На автосалона в Лос Анджелис Jaguar показва как ще изглежда първият досега електромобил на легендарната марка, захранван от батерия. Новият модел носи името I-Pace и не е просто концепция, а поглед към нов сериен автомобил с 5 места, който ще видим по пътищата през 2018 г. Бъдещият Jaguar I-Pace представлява ново поколение електромобил. Дизайнът на екстериора и интериора на кросоувъра е впечатляващ, с поглед в бъдещето, като в същото време носи автентичните гени на Jaguar, съчетани с красиви детайли и британско майсторство на изработката. С външния си вид новият I-Pace е един от най-силно въздействащите концептуални автомобили, произведени от Jaguar. Той съчетава авангарден дизайн с обтекаемия силует на купе и изнесен напред салон, вдъхновен от суперавтомобила C-X75. Дизайнът на прототипа е с удължено междуосие до 2990 мм и къси надвеси, което го прави още по-аеродинамичен, а профилните стени добиват по-мощни пропорции.

Широката радиаторна решетка с шестоъгълна мрежа в черен гланц дава началото на ниския преден капак.

Дължината е 4680 мм, а широчината достига 1890 мм. Това разширява вътрешното пространство, подобрява динамиката и видимостта. В просторния интериор има свободно място за коленете на задните седалки, което обикновено се среща само при големите всъдеходи и луксозните седани. Арките на калниците са изваяни около 23-инчови джанти в сив цвят с черни вложки и красиво диамантено покритие, което внушава чувството за целеустременост на I-Pace. Гумите по поръчка са с размери 265/35 R23 с уникален мотив на грайфера. Съвместната работа между дизайнерския екип и този по аеродинамика е постигнало много нисък коефициент на въздушно съпротивление за автомобил от този клас - 0,29. Елегантните изцяло светодиодни предни фарове с характерния за Jaguar двоен мотив на дневните светлини подчертават стилните линии на автомобила.

Стремителният наклон на задното стъкло контрастира с правоъгълната задна част и тънките LED светлини.

В задната част на I-Pace има тънък спойлер, който подсилва спортното излъчване на модела, а освен това намалява подемната сила при висока скорост, без да генерира въздушно съпротивление. Задните въздухозаборници канализират турбулентната въздушна струя от арките на задните калници в дирята, оставяна от автомобила. Задният дифузьор подчертава ниската стойка на колата. Задните LED светлини правят по-квадратен заобления стил, което придава на колата по-ъгловат и технически изглед. Монтираният високо широк LED стоп се вписва незабележимо под задния спойлер и става видим само при натискане на спирачките.

В просторния и луксозен салон на новия I-Pace има място за петима пасажера, които да се качат през 4 врати.

В просторния и луксозен салон на новия Jaguar I-Pace има място за петима пасажера, а дизайнът на уредите е ориентиран към бъдещето. Впечатляващо е съчетанието на свръхмодерни технологии и традиционни материали, характеризиращо визията на Jaguar за лукс в бъдещия електромобил. Електрическият силов агрегат и изнесената напред кабина поставят водача в по-предна позиция, увеличавайки свободното пространство за пътниците на задните седалки. Това дава възможност вместимостта на багажника да бъде 530 литра. Водачът и пътниците седят по-ниско в елегантните седалки на прототипа, отколкото в стандартните кросоувъри. Ниската позиция на водача вдъхва усещане за пряка връзка с пътя, характерно за спортен автомобил.

Централната конзола е с 12-инчов TFT сензорен екран и тактилни въртящи се уреди за управление.

Концептуалният Jaguar I-Pace предлага мощта и бързите реакции, ориентирани към водача, с които са известни автомобилите Jaguar. За тази цел той е снабден с два електромотора, разположени до предния и задния мост, които заедно осигуряват мощност 400 к.с. и мигновен въртящ момент от 700 Нм. Електрическото задвижване на всички колела предоставя възможност за шофиране по всякакъв терен и при всякакви метеорологични условия. Реакциите са мигновени и системата осигурява бърз контрол върху разпределението на въртящия момент между предния и задния мост, като реагира незабавно на подадените от водача команди и на пътните условия и на характеристиките на автомобила.

Мястото за коленете на задните седалки е над 70 мм, което осигурява първокласен комфорт за пътниците.

Електрическите мотори осигуряват незабавна реакция без забавяне, без смяна на предавките и без прекъсвания, благодарение на което I-Pace ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди. Динамиката и бързите реакции се подобряват от идеалното разположение на батерията под пода и между двата моста, което снижава центъра на тежестта. Автономният пробегът на I-Pace е над 500 км според европейския комбиниран цикъл на шофиране и над 220 мили според американския цикъл. При средно дневно пътуване от 40-50 км, повечето клиенти ще трябва да зареждат автомобила само веднъж седмично. Батерията може да се зарежда на обществени станции за зареждане, на специална зарядна станция у дома или просто като се използват стандартните домашни контакти на електрическата мрежа.

Благодарение на електрическите мотори новият Jaguar I-Pace ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди.

Зареждането е лесно и бързо, като 80% от заряда се постигат за 90 минути, а 100% – само за малко над 2 часа, при използване на 50-киловатов източник на ток. Съхранението на енергия в Jaguar I-Pace се извършва посредством литиево-йонна батерия с течно охлаждане с капацитет 90 кВтч. Енергийната ефективност се подсилва още повече чрез интегрирането на свръхмодерна термопомпа в климатроника. Термопомпата е много по-ефективна от стандартните електрически нагреватели, защото използва енергия от външния въздух, за да отоплява купето, вместо да разчита единствено на ток от батерията. В резултат на това тя може да увеличи пробега на Jaguar I-Pace с до 50 км дори при вледеняващи зимни условия.