0

Третото поколение на Mazda 6 дебютира през есента на 2012 г. и бързо се превърна в бестселър на японската марка. Още с появата си най-големият модел в гамата на Mazda категорично демонстрира, че прави огромна крачка към премиум сегмента със стилен дизайн, луксозен интериор, динамични и икономични двигатели, и комфортно пътно поведение. При модернизацията на Mazda 6 японците са продължили уверено в тази посока, като обновената „шестица” се доближава още повече до луксозните седани.

На пръв поглед усъвършенстваната Mazda 6 не изглежда революционно различна, но при по-детайлно наблюдение става ясно, че японците много старателно са обновили външния вид и интериора, като са поставили ново оборудване и са направили важни технически промени. Сега автомобилът има по-спортно и агресивно излъчване, а също е получил множество полезни опции и цял куп технически модернизации.

Отзад във фаровете са добавени светодиоди, а 19-цоловите джанти са от тъмна стомана.

Основната разлика в Mazda 6 е новата хромирана радиаторна решетка, която придава агресивен и стремителен външен вид. Тя е с по-голямо лого, както и по-дълга рамка от хром с формата на птица. Основните фарове са адаптивни с LED светлини, а тези за мъгла също са светодиодни. Отзад промените са по-дискретни, като във фаровете са добавени светодиоди. В пропил изпъкват 19-цоловите джанти от тъмна стомана. За обновената Mazda 6 се предлагат девет екстериорни цвята за каросерията.

Предният панел е напълно преобразен, предлага се контрастираща тапицерия от бяла кожа.

Докато външният вид е внимателно шлифован, интериорът е променен сериозно и това се вижда още от пръв поглед. Арматурното табло е обшито с висококачествена кожа, която намеква за приближаването на Mazda 6 до премиум сегмента. Променена е и климатичната система, появила се е нова мултимедийна система със 7-инчов сензорен дисплей. Таблото и централната конзола визуално изглеждат по-широки, като са разделени от хромирана лайсна. Предният панел е напълно преобразен, предлагат се контрастиращи тапицерии от черна и бяла кожа или черна и бежова тъкан. Нова форма има и селекторът на автоматичната скоростна кутия. В салона няма да намерите лоста на ръчната спирачка, тъй като тя вече се управлява с бутон. Багажното пространство не е променено и е доста голямо - 500 литра.

На втория ред седалки има много място за пътниците, а при необходимост могат да седнат и трима.

Двигателите и скоростните кутии за Mazda 6 не са се променили, но комбито вече се предлага със система за двойно задвижване 4х4 в комбинация с 2,2-литровия дизелов мотор SkyActiv-D във варианти със 150 и 175 к.с. Стандартна за модела е 6-степенната механична скоростна кутия, а като опция се предлага 6-степенна автоматична. По-мощната версия има запас от 175 к.с. Благодарение на големия максимален въртящ момент от 420 Нм при 2000 об/мин ускорението е динамично, а изпреварванията стават бързо и лесно. Водачът ще остане приятно изненадан от отзивчивостта на педала на газта и на спирачката. Шумоизолацията също е много подобрена и външните шумове остават изолирани от салона. Комбинацията с 6-степенната автоматична скоростна кутия прави шофирането на Mazda 6 още по-приятно в града, където не се налага постоянното превключване на предавки. Трансмисията е адаптивна и се настройва към стила на шофиране на водача и отзивчиво изпълнява желанията му, като може много бързо да сваля предавките или да ускорява равномерно. За още по-добра динамика има ръчен режим на скоростната кутия, при който предавките се сменят от водача от планки зад волана.

Благодарение на новото окачване Mazda 6 се движи плавно и грациозно дори по лошите пътища.

Платформата на обновената Mazda 6 е заимствана от предишния модел, но има някои особености. Била е модифицирана конструкцията на окачването, а освен това са използвани нов тип амортисьори, което значително е увеличило комфорта и надеждността. Благодарение на новото окачване Mazda 6 се движи плавно и грациозно дори по лошите пътища, осеяни с дупки и неравности. Ходовата част отработва дефектите на пътя меко и тихо. Колелата преминават през легналите полицаи безшумно. Усещането е, че се возите в автомобил от много по-висок клас, който изглажда пътната настилка. В завоите предните колела следват волана стриктно и точно, запазвайки комфорта и стабилността.

На пътя Mazda 6 демонстрира баланс между стабилно поведение, прецизно управление и комфортно возене.

На пътя Mazda 6 демонстрира отличен баланс между стабилно поведение, прецизно кормилно управление и комфортно возене. При шофиране на тъмно водачът е облекчен от автоматичното превключване на светлините от дълги на къси и обратно. Назад обзорът е чудесен, за което заслуга имат огромните странични огледала и опционалната камера за шофиране на заден ход. За безопасността са добавени функции като проследяване на маркировката с автоматично управление и предупреждение, следене за умората на водача, контрол на мъртвите зони от двете страни на колата и сигнализация при появата на превозни средства. При опасност от сблъсък системата за аварийно спиране открива сама опасността и отпред, и отзад.

Mazda 6 2.2 CD 175 Auto

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

175 к.с. максимална мощност при 4500 об/мин

420 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на дизел

127 г/км емисии на СО2

64 980 лева цена на модела