0

Най-много автомобили в Европа се продават в В-сегмента и всички производители на нови коли се надпреварват да предложат атрактивен модел в този популярен клас. Сред конкуренцията на утвърдени модели като Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Peugeot 208, Nissan Micra и Skoda Fabia, сега на пазара идва новата KIA Rio за да премери сили със своите основни съперници. Ясно е, че на корейският автомобил няма да му е лесно, но създателите му са работили много усърдно и са направили сериозен конкурент, който ще стане хит на много европейски пазари. При разработката на четвъртото поколение на KIA Rio инженерите са се отнесли много сериозно, тъй като това е най-важният модел за корейската марка в целия свят. Новото Rio е построено на нова платформа. Моделът е пораснал до 4065 мм на дължина, а междуосието му е 2580 мм, което е сериозно увеличение на размерите за мащабите на В-сегмента. Широчината е 1725 мм, а височината е намалена до 1450 мм.

Задната колона на покрива е по-изправена, а в светлините има LED стопове с атрактивна форма.

Новата KIA Rio е станала по-строга, по-солидна и е пораснала. Моделът е тотално променен, спрямо предходното поколение и изглежда по много различен начин отвън. Дизайнерският екип, начело с Петер Шрайер, отново е изваял модерен и атрактивен външен вид на новата KIA Rio. Благодарение на германеца, през последните години цялата гама на KIA се преобрази и изглежда страхотно. Новото Rio вече е по-дълго, по-ниско и по-широко, като е трансформирано пропорционално, така че да бъде по-привлекателно, особено в червено. В стилната предна част на колата изпъкват фаровете с красиви U-образни LED светлини, малката радиаторна решетка тип тигров нос с блестящо гланцово покритие и правоъгълните отвори за въздух в предната броня, подчертани от вертикалните секции на фаровете за мъгла.

В профил предният капак и надвес са удължени, а в долната част на вратите има едва забележима щампа.

В профил дизайнерите на компанията в Германия и САЩ са се концентрирали върху чистите и прави линии. Предният капак и предният надвес са удължени. Правите контури оформят вратите на модела, а плавната щампа в долната им част е едва забележима в профила. Задната част на новото Rio е с вертикална позиция на стъклото, С-колона на покрива е по-изправена, а задният надвес е по-къс и скосен. В светлините има LED стопове с атрактивна форма. Изцяло новата KIA Rio се предлага в 8 външни цвята, а алуминиевите джанти с три различни дизайна варират от 15 до 17 инча. В Европа новото Rio се продава само като хечбек с 5 врати.

В кокпита таблото е насочено към водача, а обликът се допълва от черен пиано лак и метални акценти.

Модерен, технологичен и удобен интериор

В интериора на новото Rio също са настъпили сериозни промени. Салонът е модерен, с изваяни форми и ергономичен дизайн, в който са интегрирани новите съвременни технологии. Вътрешното пространство е широко и създава усещане за простор. Хоризонталните отвори подсилват обширното пространство на салона. Централната секция на таблото е покрита с черен гланц. Таблото е насочено към водача, което придава на кокпита по-спортен дизайн и премиум излъчване. В центъра на таблото е разположен 5-инчоврсй сензорен екран с висока резолюция кд новата информационно-развлекателна система. За облицовката на седалките се предлага сива или черна кожа, но и текстилната тапицерия е много сполучлива на външен вид и на допир. Модерният облик на интериора се допълва от черен пиано лак и метални акценти.

В центъра на таблото е 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с камера за заден ход.

В централната част на таблото е разположена новата информационно-развлекателна система на KIA с интерфейс човек-машина с 5- или 7-инчов сензорен екран, в комбинация с аудиосистема с 6 колони. За пълна интеграция на смартфона на водача, системата предлага избор между Android Auto и Apple CarPlay, които се свързват с устройството и му осигуряват достъп до приложения и функции през системата на колата. Новото Rio е първият автомобил в B-сегмента, оборудван с изходи за USB в предната и задната част на салона, които позволяват на потребителите да включват мобилно устройство към информационно-развлекателната система и да презареждат батерии в движение. За по-голяма свързаност на водачите, новото Rio предлага и навигационен пакет, задвижван от TomTom. Той предоставя широка гама от актуална информация, включително актуализация на пътната обстановка, местоположение на камери за контрол на скоростта, локално търсене и прогноза за времето. Системата на KIA е инсталирана в автомобилите с навигация и се предоставя безплатно на клиентите в Европа за срок от 7 години след покупката на избрания от тях модел.

Отпред има достатъчно пространството за краката и раменете на водача и пътника, ако те са с ръст до 1,85 м.

