0

Един от първите модели, с който корейската марка Hyundai дебютира на българския пазар в началото на 90-те години на миналия век, беше седанът Lantra. Второто поколение на модела се появи през 1995 г., а при смяната му през 2000 г. седанът дойде с новото име Elantra. Четвъртото поколение на Elantra не се предлагаше на български пазар, а през 2011 г. у нас беше представено петото поколение, което се отличаваше с много по-елегантен външен вид и разполагаше с просторен интериор, удобен за дълги пътешествия. За цялото това време корейците от Hyundai са произвели над 10 милиона от моделите Lantra и Elantra. Съвсем отскоро у нас вече се предлага и новото, шесто поред поколение на седана Hyundai Elantra.

В капака на багажника е интегриран спойлер, а задните светлини вече са по-тесни.

Новият модел използва модифицирана платформа на предшественика, така че междуосието е останало същото – 2,70 м. Общата дължина се е увеличила с 30 мм до 4,57 метра, а пропорциите на колата са станали по-хармонични чрез увеличаване на ширината с 25 мм до 1,80 метра, което създава по-атлетичен вид. Височината на автомобила е намалена с 5 мм до 1,44 м. Коефициентът на челно съпротивление е намален на 0,27.

На външен вид новият Hyundai Elantra е запазил познатия профил с аркообразен покрив и леко повдигната задна част. В същото време Elantra е оформена в стила на новия кросоувър Tucson.

В предната част доминира шестоъгълната хромирана радиаторна решетка в стила на новия кросоувър Tucson.

В предната част доминира шестоъгълната хромирана радиаторна решетка с по-висока линия на капака, който има нова форма и така допълнително разширява и подчертава масивната предна част. Продълговатите фарове са допълнени от извити светодиодни дневни светлини. Ниско разположените и хлътнали дълбоко фарове за мъгла с хромирани пръстени са интегрирани във вентилационните отвори с L-образна структура. Новата Elantra има чиста странична линя, която подчертава наклонения силует на страничните прозорци и атрактивния профил на колата. В капака на багажника е интегриран спойлер, а задните светлини вече са по-тесни.

Централният панел е леко обърнат към водача, а в най-горната част е разположен 8-инчов сензорен дисплей.

В основните контактни зони от салона на новата Elantra са използвани меки материи, както и високотехнологични детайли, които създават комфортна атмосфера за всички пътници. Материалите в интериора са подобрени в сравнение с предишното поколение на модела. Воланът сега е с леко намален диаметър. Централният панел е значително по-широк и леко е обърнат към водача, а в най-горната част е разположен 8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. През нощта таблото и уредите светят в синьо.

Предните седалки са с деликатни странични опори и не изморяват тялото по време на дълго пътуване.

Седалката на водача вече може да бъде оборудвана не само с електрически корекции, но също така и със запаметяване на настройките. Седанът има внушителен вътрешен обем с увеличена височина и пространство за краката. В сравнение с предишното поколение, новата Elantra има по-просторен интериор, сравним по размер със салона на автомобил от по-висок клас.

Elantra има по-просторен интериор отзад, сравним по размер със салона на автомобил от по-висок клас.

Списъкът с опции също е разширен с адаптивен круйз-контрол със система с автоматично намаляване на скоростта, технология за спазване на платното на движение и сензорно отваряне на капака на багажника, което се задейства при приближаване към колата с ключа в ръката или в джоба. За да се намали шумът от двигателя е предвидена звукоизолация на моторния отсек. Използвани са по-дебели стъкла на предните врати и са добавени различни абсорбиращи звука материали в колоните, покрива и каросерията.

Кормилното управление има три режима на работа, но дори и в спортен остава еластично, но не остро.

На първо време Hyundai Elantra се предлага у нас с два двигателя. Бензиновият 1,6-литров 4-цилиндров мотор развива 128 к.с. и може да се комбинира с 6-степенна механична или с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият турбодизелов двигател 1.6 CRDi с мощност 136 к.с. може да се съчетае с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DCT. Новият 1,6-литров турбодизел разполага с максимален въртящ момент от 300 Нм и работи отлично в тандем с новия автоматик.

Благодарение на еластичното си окачване новата Elantra вози меко и комфортно, като кола от по-висок клас.

Шофирането на корейския седан е много приятно и не изморява при продължително пътуване. Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител сменя своевременно предавките и осигурява завидна динамика при ускорение. Новата трансмисия не увеличава разхода на гориво. По магистралата разходът на гориво е около 6,0 л/100 км, но по обикновен междуградски път с постоянна скорост ще свалите консумацията на дизел под 5 литра.

Новият турбодизелов двигател 1.6 CRDi е с мощност 136 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм.

За комфортното пътуване основна заслуга имат добре уплътнената кабина и адекватното окачване, което смело се справя с неравностите по пътя. Дори по настилки с неравности новият Hyundai Elantra вози меко и комфортно, като автомобил от по-висок клас. Кормилното управление Flex Steer има три режима на работа, но дори и в спортен остава еластично, а не остро. Всичко това, заедно с приемливата цена, прави Hyundai Elantra предпочитан избор от клиентите, нуждаещи се от универсален автомобил за дълги пътешествия.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DCT

136 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

300 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

10,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на гориво

109 г/км емисии на СО2

34 990 лева цена на базовия модел

52 990 лева цена на тествания модел