Появилият се през 2007 г. хечбек Hyundai i30 беше първият модел на корейската марка, направен специално за Европа. Той дори е създаден в европейския технически център на Hyundai и се произвежда в Чехия. В продължение на 10 години вече са продадени над 400 000 екземпляра от този модел, а сега щафетата поема новото трето поколение на Hyundai i30. В новия модел са използвани най-съвременните тенденции на дизайна на европейските и японските премиум автомобили, при това съчетани по много успешен начин. Новият i30 притежава собствена индивидуалност с изразителна и запомняща се външност, като изглежда свежо и динамично от всички гледни точки. Благодарение красивия си дизайн, високото качество на материалите и изработката в салона, новият Hyundai i30 идва с амбиции да покори Европа.

Капковидните светлини се простират от калниците до багажната врата, покрита със стилен спойлер.

Новият Hyundai i30 е станал по-солиден и по-стилен на външен вид и сега изглежда като по-голям брат на Hyundai i20. Моделът е с дълъг преден капак и леко изместен назад салон. Дължината е увеличена до 4,34 м, но междуосието от 2,65 м е запазено. Хечбекът е малко по-широк и по-нисък. Твърдостта на каросерията е увеличена с 22%, а коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,30. Трапецовидната каскадна радиаторна решетка и наклонените скосени фарове оформят стилна и запомняща се предница. Страничната линия на прозорците е повдигната, а задните колони са по-полегати и масивни. Каросерията стои чудесно върху опционалните 17-инчови джанти. Капковидните светлини се простират от калниците до багажната врата, покрита със стилен спойлер с интегриран в него трети стоп.

На таблото се намира 8-инчовият цветен сензорен екран на мултимедийна система с навигация.

В салона на Hyundai i30 чувствително са подобрени облицовъчните материалите, а сглобката отново е на най-високо ниво. Предният панел е оформен с хоризонтални линии, а воланът е с по-малък диаметър и е много удобен за управление. В средата на таблото се намира цветният сензорен екран на мултимедийна система. В зависимост от нивото на оборудване, неговият диагонал е 5 или 8 инча. Благодарение на него, бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са много по-малко. Интелигентните функции за свързване, които повечето клиенти изискват, правят новото поколение Hyundai i30 умен и технологичен избор. Потребителите могат да избират между стандартната аудиосистема с 5-инчов капацитивен LCD сензорен екран с вградена динамична камера за обратно виждане, Bluetooth свързаност и функция My Music или опционалната навигационна система от ново поколение с 8-инчов капацитивен сензорен екран.

Водачите могат да свържат своя смартфон с навигационната система чрез Apple CarPlay и Android Auto.

За водачите, които желаят да свържат своя смартфон с 8-инчовата навигационна система, новият i30 осигурява както Apple CarPlay, така и Android Auto. И двете системи позволяват на потребителите да свързват устройствата си за възпроизвеждане и управление на музика, телефон или навигационни функции на екрана. За да е сигурно, че телефоните на пътниците са винаги заредени, моделът предлага също безжично индуктивно зареждане за мобилни телефони и USB вход, разположен в затворената централна конзола. Новата навигационна система е със 7-годишен безплатен абонамент за услуги TomTom Live и предлага актуализирана информация в реално време за прогнозата за времето, трафика, радарите за скоростта и онлайн търсене на интересни места. В новия Hyundai i30 лесно ще намерят удобната позиция зад волана всички водачи, благодарение на големите интервали за регулиране на волана и шофьорската седалка. Предните седалки са удобни и имат странични опора. Вътрешното пространство е обширно, като мястото за краката и главите е доста прилично за стандартите на С-сегмента. Обемът на багажника е увеличен до 395 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки нараства до 1301 литра и образува почти равен под.

Обемът на багажника е увеличен до 395 литра, а със сгънати задни седалки нараства до 1301 литра.

За задвижването на новия Hyundai i30 се предлагат общо шест различни двигателя. Базовият в най-бюджетната версия на модела е 4-цилиндров атмосферен бензинов мотор с обем от 1,4 литра и мощност 100 к.с. Следва новият 1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател с мощност 120 к.с. Специално внимание заслужава новият 1,4-литров бензинов турбодвигател със 140 к.с. Той работи гладко и е много гъвкав. Благодарение на максималния въртящ момент от 242 Нм, налични още при 1500 об/мин, новият турбомотор тегли отлично хечбека още с потеглянето. В комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT, ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди, а трансмисията превключва бързо и гладко. Въпреки добрата динамика, новият турбомотор е много тих въобще не е лаком. В града новият i30 харчи не повече от 7 л/100 км, а на извънградско разходът пада под 5 л/100 км. Със скорост от 140 км/ч на магистралата, консумацията е в рамките на 6,5 л/100 км. За тези, които изминават голям пробег, се предлагат и три варианта на 1,6-литровия турбодизел с мощност от 95, 110 и 136 к.с. При най-мощния тягата от 300 Нм при 1750 об/мин осигурява много бодро ускорение, а в същото време средният разход на дизел е в рамките на 4 л/100 км. Двата по-мощни дизелови мотора се предлагат серийно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция потребителите могат да изберат 7-степенен автоматик с два съединителя.

В завоите новият Hyundai i30 е стабилен и предсказуем, а страничните наклонявания са неосезаеми.

Новият Hyundai i30 с автоматик е много удобен за града, където, като облекчава водача с плавното придвижване в задръстванията. Ако трябва бързо да се изстреля напред, маниерите му се променят веднага с по-сериозно натискане на газта в режим Sport. На планински път с много завои, хечбекът показва спортните си заложби и със стабилното си пътно поведение и прецизно управление, подтиква към динамично шофиране. В завоите новият модел е предсказуем, а страничните наклонявания са неосезаеми. На магистралата Hyundai i30 се носи плавно, като автомобил от по-висок клас. Новото многоточково задно окачване с лекота се справя с неравностите на пътя и колата вози плавно. Благодарение на подобрената шумоизолация в салона е тихо дори и при високи скорости. Хечбекът спира отлично и забавя дозирано скоростта, тъй като диаметърът на предните спирачни дискове е увеличен до 288 мм.

Системата за автономно аварийно спиране има и функция за предупреждение от челен сблъсък.

Новото поколение на Hyundai i30 съдържа най-новите функции за активна безопасност. За да отговори на най-високите европейски стандарти, моделът е оборудван с автономно аварийно задействане на спирачките с предупреждение за челен сблъсък, интелигентен круйз-контрол, предупреждение за автомобил в сляпата зона, предупреждение за пресичащи отзад автомобили, активна система за придържане в лентата, информация за ограничението на скоростта и асистент за автоматично превключване между дълги и къси светлини. Всичко това, заедно с новата функция за следене на вниманието на водача, превръща новото поколение на i30 в автомобила с най-модерен пакет функции за безопасност и показва колко близо е Hyundai до автономните коли от бъдещето. В новия i30 са монтирани общо 7 въздушни възглавници, включително и за коленете на водача, която предпазва краката му в случай на челен удар. Третото поколение на Hyundai i30 дебютира неотдавна у нас. Базовата версия струва 31 990 лева, а вариантът с бензинов турбомотор и автоматик започва от 33 990 лева.

Новият 1,4-литров бензинов турбодвигател със 140 к.с. работи гладко и ускорява динамично хечбека.

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT Comfort

1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

242 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

120 г/км емисии на СО2

44 990 лева цена на модела