През 2007 година Audi се завърна в сегмента на четириместните купета с модела A5. Той беше създаден на платформата на тогавашното Audi A4 и завладя сърцата на автомобилните ентусиасти по целия свят с елегантните си и динамични форми. През миналата година беше представено изцяло новото поколение на Audi A4, а сега дойде време за второто поколение на купето А5. Едновременно с A5 дебютира и неговата спортна версия S5. Подобно на новото А4, купето A5 е построено върху платформата MLB Evo. В нейната структура широко са използвани алуминиеви сплави, затова въпреки че новото A5 е пораснало до 4,67 м дължина, теглото му е намалено с 60 кг. Коефициентът на челно съпротивление е понижен до 0,25. Новото A5 впечатлява с изцяло нова ходова част, мощни двигатели и технологии, като в него са внедрени множество удобства и електронни системи за подпомагане на водача.

Отзад изпъкват стреловидните светлини с LED елементи и мигачите с динамична функция.

Второто поколение на Audi A5 се отличава със свеж, модерен и изискан външен вид. Подобно на своя предшественик, новото четириместно купе е атлетично, динамично и елегантно. Характерен елемент при предходния модел беше вълнообразната линия на каросерията под ръба на страничните прозорци, която вече е оформената триизмерно. Прецизно очертаната линия над изпъкналите арки на калниците акцентира върху всичките четири колела, напомняйки за системата за двойно предаване Quattro.

В профил каросерията е с балансирани пропорции с дълъг преден капак, голямо междуосие и къси надвеси.

Балансираните пропорции на каросерията с дълъг преден капак, издължено междуосие и къси надвеси в предната и задната част подчертават спортния дух на новото A5. Задните светлини с LED елементи и опционалните светодиодни или матрични системи на предните светлини с динамична функция на мигачите изпъкват в тъмната част на денонощието.

На таблото пред водача има виртуален кокпит с 12,3-инчов TFT екран, а в средата е 8,3-инчовият таблет.

Вътрешното пространство в новото Audi A5 се е увеличило, благодарение на нарасналите размери на каросерията и увеличеното междуосие. Мястото за водача и пътниците е значително по-щедро, а хоризонталната архитектура на арматурното табло и непрекъснатата ивица на вентилационните решетки създават усещане за простор. Качеството на изпълнението на интериора е на много високо равнище.

Мястото за водача и пътниците е значително по-щедро, а седалките са с деликатни странични опори.

Материите и тапицериите в салона изглеждат изискано и са приятни на допир, като по този начин създават уютна атмосфера и подчертават престижния характер на модела. Информационният модул включва 8,3-инчов дисплей на навигационната система MMI на централната конзола и виртуален кокпит с 12,3-инчов TFT екран на таблото пред водача. Като опция се предлага индиректно осветление с гама от 30 на брой регулируеми светлинни нюанса.

Задните седалки са предназначени за двама средни на ръст пътници, но при нужда могат да седнат трима.

Обемът на багажника е 465 литра. Задната седалка може да бъде разделена в отношение 40:20:40 и сгъната на части с помощта на удобни лостчета в багажника. Като опция се предлага възможност за отваряне на капака на багажника с леко движение на крака под бронята.

Обемът на багажника е 465 литра, а задната седалка може да бъде разделена в отношение 40:20:40.

Новото Audi A5 дебютира на пазара с пет двигателя, снабдени с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. В сравнение с предходния модел, двигателите са с до 17% по-динамични и с до 22% по-икономични. Бензиновите мотори са два – 2.0 TFSI и 3.0 TFSI, а дизеловите са три - 2.0 TDI и два варианта на 3.0 TDI. Мощността им е увеличена значително и сега варира между 190 и 286 к.с. Серийно се вграждат 6-степенната механична предавателна кутия и 7-степенната автоматична трансмисия S tronic в съчетание с 4-цилиндровите агрегати, както и в комбинация с 3.0 TDI с 218 к.с. и предно или двойно предаване.

Като опция се предлага спортен диференциал на задната ос за още по-динамично и прецизно пътно поведение.

По-мощният дизел 3.0 TDI с 286 к.с. е съчетан с 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic с хидравличен преобразувател. Двата най-мощни агрегата се предлагат серийно със система за двойно предаване Quattro. Като опция Audi предлага спортен диференциал на задната ос за още по-динамично и прецизно поведение на пътя. За първи път се предлага новата система за двойно предаване Quattro с технология Ultra. В момента тя може да бъде съчетана с 4-цилиндровите двигатели TFSI и TDI, и 6-степенната механична предавателна кутия.

За първи път се предлага новата система за двойно предаване Quattro с технология Ultra.

Audi A5 2.0 TDI ultra

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 3800-4200 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1750-3000 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0-100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на дизел

106 г/км емисии на СО2