Конкуренцията между германските автомобилни гиганти винаги е била ожесточена. През 1997 година се появи първият луксозен кросоувър Mercedes ML, а две години по-късно дойде и отговорът на баварците в лицето на BMW X5. Когато през 2008-а от Мюнхен показаха BMW X6, малцина прогнозираха пазарния му успех, а конкурентите от Щутгарт изчакаха твърде много, за да се убедят, че формулата „Кросоувър-купе” е печеливша. През 2014 г. на автосалона в Пекин германците от Mercedes-Benz за първи път показаха прототипа Coupe SUV, с който ясно заявиха, че ще направят достоен конкурент и в този нишов сегмент. Серийният модел трябваше да се казва MLC, но тъй като хората от Mercedes-Benz смениха наименованията на високопроходимите си модели, първото кросоувър-купе от Щутгарт дебютира като GLE Coupe.

Задните светлини са тесни и продълговати, и са свързани с хромирана лайсна над тях.

Както показва името, новият Mercedes-Benz GLE Coupe е близък роднина на GLE, който всъщност е обновеният вариант на ML или известен още като M-Class. Той е малко по-голям от своя брат с дължина от 4900 мм и междуосие 2915 мм. Широчината е увеличена до 2003 мм, а височината е намалена до 1700 мм. Силуетът на новия GLE Coupe изглежда значително по-динамично от този на своя „брат”, най-вече благодарение на наклоненото задно стъкло като купе, повдигнатата задница и високата линия на прозорците. Големите фарове са изцяло светодиодни и са допълнени с извити дневни LED светлини.

Задните светлини са тесни и продълговати, и са свързани с хромирана лайсна над тях.

Капакът е с изпъкнали ребра, а страничните повърхности са релефни. Отзад светлините са тесни и продълговати, свързани с хромирана лайсна. В бронята са интегрирани светоотразителните светлини. Въпреки спортния дизайн на горната част, моделът е с повишена проходимост, което личи по големия пътен просвет от 212 мм, разширените предни и задни калници и особено по защитните пластмасови панели по цялата каросерия. Версията с пакет AMG се отличава по разширените въздухозаборници в предната броня, аеродинамичния бодикит и огромните 21-инчови алуминиеви джанти.

В горната част на централната конзола е прикрепен 8-инчов сензорен екран във вид на таблет.

В интериора на новия Mercedes-Benz GLE Coupe преобладават хоризонталните линии. За тапицерията на салона са използвани висококачествена кожа, скъпо дърво и полиран алуминий, а срещу доплащане могат да се поръчат и елементи от карбон. Облицовката на волана с три лъча е с перфорирана кожа в зоните за хващане, което осигурява по-добро сцепление за ръцете на водача. В горната част на централната конзола е прикрепен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система Comand. Управлението на менютата се извършва с помощта на кръгъл джойстик, а като опция се предлага и сензорен панел. Бутоните са групирани много ясно и са разположени рационално.

Предните седалки са меки и удобни, като още в базовата версия те са оборудвани с отопление.

Предните седалки са меки и удобни, като още в базовата версия те са оборудвани с електрическа настройка и отопление. В спортния пакет AMG седалките са с по-изразителни странични опори. Високата позиция на седене осигурява отлична видимост напред и настрани, но обзорът назад е възпрепятстван заради малкия прозорец. Затова всички GLE Coupe са оборудвани с камера за задно виждане.

При необходимост на задната седалка в GLE Coupe могат да седнат и трима пътници.

Обширното пространство във високопроходимото купе позволява и на двата реда седалки да седнат хора с висок ръст и едро телосложение. Пространството за главите и краката е много щедро, като дори и отзад комфортно ще се чувстват хора с ръст до 1,85 м. На задната седалка в GLE Coupe са оформени две места, но за къси разстояния могат да седнат и трима пътници. Обемът на багажника е 650 л, а със сгънати задни седалки нараства до 1720 л.

Ускорението до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е 226 км/ч.

Новият Mercedes-Benz GLE Coupe се предлага с няколко динамични бензинови турбодвигателя с директно впръскване на горивото с мощност от 333 до 585 к.с., но най-предпочитан е моделът с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 258 к.с., който съчетана прилична динамика и нисък разход на гориво. Предимството на агрегата е сериозната тяга на ниски обороти. Огромният въртящ момент от 620 Нм е на разположение още от 1600 об/мин и остава постоянен до 2400 оборота. Двигателят е много тих и ако не го пришпорвате трудно ще разберете, че това е дизел. Ускорението до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е 226 км/ч. Турбодизеловият мотор е съчетан с новата 9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-Tronic, която много гладко сменя предавките и в същото време работи достатъчно бързо, като има и ръчен режим на превключване. Дизеловият двигател е много ефективен, като в града огромният всъдеход харчи около 9 л/100 км, а на междуградски път - 7 литра. При динамична езда разходът скача до 12-13 на сто.

Моделът е с повишена проходимост, което личи по големия пътен просвет от 212 мм.

Всички варианти на Mercedes-Benz GLE Coupe са със задвижване на четирите колела, което осигурява добро сцепление, а векторното разпределение на тягата предотвратява подобрява пътното поведение в завои. Управлението е прецизно и предава директна обратна връзка. Всъдеходът не вози толкова меко, колкото неговия брат GLE, но все пак запазва добър комфорт на возене. В острите завои се усеща страничното наклоняване на големия SUV, най-вече заради значителното му тегло. В режим Sport адаптивните амортисьори са по-твърди, управлението е по-остро, а предавките се превключват при по-високи обороти, което прави колата по-стабилна с висока скорост в завоите. За подобряване на комфорта като опция за GLE Coupe се предлага въздушно окачване Airmatic, което променя пътния просвет на колата между 180 и 255 мм. Могат да се поръчат и активни стабилизатори за намаляване на нежеланото наклоняване на каросерията в завои. Шумоизолацията е впечатляваща и не допуска в салона никакви странични звуци дори при скорост 130-140 км/ч.

Под предния капак е 3,0-литровият 6-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 258 к.с.

Mercedes-Benz GLE Coupe 350d 4Matic

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

258 к.с. максимална мощност при 3600 об/мин

620 Нм въртящ момент при 1600-2400 об/мин

7,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

226 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км среден разход на дизел

180 г/км емисии на СО2

149 868 лева цена на модела