0

В гамата на Mercedes-Benz винаги е имало вълнуващи и престижни лимузини, спортни купета и кабриолети, яки всъдеходи и кросоувъри, но пикапите са истинска рядкост. Сега обаче в портфолиото на Mercedes-Benz има изцяло нов пикап, наречен X-Class. Новият модел отваря нови хоризонти за най-старата автомобилна марка в света. Разбира се, трябва да отбележим, че пикапът Mercedes-Benz X-Class не е напълно самостоятелна разработка на германската компания. За създаването му са помогнали специалистите от Nissan, а за основа е използван пикапът Nissan Navara. Връзката с японския модел обаче не се забелязва веднага и е само в профил, благодарение на извитата линия на задния прозорец. Отпред X-Class е типичен Mercedes-Benz с дизайн в стила на всъдехода GLS с масивната предна броня.

Задната броня е изцяло хромирана, а в краищата на каросерията са монтирани тесните светлини.

Пикапът Mercedes-Benz X-Class е малко по-голям от японския му брат, с дължина 5,34 метра, широчина 1,92 метра, височина 1,79 метра и междуосие 3,15 метра. Предлага се само във версия с четири врати, но има чисто работна версия с черни пластмасови брони. Базовата версия на X-класата тежи 2133 кг, полезният товар е 1100 кг, а освен това

пикапът може да тегли ремарке с товар до 3,5 тона.

В оформлението на салона преобладават качествени материали, кожа и мека пластмаса. Вентилационните дефлектори са украсени с хромирани и сребристи вложки. Кормилната колона се регулира само по височина, което не е характерно за премиум модел. Инструментите са поставени в отделни кладенци и са разделени с цветния дисплей на бордовия компютър.

Воланът е типичен за Mercedes-Benz, обшит е с кожа, като в зоните за захващане кожата е перфорирана.

Прикрепеният към централния панел екран на мултимедийната система Comand стандартно е 7,0-инчов, а срещу допълнително заплащане се предлага 8,4-инчов дисплей. Предните седалки са широки и меки, оборудвани са електрическо регулиране и отопление в две степени. Високата позиция на седене и големите огледала за обратно виждане допринасят за отличната видимост напред и настрани. Нищо не може да се сравни с

360-градусовия обзор от птичи поглед, който дават четирите камери,

помагащи и при най-сложните маневри. В широкия подлакътник се крие в кутия за малки предмети. На втория ред има прилично място за краката, а пространството за главите е много щедро. На задната седалка удобно ще се настанят трима пътници.

В стандартното оборудване на Mercedes-Benz X-Class има климатик, аудиосистема, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, електронна стабилизираща система ESP и 7 въздушни възглавници. В най-високото ниво на оборудване е добавена система за безключов достъп, двузонов климатроник, сензори за дъжд и светлина, Bluetooth връзка, круиз контрол, навигационна система и др. Списъкът с опции включва Wi-Fi, система за автоматично спиране, система за запазване на лентата за движение и система за разпознаване на знаците.

Товарният леген има най-голямата дължина в класа от 1,58 метра, а широчината достига до 1,56 метра.

На първо време новият Mercedes-Benz X-Class се предлага само с 2,3-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател, с два варианта на мощност от 163 или 190 к.с. По-мощният вариант е с две турбини и развива приличен въртящ момент от 450 Нм още при 1500 об/мин. Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия. Предавките се сменят плавно, макар и не прекалено бързо. Разходът на гориво е 10,5 л/100 км в градски цикъл, а при плавно шофиране на междуселищен път пада до 7 л/100 км. Когато пикапът е празен и с двама пасажера на борда, тягата е повече от достатъчно, но когато е натоварен с около 800 кг, се усеща, че се затруднява при изкачване на баири. В сравнение с Nissan Navara, шумоизолацията е по-добра и моторът звучи значително по-меко.

На пътя новият пикап е стабилен, чувства се уверен в завоите, без да се наклонява прекалено много.

Задвижването на четирите колела се включва от въртящ се селектор. За най-добра икономия и управление по асфалта е режимът 2WD, при който предаването е на задните колела. Извън пътя можете да превключите в режим 4H при движение със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности изпъкват в режим 4L, в който се активира понижаваща предавки и се блокират централния и задния диференциали, което дава възможност на пикапа да атакува кални коловози и хлъзгави терени. На стръмен склон има помощна система за контролирано спускане със скорост от 6 км/ч, както и асистент за потегляне по нагорнище, който предотвратява движението назад. Пътният просвет стандартно е 202 мм, с офроуд пакет се увеличава до 222 мм, ъгълът на заход отпред достига 30 градуса, а на отход – 25 градуса. Пикапът не се затруднява на офроуд и е в състояние да преодолее река с дълбочина до 60 см.

Извън пътя водачът може да превключи в режим 4H при движение на пикапа със скорост до 100 км/ч.

На пътя Mercedes-Benz X-Class е стабилен, според стандартите за пикапите. Това се дължи на многоточковото задно окачване, благодарение на което пикапът вози комфортно и дупките са почти забележими. В същото време новият пикап се чувства уверен в завоите и не се наклонява прекалено много. Кормилното управление е приятно, но не особено информативно. При високи скорости в салона става шумно.

За новия пикап X-Class е налична широка гама от аксесоари, специално разработени от Mercedes-Benz, което позволява допълнителна индивидуализация на автомобила. Така пикапът

X-Class намира много приложения за употреба –

от як пикап за офроуд до семеен автомобил. Новият X-Class на Mercedes-Benz се предлага и с допълнително оборудване, както и пакет Style за моделните линии Progressive и Power, които позволяват надграждане в индивидуализацията. За пикапа се предлагат странични степенки и електрически отварящо се задно стъкло. Предлага се избор от рол бар, твърд покрив, ролетна щора, както и хардтоп, който помага на пикапа да изглежда като SUV. Налични са и вана, разделител на товарния отсек, лайсни за укрепване на товари и предпазител за двигателя.

За пикапа Mercedes-Benz се предлагат странични степенки, рол бар, твърд покрив и ролетна щора.

На българския пазар новият X-Class дебютира с начална цена 63 780 лева с ДДС. От средата на 2018 година пикапът X-Class ще се предлага с 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател на Mercedes-Benz с мощност 258 к.с. и 550 Нм въртящ момент. Постоянното задвижване на четирите колела 4Matic ще се предлага с новия двигател и по този начин автомобилът ще постига максимално сцепление, дори при най-високата скорост на пътя. Неотдавна новият Mercedes-Benz X-Class беше отличен с 5 звезди на краштестовете на Euro NCAP – най-високото отличие на независимия тест за сигурност. Пикапът се представи най-добре в категориите безопасност за пътници, за деца, предпазване на пешеходци и асистиращи системи.

За предпазване на товара се предлага хардтоп, който помага на пикапа да изглежда като SUV.

Mercedes-Benz X 250 d 4Matic

2,3-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

450 Нм въртящ момент при 1500-2500 об/мин

11,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

176 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км среден разход на дизел

107 г/км емисии на СО2

74 987 лева цена на модела