През последните няколко години се наблюдава растяща любов към класическите автомобили и британците от Jaguar вече предлагат на най-ревностните си клиенти пресъздаването на легендарни модели от далечното минало. На автосалона в Лос Анджелис подразделението Jaguar Classic представи първия автентичен Jaguar XKSS, произведен след почти 60 години. Уникалният ексклузивен автомобил е автентично произведен по точните спецификации за 1957 г. от експертите на Jaguar Classic. Зашеметяващият XKSS е създаден от инженерния екип на Jaguar Classic преди производството на деветте автомобила от модела, които ще бъдат сглобени ръчно във Великобритания и ще бъдат доставени на клиенти от цял свят през 2017 г.
Роудстърът XKSS първоначално е бил създаден от Jaguar като шосеен вариант на спечелилия състезанието „Льо Ман” модел D-Type, конструиран през 1956 г. През 1957 г. девет автомобила, предназначени за износ в Северна Америка, биват унищожени от пожар в завода на Jaguar в централна Великобритания, което означава, че са били създадени само 16 броя от суперспортния XKSS. По-рано тази година Jaguar обяви, че поделението Classic ще конструира деветте „загубени” спортни автомобила XKSS за подбрана група колекционери и клиенти. Те ще бъдат напълно нови, с последователни номера на шасито от дневника на XKSS. Всички автомобили в момента се продават на цена над 1 милион паунда всеки.
Новият уникален XKSS е резултат от 18 месеца проучване и ще бъде използван като мостра, от която ще бъдат произведени деветте реплики. Първата реплика на XKSS, отговаряща на оригинала, е конструирана чрез комбинация от оригинални чертежи от архивите на Jaguar и модерни технологии. Инженерният екип на Jaguar Classic е сканирал няколко версии на XKSS от 1957 г., за да създаде пълно дигитално изображение на автомобила, от каросерията до шасито, включително всички необходими части. Каросерията на Jaguar XKSS е изработена от магнезиева сплав, както е било през 1957 година и понеже оригиналните калъпи за оформяне на каросерията не съществуват, конструкторите от Jaguar Classic произвеждат нов калъп по поръчка, базиран на оригиналната каросерия от 50-те години на ХХ век.
Каросериите на деветте нови автомобила ще бъдат оформени по този калъп чрез традиционен метод, наречен ръчно шлифоване. Експертните инженери на Jaguar Classic са започнали работа с оригиналните рами и оттам са създали CAD, за да подпомогне конструирането на шасито. В сътрудничество с екипа на Jaguar Classic, създателите на рами Reynolds са получили задачата да създадат нови оригинални части по поръчка. Рамите са заварени с бронз по същия начин като тръбите на шасито на оригиналния XKSS. Репликите имат дискови спирачки Dunlop на четирите колела с помпа Plessey и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав в две части, съгласно спецификациите на оригиналния модел.
Под предния капак на Jaguar XKSS е поставен 3,4-литров 6-цилиндров редови двигател от Jaguar D-Type с мощност 262 к.с. Двигателят има изцяло нови чугунени блокове и глави на цилиндрите и три карбуратора Weber DC03. Отвътре новият оригинал XKSS е оборудван с перфектни реплики на оригиналните измервателни уреди Smiths. Всичко, от дървото на волана през зърнестата кожена тапицерия на седалките до месинговите копчета на арматурното табло на XKSS, е точно такова, каквото е било през далечната 1957 г.
Направени са малки промени в спецификациите, само за да се подобри безопасността на водача и пътниците. Например горивната клетка използва здрави съвременни материали, за да поддържа използването на съвременни горива. Автомобилите за клиентите ще бъдат изработени ръчно, като процесът ще започне тази година и е изчислено, че конструирането на всеки нов оригинален Jaguar XKSS ще отнеме 10 000 човекочаса.
