Концепцията Lexus UX, показана на автомобилното изложение в Париж през 2016 година, се превърна в най-малкия кросоувър на марката, чиято световна премиера се състоя на автосалона в Женева. На автомобилния форум в Швейцария бяха показани хибридната версия UX 250h, както и UX в спортната версия F Sport. Бензиновите версии се наричат UX 200 и UX 250. Очаква се Lexus UX да замени хечбека Lexus CT. Новият японски кросоувър Lexus UX ще се бори на пазара със съперници като германските модели Audi Q3, BMW X1 и Mercedes GLA.
Новият компактен кросоувър Lexus UX е свободен по дух и е разработен предимно за модерните градски изследователи, стремящи се към съвременен и динамичен подход към луксозния начин на живот. Дебютиралият наскоро Lexus UX е най-новият член в гамата на марката, създаден за креативни хора с различно отношение към луксозния живот. Това са мъже и жени, в средата на своите 30 години, родени след 80-те години на ХХ век, на които премиум компактният кросоувър да промени начина на живот и да им позволи да имат нови преживявания.
Новият UX е автомобил, който отваря нови хоризонти пред Lexus като притежава много качества, които дефинират марката – смел дизайн, превъзходна майсторска изработка, вълнуващо пътно поведение и креативна технология. Екипите от инженери са били ръководени от главен инженер Како и главен дизайнер Тетсуо Мики и са работили в тясно сътрудничество, за да произведат автомобил, при който интериорът и екстериорът са почти напълно свързани.
Резултатът е един емоционален автомобил със смел дизайн, отличаващ се с агресивни, издути арки, който обгръща луксозен интериор с кокпит, насочен към водача и просторно вътрешно пространство за пет пътника. Новият Lexus UX предлага едновременно отлична видимост и висока позиция на седене, но в същото време се усеща на пътя като динамичен хечбек, вместо като SUV. По отношение на размерите, новият UX е с дължина 4495 мм, височина 1520 мм, широчина 1840 мм и междуосие 2640 мм. Пропорциите на автомобила позволяват отлична маневреност с най-добрия радиус на завиване в сегмента от 5,2 метра. Ниската и хоризонтална позиция на седене дават на водача усещането за шофиране на хечбек, а не на SUV.
UX също така бележи и серия от технологични иновации сред които употребата за първи път на новата глобална архитектурна платформа на Lexus GA-C, която предлага много голяма структурна здравина и най-ниския център на тежестта в своя клас и така осигурява отлично качество на управлението и стабилност. За пръв път се предлагат и два нови варианта за задвижване – изцяло нов 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател в модела UX 200, който е едновременно ефективен и ефикасен със забележителна икономичност, благодарение на високата топлинна ефективност. Втората модификация UX 250h се задвижва от 2,0-литровия бензинов двигател и нова самозарядна пълнохибридна технология от четвърто поколение.
Заедно с електрическия мотор, той развива мощност 178 к.с. и задвижва предната ос чрез безстепенна трансмисия. Като опция хибридът UX 250h може да се оборудва с електрическо задвижване на четирите колела E-Four с отделен електродвигател на задния мост.
Новият 2,0-литров атмосферен двигател, задвижващ UX 200, е съчетан с първата в света безстепенна автоматична трансмисия с директно превключване (Direct Shift-CVT) на Lexus. Новата трансмисия осигурява гладкото и безстепенно предаване на въртящия момент към колелата, характерни за трансмисиите CVT, но добавя усещането за директно предаване на задвижването. Новата трансмисия Direct Shift-CVT има допълнителна зъбна предавка, която предава движението при стартиране от място, подобно на ръчна трансмисия. Това осигурява бързо и директно ускорение от старт след което задвижването се поема от безстепенната автоматична трансмисия.
