и плавно, като става шумен само по време на силно ускорение. Автоматичната 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG показва много бързи реакции при смяна на предавките и не се налага водачът да се възползва от планките зад волана. Ускорението е динамично, а в същото време разходът на гориво в смесен цикъл е само 5,7 л/100 км.

При движение по пресечен терен, режимът Off road на работа на системата 4х4 подпомага шофьора.

Новата Skoda Kodiaq се предлага във версии с предно предаване и със задвижване на всички колела 4х4. Моделът има пътен просвет от 188 мм и е оборудван със система за помощ при стръмно спускане. На асфалт системата 4х4 подобрява сцеплението, а технологията XDS+ имитира диференциал с ограничено приплъзване и преодолява евентуалното недозавиване при динамична езда. Извън пътя новият Kodiaq се справя чудесно с големи гърбици, кални коловози и странични наклони, благодарение на пътния си просвет от 188 мм и системата 4х4, която предава въртящия момент на колелата с най-добро сцепление. Всъдеходът вози комфортно, а с опционалните адаптивни амортисьори високата Skoda Kodiaq се наклонява минимално в завоите. Ако изберете режим Sport амортисьорите стават по-твърди, воланът се върти по-тежко, управлението се изостря и става точно и информативно. Шумоизолацията е направена качествено и дори след скорост от 130 км/ч в салона е приятно тихо.

Kodiaq може да тегли ремарке, тежащо до 2,5 тона, като маневрирането на заден ход е улеснено максимално.

Skoda Kodiaq може да тегли ремарке, тежащо до 2,5 тона, като системата Tow Assist улеснява максимално маневрирането при движение на заден ход. В базовото ниво Active новата Skoda Kodiaq е оборудвана с всичко необходимо за удобно пътуване, като електрически стъкла и огледала, климатик, аудиосистема с 8 тонколони, 17-инчови алуминиеви джанти и много други. За безопасността са осигурени 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и технология за автоматично намаляване на скоростта. В най-скъпата версия Style тапицерията на салона е кожена, има датчици за дъжд и светлина, отопляеми предни седалки, Wi-Fi, камера за обратно виждане и система за наблюдение на „слепите” зони. В списъка с опциите са се появили безключов достъп, тризонов климатроник, електрически и вентилирани предни седалки, отопляеми първи и втори ред седалки, автопилот за паркиране, 575-ватова аудиосистема и др.

Новият Kodiaq със задвижване 4х4 и пътен просвет 188 мм преодолява възвишенията с лекота.

Можете също така да изберете адаптивен круйз-контрол с функция за движение в задръстване, система за разпознаване на пътните знаци и спазване на платното. Моделът предлага интелигентно свързване на с всички видове смартфони и богато разнообразие от нови технологии и функции, както и мобилни онлайн услуги. Продажбите на новата Skoda Kodiaq в Европа и у нас ще стартират от началото на 2017 година. Имайки предвид характеристиките и функциите на модела, цената е много приемлива. Базовият модел струва 45 280 лева, а в най-високото ниво на оборудване Style с мощен 2,0-литров дизелов двигател и 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG цената достига 69 560 лева.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4х4 Style

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

190 к.с. максимална мощност при 3500-4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-3250 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на дизел

150 г/км емисии на СО2

69 560 лева цена на модела с ДДС