0

П икапите съчетават високата проходимост на всъдеходи и обширното пространство на лекотоварни модели с голям товарен отсек. Тези машини са универсално превозно средство за работа и за релакс, тъй като в легена зад кабината побират какво ли не - спортни принадлежности, инструменти, уреди за бита, мебели и разбира се товарите на фермерите. Заради повишената проходимост, пикапите могат да закарат целия товар на трудно достъпни места. Един от най-новите пикапи на българския пазар е Mitsubishi L200.

Пикапите съчетават високата проходимост на всъдеходи и обширното пространство на лекотоварни модели с голям товарен отсек. Тези машини са универсално превозно средство за работа и за релакс, тъй като в легена зад кабината побират какво ли не - спортни принадлежности, инструменти, уреди за бита, мебели и разбира се товарите на фермерите. Заради повишената проходимост, пикапите могат да закарат целия товар на трудно достъпни места. Един от най-новите пикапи на българския пазар е Mitsubishi L200.

Благодарение на качествата си, Mitsubishi L200 има успешна над 40-годишна история. Той е първият пикап, който може да превозва товар от 1 тон. До момента от Mitsubishi L200 са продадени над 4,8 милиона автомобила по целия свят, от които към настоящия момент над 400 000 екземпляра все още са в движение в Европа.

Новият пикап Mitsubishi L200 идва с изцяло променен дизайн както отвън, така и отвътре. Моделът е с нова предница и кабина, нов 2,2-литров турбодизелов двигател и нова 6-степенна автоматична скоростна кутия. Системата за задвижване на четирите колела 4WD е подобрена, има нов режим Off Road и система за контрол при спускане по наклон. Освен това в новия пикап са подобрени важни детайли, като шасито, спирачките и окачването, за по-висок комфорт и безопасност.

Внушителният нов пикап Mitsubishi L200 може да носи до 1100 кг в товарния си отсек, който е станал по-квадратен, а като допълнително оборудване се предлага твърд покрив за по-елегантен външен вид и за да могат товарите да не са изложени на прякото въздействие от дъжд или сняг. Товарният отсек е с дължина 1520 мм, широчина 1470 мм и височина 475 мм. Габаритната дължина на новия L200 е 5225 мм при широчина 1815 мм и височина 1780 мм, а междуосието е точно 3000 мм. Въпреки тези големи размери, новият пикап L200 е много маневрен и радиусът му на завой е едва 5,9 метра, а за паркирането с лекота помагат и четирите обзорни камери, който дават 360-градусова картина около колата, включително и от птичи поглед.

Основните промени спрямо предшественика засягат изцяло новия външен вид на Mitsubishi L200. Внушителната и масивна предна радиаторна решетка е получила повече хромирани елементи и е преместена по-нагоре, така че първото впечатление е за агресивен автомобил. Предната броня е по-масивна и солидна, фаровете за мъгла са позиционирани вертикално, а новите светлини са с изцяло нова LED система, като имат фини дюзи за почистване на фаровете. Има и нови странични огледала.

Новият L200 е получил въздушен канал между кабината и товарния отсек за по-добър контрол на въздушния поток и намаляване на шума в кабината. Поставена е нова задна броня и нови задни 6-листови ресори. С нов дизайн са и 18-цоловите алуминиеви джанти с шест двойни спици. За L200 се предлагат и четири нови цвята - графитно сиво, огнено оранжево, наситено червено и диамантено бяло. Технологията на боята съчетава перлен блясък и металическа дълбочина, като по този начин създава ефект като от лаково покритие, при който цветът се променя в зависимост светлината, подчертавайки формите на автомобила.

Японският пикап с двойна кабина и 4 врати предлага салон с пет места. В интериора на новото Mitsubishi L200 правят впечатление високото качество на използваните материали и на изработката. Седалките са основно модернизирани, а тази за водача е с безброй електрически регулировки. Позицията на седене на шофьора е повдигната, която осигурява отлична видимост напред и настрани. Между предните седалки има удобен подлакътник и скрито пространство за дребни предмети и документи. В централната конзола е интегриран 7-инчов сензорен цветен дисплей, който позволява достъп до различните функции на автомобила, както и свързаност с Android Auto и Apple Car Play. Удобствата в кабината включват и повече пространство за малки вещи, като ниши за смартфони, както и USB портове за предните и задните седалки.

