Британският премиум всъдеход Jaguar F-PACE получи модификация SVR, която го направи най-бързият и най-мощният F-PACE досега и го превърна в спортен модел. Луксозният SUV е проектиран от отдела SVO (Special Vehicle Operations) и разполага с повече мощност, с подобрено шаси и аеродинамика за максимално удоволствие на водача при всякакви условия. Под капака на новия Jaguar F-PACE SVR е поставен
5,0-литровият V-образен 8-цилиндров бензинов двигател
с механичен компресор, който произвежда мощност 550 к.с. и максимален въртящ момент 680 Нм. Тези характеристики му позволяват да ускорява F-PACE SVR от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната скорост достига 283 км/ч. Според главния инженер по техническата цялост на автомобила - Майк Крос, новият Jaguar F-PACE SVR предоставя управление и пъргавина, които отговарят на неговата динамика. Всичко от кормилното управление до фините настройки на окачването е специално регулирано за най-мощния SUV. Резултатът е вълнуващ и предизвикателен автомобил, който отговаря както на името F-PACE, така и на SVR.
Аеродинамичните подобрения включват по-големи въздушни отвори отпред и странични въздуховоди на калниците, които свалят налягането в арките на колелата, намаляват подемната сила и осигуряват допълнително охлаждане, същевременно оптимизирайки стабилността при високи скорости. Разширенията на арките на колелата и отлетите форми в долните части на каросерията осигуряват ниско окачена мускулатура, която откроява SVR. В бронята има странични отвори, които подобряват аеродинамиката като отвеждат въздушния поток надалеч от задната част на автомобила. Подобреното шаси има прогресивни предни и задни пружини, които са съответно с 30% и 10% по-твърди и изпълняват функцията на антиролбари, което допринася за намаляване с 5% на люлеенето на каросерията.
Новите 21-инчови олекотени ковани алуминиеви джанти са по-широки отзад с 25 мм в сравнение с тези отпред и допринасят за по-доброто управление на SVR. Като опция се предлагат 22-инчови джанти, проектирани да предоставят по-голям въздушен поток към по-големите предни спирачни дискове с диаметър 395 мм и задни с диаметър 396 мм. Спирачните дискове се състоят от модерна конструкция от две части отпред и отзад за намаляване на теглото и още по-пъргаво управление на спортния кросоувър.
Новият F-PACE SVR е оборудван с активната изпускателна система на Jaguar с клапани с променлив ход. Тя произвежда харизматичен звук и е още един фактор зад високата динамика на F-PACE SVR, тъй като активната система позволява увеличен поток на отработените газове. Изпускателната система на SVR е с 6,6 кг по-лека от стандартната система.
В интериора на Jaguar F-PACE SVR е оборудван с усъвършенствана информационно-развлекателна система Touch Pro с 10-инчов сензорен екран на централната конзола и 12,3-инчов HD инструментален дисплей пред водача. Високопроходимият модел на Jaguar позволява на пътниците да останат свързани и да се забавляват в движение с 4G WiFi мрежа за до осем устройства. В салона впечатляват тънките спортни предни седалки, осигуряващи по-добра странична опора, с характерния ромбовиден дизайн и релефно лого SVR. В същото време уникалните задни седалки напомнят силно изваяния дизайн отпред, а характерът на спортист е подчертан от спортния селектор за смяна на режимите. SVR запазва практичността и функционалността, присъщи на цялото семейство F-PACE с неговия багажник с обем 650 литра, който не е засегнат от увеличената му динамика. За да се подчертае динамичния характер на модела, за интериора се използват четири цветови решения с контрастни шевове.
Новият Jaguar F-PACE SVR разчита на широкия експертен опит на марката по отношение на шофирането върху всякакви терени и е оборудван с набор от модерни технологии, които осигуряват отлично представяне върху всякакви повърхности. Задвижване на всички колела 4х4 с интелигентна динамика на задвижване, система за поддържане на зададена скорост по пресечен терен и система, адаптираща поведението на автомобила спрямо повърхността, гарантират, че луксозният SUV може да се справи при всякакви климатични условия. Новият Jaguar F-PACE SVR съдържа всеобхватна гама модерни технологии, всяка калибрирана специално за него, като
използва активен заден диференциал с електронно управление.
Интелигентната системата за задвижване 4х4 е оптимизирана да увеличи максимално ползите от задния диференциал с електронно управление. Включването на динамичния режим предизвиква по-бърза смяна на предавките, по-остра реакция на горивния дросел и увеличена обратна връзка от волана за по-силно усещане при шофиране, независимо от условията.
