Надеждността и здравината винаги са били от първостепенно значение за нас българите при покупката на автомобил. Новите модели коли са много технологични, но някои от тях вече далеч не са толкова издръжливи и здрави, колкото преди 30 години, тъй като в тях са използвани многократно повече детайли и електроника. За потребителите, които търсят преди всичко здрав и просторен автомобил, през 2012 година французите от Peugeot лансираха бюджетния седан 301. Моделът беше създаден специално за развиващите се страни и до момента от него са продадени над 360 000 бройки. Седанът Peugeot 301 е много подходящ за българските пътища, тъй като ходовата му част е адаптирана и са използвани много фиксиращи елементи.

В задната част е модифицирана бронята, а светлините вече са с нов дизайн с триизмерна форма.

Успехът на Peugeot 301 се дължи на признати качества като най-просторния в сегмента салон, симпатичен външен вид, надеждни двигатели, както и устойчиви на износване материали в купето. Моделът е оборудван с двойни уплътнения срещу навлизане на прах и влага в купето, климатик с функция за летните горещини и отопляемо предно стъкло за зимните студове. Автомобилът е голям - с дължина от 4,45 метра и междуосие 2,65 м, той е с размерите на модел от по-горния сегмент, но в същото време се предлага на относително ниска цена от 21 000 лева. Сред големите плюсове на Peugeot 301 са евтината поддръжка и ниските разходи за сервизно обслужване. Неотдавна седанът беше освежен и получи много съвременни технологии.

Отпред радиаторната решетка е по-тясна и вертикална, а в новата броня светят LED дневни светлини.

Обновеното Peugeot 301 прие новата корпоративна идентичност на марката с по-тясна вертикална хромирана радиаторна решетка, в стила на новите кросоувъри, в центъра на която е интегрирано логото с лъва. Върху горния кант на хромираната рамка е изписано името Peugeot, а формата на капака е леко модифицирана. Предните фарове са с нова форма в две секции и са изравнени с каросерията. Бронята също е нова, а в новата V-образна решетка са интегрирани светодиодните дневни светлини. Най-голямата разлика в задната част са новите светлини с дизайн във формата на следи от нокти на хищник, както и променената броня. Дизайнът на профила изглежда завършено с новите 15- или 16-инчови алуминиеви джанти.

В централната част на салона е големият 7-инчов сензорен екран на навигационната система TomTom.

В салона на обновеното Peugeot 301 видимо са подобрени материите и покритията. Интериорът е получил нови циферблати с прибори и модифициран селектор на автоматичната скоростна кутия. Вътре изпъква големият 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система със сателитна навигация. На него се виждат изображението от камерата за заден ход и триизмерната навигационна система TomTom. Екранът може да дублира съдържанието на смартфона на водача чрез системата Mirror Screen за свързаност за устройствата с Android Auto и Apple CarPlay. Обновеното Peugeot 301 предлага комфортни места за водача и още четирима пътници. Багажникът на седана с обем от 506 литра е един от най-големите в сегмента и може да бъде увеличен до 1332 литра със сгъване на задните облегалки в съотношение 1/3 към 2/3.

Багажникът е с обем от 506 литра, а при необходимост може да бъде увеличен мигновено до 1332 литра.

За задвижването на Peugeot 301 се предлага нов 3-цилиндров 1,2-литров бензинов двигател с мощност 82 к.с. По-големият 1,6-литров бензинов двигател е с мощност от 115 к.с. и може да се съчетае с 6-степенна автоматична скоростна кутия от ново поколение. Ако пътувате повече по-добре изберете 1,6-литровия турбодизелов двигател BlueHDi с мощност 100 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Той тегли добре колата при ускорение и изкачва уверено баирите с остри завои. Скоростният лост има дълъг ход и превключването на предавките не е много прецизно. Средният разход на гориво не надхвърля 4 л/100 км и осигурява автономен пробег от над 1200 км при вместимост на резервоара от 50 л. Пътното поведение на Peugeot 301 е стабилно, а управлението е адекватно и седанът следва добре зададената траектория.

Седанът Peugeot 301 осигурява добър баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение.

Стабилността в завоите и комфортната возия на модела изпъкват по неравните български пътища с лоша настилка, където Peugeot 301 се държи мъжки, без да тревожи водача и пътниците със загуба на сцепление или друсане от дупките. Седанът осигурява добър баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение, благодарение на окачването и добрата шумоизолация. За безопасността на пътниците Peugeot 301 е оборудвано с ABS, електронна програма за стабилност ESP, авариен спирачен асистент и система за следене налягането на гумите. Пасажерите са защитени благодарение на предни и странични въздушни възглавници и обезопасени от триточкови предпазни колани отзад. За повече сигурност на децата, задните седалки са оборудвани с точки за закрепване на детски седалки. У нас обновеното Peugeot 301 вече се предлага в търговските центрове на марката в цялата страна, като базовата цена е 21 053 лева с ДДС, а моделът се съпровожда с гаранция от 5 години или 100 000 км.

Peugeot 301 1.6 BlueHDi Allure

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

254 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

183 км/ч максимална скорост

3,9 л/100 км смесен разход на дизел

101 г/км емисии на СО2

27 113 лева цена на модела