Новият пикап Mitsubishi L200 е доказано издръжлив в тежки условия, тъй като е тестван при екстремно ниски и високи температури, натоварен с обемни и тежки товари, прекосявайки труднодостъпни терени, реки и кални черни пътища. Със собствено тегло от 2035 кг, пикапът може да тегли прикачен товар до 3 тона и 100 кг. Тегличът е опция, както и системата за стабилизиране на прикачено ремарке. Шасито е усилено, както и окачването, а спирачките са дискови отпред и барабанни отзад.

L200 e истински всъдеход извън пътя и получи по-ефективен турбодизелов двигател

Под капака на новия пикап Mitsubishi L200 е поставен нов 2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател DI-D с максимална мощност 150 к.с. при 3500 об/мин и максимален въртящ момент от 400 Нм, наличен в интервала от 1750 до 2250 об/мин, което прави пикапа доста пъргав при старт от място и енергичен при изпреварване. Новият дизелов двигател е съчетан стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия. С двама човека на борда и товар от около 200 кг, пикапът харчи 6,9 л/100 км на дълъг път, което е смайващо малко за огромната машина. При обичайното темпо на шофиране в столицата, консумацията е в рамките на 9-10 л/100 км, в зависимост от трафика.

На пътя пикапът Mitsubishi L200 прави приятно впечатление с информативното си управление и лесния контрол. Окачването е еластично, но когато пикапът е празен, се усещат всички неравности на пътя. Ако го натоварите дори с 200 кг, ситуацията коренно се променя и пикапът вози много по-комфортно, отколкото празен.

Новото Mitsubishi L200 е сред лидерите в сегмента на пазара и предлага превключвател Super Select, при който може да се избира постоянен режим 4х4 както на асфалт, така и извън пътя. Конструкцията с рама, просветът от 205 мм и система за задвижване на четирите колела превръщат L200 в истински всъдеход. Системата Super Select 4WD-II позволява на водача да избира най-подходящия режим според пътните условия. Смяната от задно предаване към останалите режими може да бъде направена в движение при скорост до 100 км/ч, с изключение на позицията 4LLc.

Системата Super Select 4WD-II включва централен диференциал с ограничено приплъзване, а като опция се предлага и заключване на задния диференциал. Селекторът за избор на конфигурацията на задвижването се намира на конзолата до скоростния лост и чрез въртене позволява избор между четири режима – 2H за движение по асфалтиран път, 4H при нужда от по-голямо сцепление. За сериозен офроуд задният диференциал се блокира, избирайки режим 4HLc с ниски предавателни числа за по-голяма тяга при преодоляване на пресечен терен с ниска скорост или режим 4LLc за наклонен терен, кал или сняг. Новият L200 може да се движи по път с 45-градусов страничен наклон, има ъгъл на проходимост от 30 градуса отпред и 22 градуса отзад, а ъгълът на рампата е 24 градуса.

Режимът Off-road се активира от бутон до въртящия се селектор и регулира тягата от двигателя, трансмисията и спирачките, за да предотврати буксуване или затъване и да подобри преминаването през всякакъв терен. Асистентът за спускане по наклон също се активира от бутон, разположен до селектора и поддържа постоянна скорост в интервала от 2 до 20 км/ч. Зададената скорост се избира от водача, чрез педала на газта или спирачката и се контролира от системата. При модела с автоматична трансмисия асистентът може да бъде използван във всеки режим на движение, а при механична кутия задължително трябва да бъде избран режим 4LLc.

От началото на септември тази година новото Mitsubishi L200 се продава във всички европейски страни, включително и у нас. Базовата версия Invite струва 60 990 лева с ДДС. Цените за средното ниво на оборудване Intense започват от 68 490 лева, а топверсията Instyle със система за двойно задвижване Super Select 4WD и новата 6-степенна автоматична скоростна кутия достига 81 490 лева. За цвят металик се доплащат 990 лева, за перлен ефект - 1190 лева, а специалният цвят струва 1490 лева.

Технически характеристики

Mitsubishi L200 2.2 DI-D Super Select 4WD Instyle

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1750-2250 об/мин

11,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

171 км/ч максимална скорост

7,8 л/100 км смесен разход на дизел

206 г/км емисии на СО2

81 490 лева цена на модела