0

Търсенето на луксозни автомобили от компактния клас доведе до появата на модели като Mercedes A-класа в средата на 90-те години на ХХ век. Днес на пазара е третото поколение на А-класата, послужило за стабилна основа на друг луксозен компактен модел – Infiniti Q30. Партньорството между германския концерн Daimler и Алианса Renault-Nissan беше обявено още през 2010 година, а първият съвместен продукт на двете премиум марки – Mercedes-Benz и Infiniti, е новото Infiniti Q30. Компактният луксозен модел е изграден на платформата на последната A-класа, която в частност стои и под модела GLA. Японските инженери на Infiniti внимателно са проучили предоставената им платформа MFA и са направили сериозни подобрения. Те са запретнали ръкави и значително са усъвършенствали началната версия, благодарение на което Q30 е по-добър от своя германски донор буквално във всички детайли.

Над задното стъкло се простира голям спойлер, а капковидните светлини са свързани с хромирана лайсна.

Японците от Infiniti не са променили конструкцията радикално, тъй като това би било твърде скъпо, така че са се ограничили само до фина настройка на наследените компоненти и конфигурацията. Архитектурата на окачването е останала непроменена, но пътният просвет е повишен до 172 мм и са направени свои собствени настройки на пружините и амортисьорите, пробвайки над 50 различни комбинации. За Infiniti Q30 са разработени общо три комплекта окачване - за леките двигатели с предно предаване, за по-тежките агрегати и задвижването на всички колела, както и спортна версия, с намален с 15 мм просвет и по-твърди характеристики на пружините. За да подобрят кормилното управление и отзивчивостта на волана, японските инженери са направили собствено калибриране на електромеханичния усилвател. Добавили са и абсорбиращи материали, като са поставили дори активен шумозаглушител на дизеловата версия, който улавя нежеланите шумове чрез микрофони и ги неутрализира.

Вместо селектора на автоматика на кормилната колона, в Q30 има стилно лостче на централния тунел.

От салона на донора не е останало много и интериорът на Infiniti Q30 е променен до неузнаваемост. Наново е проектирана архитектурата на предния панел, добавяйки асиметрия, а почти всички пластмасови повърхности са облицовани с кожа. Сега салонът изглежда много по-луксозно, отколкото в Mercedes А-класа. Единствено са запазени познатите от А-класата бутони да управление на прозорците и огледалата, ръкохватката за светлините, арматурното табло, блокът за контрол на климатика и единствения превключвател отляво зад волана, от който се задействат мигачите и чистачките. Японците са се отказали от селектора на кормилната колона и са поставили в Q30 стилно лостче на централния тунел от спортната версия A45 AMG. На задните седалки няма много място за краката на пътниците, но двама възрастни ще се поберат без проблеми. В салона има много пространство над главите и отпред, и отзад, тъй като конструкторите от Infiniti са ползвали за основа модела GLA с висок таван, а не ниската А-класа. Обемът на багажника е 430 литра, а със сгънати задни облегалки достига 1223 литра.

Infiniti Q30 се ускорява пъргаво и динамично, но и спира отлично със спирачните апарати Brembo.

Най-добрият двигател за задвижването на Infiniti Q30 безспорно е 2,2-литровият 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 170 к.с., също доставен от Mercedes-Benz. В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител моделът се ускорява от място до 100 км/ч за 8,3 секунди. В същото време дизеловото Infiniti Q30 е и много икономично, като в града разходът е около 6 литра на 100 км, а извън пътя може да падне до 4,5 л/100 км.

Задвижването на всички колела осигурява отлично сцепление с пътя и предотвратява недозавиването.

За да се използва пълния потенциал на двигателя, той е съчетан със задвижване на всички колела AWD. Двойното предаване осигурява отлично сцепление с пътя и предотвратява недозавиването, характерно за моделите с предно предаване. Компактното шаси, бързият автоматик и реагиращият на всяко движение волан създават впечатление за управлението на спортен автомобил. Моделът се ускорява пъргаво и динамично, спира добре със спирачните апарати Brembo и отлично следва командите от волана. Предницата до последно следва зададената посока и само ако умишлено прекалите със скоростта, Q30 започва леко да се плъзва навън, но като отпуснете газта, хечбекът послушно се връща в средата на лентата.

За да се използва пълния потенциал на двигателя, той е съчетан със задвижване на всички колела AWD.

На пътя водачът и пътниците в Infiniti Q30 се наслаждават на комфорта на возенето и управлението. Вътре е приятно тихо, а окачването на модела мълчаливо се справя с повечето дефекти на пътя. Високото разположение на каросерията се усеща в острите завои, където има леки наклонявания и едва забележимо подрусване на надлъжните неравности. Ако искате да сте по-близо до земята, можете да вземете версията Q30 Sport, която е с 15 мм по-ниска и по-остро отработва вълните на пътя, но се управлява още по-забавно при това без да нарушава значително комфорта. Отскоро Infiniti Q30 получи подкрепление от неговата високопроходима версия QX30, която се отличава с агресивен бодикит и увеличен с още 30 мм просвет.

Най-добрият двигател за Infiniti Q30 е 2,2-литровият 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 170 к.с.

Infiniti Q30 2.2d AWD

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DCT

170 к.с. максимална мощност при 3400-4000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1400-3400 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на дизел

127 г/км емисии на СО2

66 900 лева цена на модела