0

Хечбекът Hyundai i20 се появи през 2008 година като заместник на модела Getz. За това време са произведени над един милион от този модел. През миналата година се появи второто поколение Hyundai i20. С течение на времето гамата се разшири с по-динамична модификация с три врати, а сега има и нов вариант, който носи гените на кросоувър, наречен i20 Active. Новият Hyundai i20 Active е доста голям автомобил за стандартите на B-сегмента. Дължината му е 4065 мм, широчината е 1760 мм, височината е 1529 мм, а междуосието - 2570 мм. Стандартно моделът е качен на 17-инчови алуминиеви джанти. В дизайна на i20 Active преобладават ъгловати форми и прави линии. Тясната радиаторна решетка е съчетана със силно скосени фарове, допълнени от светодиодни дневни светлини.

Задната броня с триизмерен дизайн включва предпазен панел и кръгли фарове за мъгла и за заден ход.

В предната броня изпъква широкият трапецовиден въздухозаборник, а фарове за мъгла са кръгли. В страничните огледала са разположени светлини за мигачите. Дебелите задни колони са силно наклонени и боядисани в черно, което създава ефект на панорамен прозорец. На покрива са монтирани релси за багажник. В горния край на багажната врата има спортен спойлер, а широчината на каросерията е подчертана от извитите светлини. Новият i20 Active се различава от стандартния i20 преди всичко по пластмасовите защитни протектори на броните, праговете и арките на колелата. Отпред и отзад са се появили метални панели, а пътният просвет е увеличен с 20 мм до 170 мм.

В центъра на V-образното табло се намира 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система.

В салона на новия Hyundai i20 Active прави впечатление прецизната подредба на уредите и показателите. Широката централна конзола с V-образна форма е обърната леко към водача, а таблото е в цвят, близък до този на каросерията. В средата е 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система, а под него е блокът за управление на аудиосистемата и климатика, които са големи и удобни за използване. Воланът е облицован с кожа, а на спиците има бутони за управление на музикалната система и телефона. Кормилна колона в i20 Active се регулира по ъгъл на наклон и в дълбочина, а седалката на водача се настройва и по височина. Предните седалки са удобни, като имат леко изразени странични опори и са снабдени с отопление. Между седалките има две поставки за чаши, а във вратите има големи джобове за бутилки до 1,5 литра. Видимостта напред и настрани е добра, но назад обзорът е ограничен от дебелите стойки на покрива. Вътрешното пространство е на нивото на моделите от по-висок клас.

Мястото за краката на пътниците на втория ред е прилично, като има и достатъчно пространство над главите.

Мястото за краката на пътниците на втория ред е напълно достатъчно, като има и прилично пространство над главите им. В областта на раменете също е доста широко, така че отзад ще могат да се качат дори трима пътници. Обемът на багажника в нормално състояние е 326 литра, а със сгънати задни седалки нараства до 1042 литра. Новият Hyundai i20 Active може да има много богато оборудване, което включва електрически стъкла и огледала, климатроник, аудиосистема, Bluetooth, сензори за паркиране, автоматични светлинни и чистачки, круйз-контрол, 6 въздушни възглавници, ESP, системата за следене на налягането в гумите, отопление на предните седалки, жабка с охлаждане и много други.

1,0-литровият бензинов турбодвигател е способен да ускори i20 Active от 0 до 100 км/ч за 10,4 секунди.

Гамата от двигатели за новия Hyundai i20 Active се различава съвсем малко от моторите, предлагани за стандартния модел. Безспорно най-голямо внимание заслужава новият 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател, който се предлага в две версии - със 100 и 120 к.с. По-мощният двигател е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия и се отличава с бодър характер и доста бързо се развърта, като това е съпроводено с приятен гърлен звук. Максималният въртящ момент от 172 Нм е на разположение още от 1500 об/мин и остана постоянен до 4000 об/мин. По-мощният i20 Active е способен да се ускори до 100 км/ч за 10,4 секунди и развива 183 км/ч. В градски цикъл разходът е 6,2 л/100 км, а на извънградско хечбекът консумира 4,5 л/100 км.

Новият i20 Active вози е малко по-твърдо от стандартния i20, но отработва еластично неравностите на пътя.

Увеличеният пътен просвет не се е отразил негативно върху управлението на i20 Active, въпреки че пружините на окачването са пренастроени и са по-твърди. Като резултат Active вози е малко по-твърдо от стандартния i20, но отработва еластично неравностите на пътя. Автомобилът е много приятен за управление и благодарение на диаметъра на завой от 10,2 метра с него се маневрира лесно в градския трафик. Хечбекът има доста добро сцепление с пътя и може да се шофира по неравен терен. Шумоизолацията е на много високо ниво за стандартите на B-сегмента, така че дори и при високи скорости шумът не прониква в салона. Новият Hyundai i20 Active вече се продава у нас, а цената за хечбека със 120 к.с. започва от 29 490 лева.

Отпред и отзад са поставени метални защитни панели, а пътният просвет е увеличен с 20 мм до 170 мм.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна механична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

172 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

183 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на бензин

107 г/км емисии на СО2

29 490 лева цена на модела