За да привлече максимално вниманието към версията на Rifter с двойно задвижване, компанията Peugeot е подготвила и прототипа Rifter 4x4 с увеличен с 80 мм пътен просвет и специфични гуми за офроуд BF Goodrich. Автомобилът е проектиран за изследване на широките пространства и е създаден за приключения по всички видове терени. Прототипът Peugeot Rifter 4x4 е оборудван и с аксесоари за пътешествия, като например палатка Overland на покрива, с която собствениците му да продължат пътя си и след залез слънце и да се приютят на закрито. За да могат и най-големите авантюристи да отидат още по-далеч, Rifter 4x4 е придружен от изцяло новия електрически планински велосипед Peugeot eM02 FS Powertube, чиято батерия е директно интегрирана в рамката и осигурява плавен и аеродинамичен стил. Велосипедът се съхранява отзад на автомобила върху стойка, монтирана на теглича.
Новото Peugeot Rifter 4x4 Concept е оцветено в блестящ сив колорит, който идеално подчертава солидния му външен вид, проектиран за приключения. Матовата черна маска между радиаторната решетка и предния капак ефективно защитава предницата от изпръскване. Външният вид е освежен с добавянето на няколко жълти сатинирани елемента. Интериорът е оформен в познатия i-Cockpit и може да се похвали с различни цветове и материали. Седалките съчетават тапицерия от сив текстил с релефни орнаменти и черна алкантара, декорирани с шевове в ярко жълт цвят. Воланът е изработен от кожа със същите жълти декоративни шевове и носи лого на Peugeot. Матираният алуминий с логото Rifter играе със сенките и повърхностите.
За задвижването на Peugeot Rifter 4x4 е използван 1,5-литровият турбодизелов двигател BlueHDi 130 с мощност 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Този силов агрегат произвежда комфортен въртящ момент от 300 Нм и осигурява на автомобила висока прецизност при шофиране и удоволствие на всички приключенски терени.
Новото Peugeot Rifter 4x4 Concept е необичаен начин да достигнете нови хоризонти и e много повече от проява на стил. Неговата мисия е да бъде в стихията си както върху чакъл, кал или сняг, така и върху каменисти пътища. Затова прототипът е оборудван със система за задвижване на четирите колела, разработена от Dangel – експертен партньор на марката, специализиран в задвижване на четирите колела. Увеличеният с 80 мм пътен просвет позволява на автомобила да преодолява повечето препятствия. Задвижването 4x4 използва съединител за свързването на задните колела и се включва чрез селектор, разположен на една ръка разстояние върху бордното табло, вдясно от скоростния лост.
Възможни са три режима на шофиране: ECO, при който можете да шофирате с предно задвижване по време на вашите ежедневни пътувания в нормални пътни условия; 4WD, при който трансмисията задвижва задните колела в случай на загуба на сцепление; R.LOCK, при който се блокира задния мост. Последният режим е много полезен при шофиране в екстремни условия върху трудни терени. Четирите гуми BF Goodrich с високи експлоатационни показатели усилват ефективността на четирите колела, а 16-инчовите лакирани джанти в цвят черен оникс с ефект на диамант придават изискан характер на Rifter.
