Търсенето на луксозни автомобили от компактния клас доведе до появата на модели като Mercedes A-класа в средата на 90-те години на ХХ век. Днес на пазара е третото поколение на А-класата, послужило за стабилна основа на друг луксозен компактен модел – Infiniti Q30. Партньорството между германския концерн Daimler и Алианса Renault-Nissan беше обявено още през 2010 година, а първият съвместен продукт на двете премиум марки – Mercedes-Benz и Infiniti, е новото Infiniti Q30. Компактният луксозен модел е изграден на платформата на последната A-класа, която в частност стои и под модела GLA. Японските инженери на Infiniti внимателно са проучили предоставената им платформа MFA и са направили сериозни подобрения. Те са запретнали ръкави и значително са усъвършенствали началната версия, благодарение на което Q30 е по-добър от своя германски донор буквално във всички детайли.
Японците от Infiniti не са променили конструкцията радикално, тъй като това би било твърде скъпо, така че са се ограничили само до фина настройка на наследените компоненти и конфигурацията. Архитектурата на окачването е останала непроменена, но пътният просвет е повишен до 172 мм и са направени свои собствени настройки на пружините и амортисьорите, пробвайки над 50 различни комбинации. За Infiniti Q30 са разработени общо три комплекта окачване - за леките двигатели с предно предаване, за по-тежките агрегати и задвижването на всички колела, както и спортна версия, с намален с 15 мм просвет и по-твърди характеристики на пружините. За да подобрят кормилното управление и отзивчивостта на волана, японските инженери са направили собствено калибриране на електромеханичния усилвател. Добавили са и абсорбиращи материали, като са поставили дори активен шумозаглушител на дизеловата версия, който улавя нежеланите шумове чрез микрофони и ги неутрализира.
От салона на донора не е останало много и интериорът на Infiniti Q30 е променен до неузнаваемост. Наново е проектирана архитектурата на предния панел, добавяйки асиметрия, а почти всички пластмасови повърхности са облицовани с кожа. Сега салонът изглежда много по-луксозно, отколкото в Mercedes А-класа. Единствено са запазени познатите от А-класата бутони да управление на прозорците и огледалата, ръкохватката за светлините, арматурното табло, блокът за контрол на климатика и единствения превключвател отляво зад волана, от който се задействат мигачите и чистачките. Японците са се отказали от селектора на кормилната колона и са поставили в Q30 стилно лостче на централния тунел от спортната версия A45 AMG. На задните седалки няма много място за краката на пътниците, но двама възрастни ще се поберат без проблеми. В салона има много пространство над главите и отпред, и отзад, тъй като конструкторите от Infiniti са ползвали за основа модела GLA с висок таван, а не ниската А-класа. Обемът на багажника е 430 литра, а със сгънати задни облегалки достига 1223 литра.
Най-добрият двигател за задвижването на Infiniti Q30 безспорно е 2,2-литровият 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 170 к.с., също доставен от Mercedes-Benz. В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител моделът се ускорява от място до 100 км/ч за 8,3 секунди. В същото време дизеловото Infiniti Q30 е и много икономично, като в града разходът е около 6 литра на 100 км, а извън пътя може да падне до 4,5 л/100 км.
За да се използва пълния потенциал на двигателя, той е съчетан със задвижване на всички колела AWD. Двойното предаване осигурява отлично сцепление с пътя и предотвратява недозавиването, характерно за моделите с предно предаване. Компактното шаси, бързият автоматик и реагиращият на всяко движение волан създават впечатление за управлението на спортен автомобил. Моделът се ускорява пъргаво и динамично, спира добре със спирачните апарати Brembo и отлично следва командите от волана. Предницата до последно следва зададената посока и само ако умишлено прекалите със скоростта, Q30 започва леко да се плъзва навън, но като отпуснете газта, хечбекът послушно се връща в средата на лентата.
На пътя водачът и пътниците в Infiniti Q30 се наслаждават на комфорта на возенето и управлението. Вътре е приятно тихо, а окачването на модела мълчаливо се справя с повечето дефекти на пътя. Високото разположение на каросерията се усеща в острите завои, където има леки наклонявания и едва забележимо подрусване на надлъжните неравности. Ако искате да сте по-близо до земята, можете да вземете версията Q30 Sport, която е с 15 мм по-ниска и по-остро отработва вълните на пътя, но се управлява още по-забавно при това без да нарушава значително комфорта. Отскоро Infiniti Q30 получи подкрепление от неговата високопроходима версия QX30, която се отличава с агресивен бодикит и увеличен с още 30 мм просвет.
Infiniti Q30 2.2d AWD
2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
7-степенна автоматична скоростна кутия DCT
170 к.с. максимална мощност при 3400-4000 об/мин
350 Нм въртящ момент при 1400-3400 об/мин
8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
220 км/ч максимална скорост
4,9 л/100 км среден разход на дизел
127 г/км емисии на СО2
66 900 лева цена на модела
