Японската премиум марка Infiniti стана популярна най-вече със спортните си седани и големите луксозни всъдеходи. През 2015 година видяхме първия в света компактен модел на Infiniti - Q30. Безспорно той е най-красивият компактен модел в премиум сегмента и се хареса на хиляди потребители в Европа и у нас. През миналата година Infiniti показа още една версия на компактния си модел – QX30, който се отличава с визия на всъдеход и увеличен до 202 мм пътен просвет. Отдалеч новото Infiniti QX30 много прилича на Q30, като има същия силует с висок преден капак и оригинално извити задни стойки на покрива. В дизайна има множество плавни повърхности. Фирмената трапецовидна радиаторна решетка е с масивна рамка от хром и образува малки вежди над тесните LED фарове, наподобяващи присвити очи на хищник.
Дизайнът на новото Infiniti QX30 изпъква с мускулестите си предни калници и елегантните вълнообразни линии на страничните стени, а линията на прозорците е доста висока. Най-лесно QX30 се различава от Q30 по защитните протектори на броните, праговете и арките на колелата. Високопроходимият модел се отличава с пластини за защита под двигателя и монтирани релси на покрива за багажник. Стандартни за модела са 18-инчовите алуминиеви джанти. Наклоненото задно стъкло е покрито с доста голям спойлер, а стреловидните светлини са свързани с хромирана лайсна. Новото Infiniti QX30 може да се похвали с доста сериозно междуосие от 2700 мм, като дължината е 4425 мм, широчината 1815 мм, а височината е 1530 мм.
Влизайки в салона на Infiniti QX30 съм заобиколен от истински лукс, който в компактния сегмент е голяма рядкост. В интериора преобладават плавните линии, като таблото и воланът са облицовани със скъпа естествена кожа, таванът е колоните са покрити с алкантара, има много лакирани повърхности и сребристи детайли от алуминий, а фините елементи са направени от приятно на допир дърво. Вертикалната централна конзола е леко обърната към водача. Най-отгоре се намира 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система InTouch.
Навигацията се управлява от кръгъл джойстик, разположен в близост до компактния селектор на трансмисията, има и функция за гласов контрол. Предните седалки са меки и удобни, с отопление, като са проектирани така, че да се намали натоварването на гърба и водачът да не се уморява при дълги пътувания. Позицията на седене в Infiniti QX30 е доста висока, което осигурява добър обзор напред и настрани. Видимостта назад е подпомогната от камера за заден ход. На втория ред има прилично свободното пространство над главите и за коленете, като е по-удобно за двама пътници, но при необходимост могат да седнат и трима. Обемът на багажника е 430 литра, но при сгъване на задните облегалки се увеличава.
Първоначално Infiniti QX30 се предлага с 2,2-литров турбодизелов двигател с мощност 170 к.с. Моторът е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Максималният въртящ момент от 350 Нм е наличен в широкия интервал от 1400 до 3400 об/мин, което прави компактният хечбек много динамичен при ускорение, както от място, така и при изпреварване. Колата е в състояние да достигне 100 км/ч за 8,5 секунди. В същото време разходът на гориво е малък – 6,0 л/100 км в града и 4,3 л/100 км – извън него.
Новото Infiniti QX30 се предлага само със задвижване на всички колела AWD, което осигурява лесно придвижване по непочистените улици със снежни коловози през зимата. В сравнение с Q30, новото QX30 има увеличен ход на окачването и по-меки пружини. Поради това автомобилът вози по-комфортно и лесно се справя с по-голямата част от неравностите на пътя. При това страничните наклонявания в завоите не са големи. Задвижването на всички колела осигурява отлично сцепление с пътя. Управлението е прецизно и става по-остро с увеличаване на скоростта. При висока скорост се чува лек шум от вятъра и гумите, но с тях се упорито се бори опционалната система за активно потискане на звуковата намеса.
Новото Infiniti QX30 вече е на разположение за продажба в Европа и у нас. Основната версия Premium струва 75 400 лева и включва електрически стъкла и огледала, двузонов климатроник, сензор за светлини, връзка Bluetooth, навигационна система, адаптивен круйз-контрол с ограничител на скоростта, 7 въздушни възглавници, системи за стабилизация и контрол на налягането в гумите, технология за автоматично намаляване на скоростта и спазване на лентата на движение. Версията Premium Tech за 84 750 лева добавя безключов достъп, електрически предни седалки с регулиране и памет, камера за обратно виждане със система за подпомагане на паркирането на преден и заден ход, навигационна система InTouch. Списъкът от опции включва панорамен покрив, автопилот за паркиране, камери с 360-градусов изглед отгоре, система за проследяване на „слепите” зони и др.
Infiniti QX30 2.2d AWD
2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
7-степенна автоматична скоростна кутия DCT
170 к.с. максимална мощност при 3400-4000 об/мин
350 Нм въртящ момент при 1400-3400 об/мин
8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
215 км/ч максимална скорост
4,9 л/100 км среден разход на дизел
128 г/км емисии на СО2
75 400 лева цена на модела
