0

На пръв поглед новото Suzuki Baleno изглежда малък градски автомобил с дължина малко под 4 метра, широчина 1,74 метра и височина 1,46 метра. Благодарение на изцяло нова платформа на Suzuki с междуосие от 2,52 метра, Baleno съчетава компактните външни размери с максимален простор на салона и ефективно използване на вътрешното пространство. В действителност, Suzuki Baleno не е толкова малък автомобил, колкото изглежда и определението „градски мъник” не е особено подходящо за него. Новият хечбек на Suzuki с 5 врати изненадва и с ниското си тегло от само 920 кг, което е със 170 кг по-малко в сравнение с компактния модел Swift. Новото Suzuki Baleno има най-големия в класа си обем на багажника от 355 литра, което го прави чудесен избор за семейство с две деца, което иска да отиде на пикник, като вземе със себе си палатка и храна. Моделът е оборудван стандартно с 6 въздушни възглавници, както и с много лека и яка рамка, която осигурява максимална защита на пътниците в случай на удар.

На багажната врата има два спойлера, като този в основата е изцяло хромиран и свързва задните светлини.

Дизайнът на екстериора на новото Suzuki Baleno се отличава със стилни форми и чисти и повърхности. В предната част прави впечатление радиаторната решетка с формата на формата на усмивка, която от долната страна е обиколена с хромирана лайсна. Същата лайсна достига до продълговатите фарове и продължава в тях към калниците и ръба на предния капак. В долната част на фаровете са дневните LED светлини, а в бронята е интегриран огромен въздухозаборник. Арките на колелата са леко разширени, а линията на прозорците е висока и се изкачва нагоре. На багажната врата има два спойлера – един на най-горния ръб на стъклото и един в основата, който е изцяло хромиран и свързва големите задни светлини. В най-високото ниво на оборудване GLX стандартни са 16-инчовите алуминиеви джанти.

В централната конзола е интегриран 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с навигация.

Интериорът на Suzuki Baleno посреща водача и пътниците със стилно табло и добре подредени уреди. Сребристите и алуминиевите акценти украсяват черните пластмасови детайли. На волана в най-високото ниво на оборудване има бутони за дистанционно управление на аудиосистемата и автопилота. Скалите на уредите светят в синьо, а между тях е цветният екран на бордовия компютър. Централната конзола е с V-образна форма, а в централната част е интегриран 7,0-инчов сензорен екран на мултимедийната система с навигация и възможност за синхронизация на смартфон. На екрана се появяват изображенията от камерата за задно виждане, която прави паркирането и движението на заден ход по-лесно и безопасно. Бутоните за управление на климатичната система не са много, а в средата е поставен оригинален кръгъл екран, на който се изписва температурата и силата на въздушната струя.

Позицията на водача е висока, а предните седалки са удобни и имат леко изразени странични опори.

Кормилото се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача предлага възможност за корекции в широк интервал. Позицията на водача в Baleno е висока, а това осигурява отлична видимост напред и настрани. Седалките са еластични и поддържат добре тялото. Голямата изненада е на втория ред седалки, тъй като колата е доста просторна за стандартите на B-сегмента. Има достатъчно място за главите на високи пътници, а и пространството за краката е като в модел от много по-висок клас. Отзад могат удобно да пътуват двама възрастни, но на кратки разстояния могат да пътуват и трима. Обемът на багажника от 355 литра е най-големият в сегмента, като при сгънати задни седалки достига до 1085 литра.

Обемът на багажника от 355 литра е най-големият в сегмента, а при сгънати задни седалки достига до 1085 л.

Новото Suzuki Baleno се предлага с 1,2-литров бензинов двигател и 5-степенна ръчна скоростна кутия. Мощността на мотора е 90 конски сили при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 120 Нм при 4400 об/мин. На пръв поглед изглежда малко, но нека не забравяме, че теглото на Baleno е едва 920 кг. В резултат на това ускорението от място до 100 км/ч отнема 12,3 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Смайващ е ниският разход на гориво, който в града е в рамките на 5,5 л/100 км, на извънградско е 3,6 л/100 км, а в комбиниран цикъл е 4,2 л/100 км.

На пътя Baleno вози много комфортно, а окачването без сътресения поглъща повечето дефекти на настилката.

На пътя Suzuki Baleno вози много комфортно за такъв компактен автомобил и дори по българските пътища с много дупки и неравности, неговото еластично окачване без сътресения поглъща повечето дефекти на настилката. Въпреки комфортните настройки, малкият хечбек не се наклонява осезаемо в острите завои и често ги взема с висока скорост. Управлението е леко и не толкова информативно, но сцеплението е много добро. Моделът е доста маневрен, благодарение на радиуса на завой от само 4,9 метра. Добрата шумоизолация не пропуска в салона вятъра дори и при високи скорости.

Предната решетка е във формата на усмивка, а фаровете с дневни LED светлини са разпънати към калниците.

По всичко личи, че Baleno много бързо ще предизвика интереса на клиентите с предпочитание към компактните превозни средства, защото моделът успява да съчетае привидно съвсем противоположни качества – компактни размери, водещо за класа си пространство, впечатляващ дизайн, икономично и динамично шофиране, сигурност и забавление. Новото Baleno разчупва всички представи за практичен хечбек и с него не се налага клиентите да избират между разума и емоцията. У нас стартовата цена на Baleno е 22 490 лева, която е доста конкурентна за сегмента, тъй като още в базовото ниво моделът е с много богатото оборудване. В най-луксозното си изпълнение хечбекът се предлага на цена от 34 190 лева. Безспорно Suzuki Baleno е много добре замислен и изпълнен хечбек, който успешно ще се впише в гамата на японския производител и ще заеме своето достойно място в новата история на марката с успешна реализация на пазара.

Suzuki Baleno 1.2 DualJet

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм въртящ момент при 4400 об/мин

12,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км среден разход на бензин

98 г/км емисии на СО2

22 490 лева базова цена на модела