Новата KIA Rio разполага с обширен салон и по-обемен багажник, благодарение на удълженото с 10 мм междуосие и увеличената с 15 мм дължина на автомобила. Отпред и отзад пространството за краката е нараснало, а за раменете на пътниците мястото отпред е 1,38 метра, а отзад е 1,36 метра, така че отзад удобно могат да се возят двама пътници. Новият модел е с 5 мм по-нисък от предходния, но има достатъчно пространство над главите отпред и отзад, що се касае за пътници с ръст до 1,85 метра. Подобренията в салона се дължат на нови лайсни на вратите, нови материали за покрива, променена форма на таблото, както по-дългото междуосие. Изтънените задни колони на покрива и променената позиция на страничните огледала, издигнати към основата на A-колоната, спомагат за намаляване на мъртвите зони и подобряване на видимостта.

Отзад има прилично пространство и над главите, и за краката, като удобно могат да се возят двама пътници.

Четвърто поколение на KIA Rio предлага и повече място за багаж в интериора от своя предшественик. В основата на централната конзола има ниша за мобилни устройства и други дребни аксесоари, а от тавана излиза сгъваема поставка за съхранение на слънчеви очила. В салона има поставки за бутилки на всяка врата, като отпред се събират бутилки от 1,5 л, а отзад от 0,5 л, а на централния тунел има и две поставки за чаши. За удобство на пътниците във вратите има обособени места за съхранение на дребни предмети. Вместимостта на багажника е увеличена до 325 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки в отношение 60/40, товарният обем се увеличава до 980 литра. Моделът разполага с багажник с под на две нива.

Обемът на багажника е увеличен до 325 литра, а при сгъване на задните облегалки нараства до 980 литра.

Икономичен двигател за града и извън него

Първоначално новата KIA Rio дойде у нас с 1,25-литровия бензинов атмосферен двигател в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия. Неговата мощност е 84 конски сили, а максималният въртящ момент е 122 Нм. С двама пътници на борда този двигател има достатъчно тяга за да движи новото Rio в града, а ако искате по-пъргаво да стигнете до крайната дестинация, трябва да поддържате 4000 оборота, което става със своевременно превключване на предавките. Имайки предвид честата работа със скоростния лост, инженерите са настроили перфектно 5-степенната ръчна скоростна кутия и превключванията са меки и точни. Ако обичате динамиката, ще трябва да изчакате Rio с новия 1,0-литров бензинов турбомотор, но атмосферният двигател е доста икономичен. Разходът на бензин в условията на София беше 6,2 л/100 км, на магистралата с разрешената скорост от 140 км/ч се качи до 6,3 л/100 км, а при спокойно шофиране на Подбалкански път консумацията беше 4,7 л/100 км. Почти толкова обещават и от KIA, което е напълно постижимо. Резервоарът за гориво е с вместимост 45 литра, което осигурява приличен автономен пробег.

Новото Rio се управлява лесно, точно и разбираемо, а при високи скорости воланът е стегнат и директен.

На пътя новата KIA Rio се държи като автомобил от по-висок клас. Шофирането по криволичещи планински пътища определено доставя удоволствие. Не очаквах това от този хечбек, но той показа отлична стабилност и сигурно поведение в завоите. Сякаш не съм зад волана на корейски модел от В-сегмента, а управлявам по-голям германски автомобил. И именно тук се усеща най-значимо напредъкът на корейския производител. Сериозно е работено и върху кормилното управление. Новото Rio се управлява наистина лесно, точно и прецизно. При високи скорости воланът е доста стегнат и директен, а при паркиране се върти с лекота и прави малко над два оборота от край до край. Благодарение на преработеното окачване, новото Rio вози завидно добре, като модел от по-висок клас, което се усеща най-вече по павираните улици, при преминаване върху легнали полицаи и при преодоляването на дупките и неравностите. Въпреки високия комфорт на возене, каросерията не се наклонява чувствително в завоите и предразполага водача към агресивен стил на шофиране.

Въпреки високия комфорт на возене, каросерията не се наклонява чувствително в завоите.

Новото Rio вече може да се види и изпробва при дилърите на KIA у нас. Прилично обзаведена е версията LX, оборудвана с климатроник, централно заключване с дистанционно управление, електрически стъкла и огледала с подгряване, автопилот с ограничител на скоростта, аудиосистема с 5-инчов TFT сензорен дисплей, кожен волан и скоростен лост, 15-инчови алуминиеви джанти, LED светлини, фарове за мъгла, заден парктроник, автоматични чистачки, Bluetooth, 6 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система ESC и много други. В най-високото ниво на оборудване EX са добавени система за безключов достъп, отопляеми седалки и волан, чистачки със сензори за дъжд и автоматични фарове, камера за задно виждане и 7-инчов дисплей с навигационна система. Сред опциите са се появили система за автоматично спиране, следена на лентата на движение и др. За сигурността на своя собственик, новата KIA Rio се предлага с гаранция от 7 години или 150 000 км.

Благодарение на преработеното окачване, новото Rio вози завидно добре, като модел от по-висок клас.

KIA Rio 1.2i MPI LX

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

84 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

122 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

12,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км комбиниран разход на бензин

109 г/км емисии на СО2

26 500 лева цена на модела