0

Н ики Сотиров обича да броди по трасираните с дългогодишна привързаност пътеки на лятото. И сега, както много лета по-рано, актьорът и неговата муза Анна Каридова са на Варвара, защото на Ники му се струва, че в южното Черноморие има повече рокендрол.

Ники Сотиров обича да броди по трасираните с дългогодишна привързаност пътеки на лятото. И сега, както много лета по-рано, актьорът и неговата муза Анна Каридова са на Варвара, защото на Ники му се струва, че в южното Черноморие има повече рокендрол.

Освен това цял куп спомени от старите ленти връхлитат там звездата от множество емблематични родни и чуждестранни филмови продукции, което е винаги вълнуващо. Точно край Варвара Бинка Желязкова e снимала „Голямото нощно къпане“, където Сотиров прави една от жалонните си екранни роли. „Най-интересното беше, когато по драматургия трябваше да се давя в залива. Бинка все казваше: „Хайде, удави се най-накрая като хората...“. В един момент се появи някакво мъртво течение, кракът ми блокира, аз започнах да потъвам наистина и да викам за помощ. След като все пак успях да изляза от водата, тя ме поздрави:

„Браво, моето момче, ето това е давене за Оскар!“

не без самоирония разказва Ники. Как се е спасил ли? Благодарение на инстинкта си за самосъхранение и късмета, които са му помагали по същия начин, когато почти щели да го обесят в сериала „Адаптация“ и едва не го застреляли във филма „Къщата“. Изобщо опасности са съпътствали доста от превъплъщенията му. „Мисля си, че в актьорската професия, с надникването в душите и съдбите на толкова хора, най-важното е да не загубиш собствената си идентичност, да не се размиеш и накрая да не знаеш кой си. Да влезеш в живота и психиката на десетки герои е огромно предизвикателство и истинска авантюра“, разсъждава той.

Най-новата сценична изява на нашия известен актьор и мим е в един от водещите образи от мюзикъла Mamma Mia! в Софийската опера – творческа задача, в която Ники Сотиров, както обикновено, нито се е „удавил“, нито е изгубил себе си. Дори напротив. В мегаспектакъла на акад. Пламен Карталов се редуват няколко състава и в 5 от 7-те предсезонни представления, с които Операта отпуска бонус на своята публика в средата на септември, ще гледаме и слушаме именно Ники Сотиров в партията на Бил. „Има нещо революционно в това след колосалния успех на тетралогията на Вагнер да поставиш мюзикъл с хитовете на ABBA. За теб и екипа ти значи няма недостъпни върхове. С начинанието маестро Карталов покори някакъв арт Еверест, за което – дълбок поклон!“, отбелязва актьорът. И уточнява, че всъщност няма „първи“ и „втори“ състав, режисьорът Карталов е изработил изящно като брюкселска дантела всеки образ – просто другият в ролята, баритонът от Операта Александър Георгиев, има много ангажименти в чужбина, а през октомври заминава за Япония с „Тоска“ и „Турандот“, така че във всички представления на Mamma Mia! през месеца ще играе Ники. В периодите, когато пък той няма да има възможност, Александър ще пее по-често.

Онези, които свързват името на Сотиров най-вече с висшето майсторство в пантомимата, навярно ще се учудят, че той не само се оказва отличен „говорещ“ актьор, но има и страхотен глас за музикални подвизи. „Като абитуриент съм бил

фронтмен на рокбанда, наречена „Морско оранжево“

свирех на 12-струнна китара, а и Mamma Mia! е третият мюзикъл, в който участвам след „Коса“ и „Ах, този джаз“ - обяснява той. - С разрешението на акад. Карталов вкарах рокендрол бленда в цялото пеене тук, а онова, което най-вече изненада колегите ми, е, че разкрих и комедийния си потенциал“. Ники определя артистичния екип на постановката като енигматичен микс: „Орли (Орлин Горанов) идва от попмузиката, аз – от киното, Мони Владов – от дублажа, любимата ми партньорка Деница Шопова, Люси Козарева и Еделина Кънева са звезди на Музикалния театър. А голямото откритие за мен е младата Весела Делчева, която притежава полиизмерен талант – танцува, пее и е страхотна актриса“. И Сотиров е свикнал с цялото си същество да се впуска в ролите – твърди, че на това са го научили неговите живи богове Ал Пачино и Джеръми Айрънс. „Смятам, че актьорът, трябва да може да „открадне“ от есенцията на всички изкуства, за да се получи онова истинско преживяване, което публиката търси. Отдавна е разбит митът, че драматичният актьор трябва да говори, в киното – да говори малко по-интимно, а певецът си пее и няма нужда от актьорско майсторство. Днес в професията трябва да можеш всичко: да яздиш, да караш мотор, да плуваш, да стреляш, да танцуваш, да пееш и какво ли още не“, убеден е човекът оркестър.

Неговият Бил, както знаем и от нашумелия холивудски филм, е един от тримата възможни бащи на главната героиня Софи, в родната версия изпълнявана от Весела. Дали той е истинският, в представлението остава загадка. „Аз непрекъснато се шегувам, че ще искам кръвен тест. Но след като Софи с останалите има любовни дуети, а само с мене няма и ми се обяснява в обич с парчето Name of the Game, логиката клони натам“, намеква Ники. Той има дъщеря и в действителност. Ния е лекар психиатър, живее извън България и пътува по целия свят, но относително често се вижда с татко си. „Когато мога, пътувам при нея, а когато тя може, се връща тук и сме щастливи, защото общуваме изключително качествено. Нашата духовна връзка винаги е била много, много силна. Случвало се е аз да съм в Ню Йорк, тя в Хавана, а едновременно да ни боли лявата част на главата. Или аз да съм в Япония, тя в Лондон и като се чуем да се окаже, че и двамата имаме проблем с десния лакът. Понякога чувстваме едно и също, може би сме една душа в две тела“, предполага актьорът. Така, казват, се усещали близнаците, когато са разделени. Дали е вярно, историята мълчи; любопитното е обаче, че и Ники, и Ния са зодия

Близнаци, което ще рече половин футболен отбор

Със сегашната си половинка, бившия топмодел Анна Каридова, актьорът е от доста време, но като се сметне и онова, през което й се е възхищавал край подиума от разстояние, то става още повече. Ники е режисирал и е водил безброй ревюта, но никога не са имали общо дефиле с Анна. „Господ е събирач и това, че ни събра в живота, е много голям романтичен подарък и за двама ни“, не крие той.

След любовната ваканция Ники ще подеме отново моноспектакъла си „Откриването“ по текста на австриеца Петер Турини, който му донесе голямата награда за мъжка роля „Златен Bgmot” сред 21 представления от цял свят на Международния театрален фестивал в Габрово. В този опус за съдбата на актьора има и силна драматургия, и елементи на пантомима, и модерен танц в безмълвното присъствие на Теодора Стефанова от балет „Арабеск“, и джаз на живо в изпълнение на пианиста Антон Пиперов – изобщо е в синтетичния жанр, който Сотиров обожава. В Нов театър – НДК, ще продължи да играе в „Жертвата“ на Марио Фрати (един от диалогистите на Фелини), където партньорството му с Елена Петрова, според спецовете, може да се определи като кино в театъра. А на 26 и 27 септември, пак под режисурата на Бойко Илиев, очакваме в НДК сценичното раждане на един забележителен текст - „концентрат“ от романа „Атихрист“ на Емилиян Станев. Там Ники Сотиров ще бъде редом с Елена Петрова, Любомир Ковачев и Веселин Калановски, а актьорската му задача е свръхамбициозна – да бъде българският светец патриарх Евтимий...