0

През последните няколко години компанията Subaru се развива в интересна посока. От известно време японците правят коли, които все повече се харесват на масовите потребители. Макар новите модели на Subaru да не са по вкуса на верните почитатели на марката, те помагат за увеличаването на продажбите и за изпълнението на стратегическите планове на компанията. Постепенното освежаване на моделната гама започна с въвеждането на нов стил с актуален дизайн, качествени материали и със съвременни двигатели и трансмисии. През тази година беше обновен бестселърът на марката Forester, което в буквален превод означава „лесничей” или „горски пазач”.

Външността на новия Forester е внушителна, стилна и респектираща, каквато подхожда на един истински всъдеход. Особено агресивно изглежда моделът със спортна предна броня и 18-инчови алуминиеви лети джанти. Динамичният дизайн е променил облика на Forester и сега той изглежда не като повдигнато комби, а като истински всъдеход.

Новият модел е малко по-голям от предшественика си, като е добавил 2-3 сантиметра във всички посоки. Сериозно е увеличено вътрешното пространство, като дължината на салона е набъбнала с 95 мм. Обзорът напред, назад и настрани е отличен, благодарение на тънките стойки на покрива и високата позиция на седене на водача.

В интериора на Forester има нова централна конзола със 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. На него се показва информацията от камерата за задно виждане и навигацията. Мултимедийната система поддържа Bluetooth и възпроизвеждане на музика от външни устройства, има също така два входа за USB и вход за жак.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мястото за пътниците на задната седалка е нараснало толкова много, че отзад удобно седят хора с ръст 1,90 м. Големият багажник е с обем 505 литра. Ако се сгънат облегалките на задните седалки се образува почти равна товарна повърхност с капацитет 1592 литра. Тук може да се събере цял планински велосипед. Под пода на багажника има ниши за по-дребни предмети, а под него са прибрани пълноразмерната резервна гума и инструментите. Капакът на багажника се отваря и затваря с електрозадвижване и има памет за междинни положения.

Под капака на Subaru Forester е разположен 2,0-литров боксерен дизелов двигател, който за първи път работи заедно с безстепенна вариаторна автоматична скоростна кутия CVT, която в Subaru наричат Lineartronic. Стандартната трансмисия е 6-степенна механична. Новият турбодизел е с максимална мощност 147 к.с. и въртящ момент 350 Нм. Моторът е с понижени вибрации и шум, а също и с повишена горивна ефективност. Промяната в използването на нова горивна система Common-Rail осигурява по-лесен старт на двигателя в студено време и по-нисък разход на гориво. Новата автоматична скоростна кутия гарантира на Forester още по-добри способности извън пътя, благодарение на опциите за движение на офроуд като системите Hill Descent и X-Mode. Освен това дизеловият Forester е с нова турбина и система за охлаждане. Според производителя средният разход на гориво е 6,1 л/100 км за версията с автоматик и 5,7 л/100 км за версията с 6-степенна ръчна скоростна кутия. За да ускори от място до 100 км/ч на Forester с Lineartronic са необходими 9,9 секунди, което е дори малко по-бързо от колата с ръчната кутия. Автоматичната безстепенна трансмисия има 7 електронно програмирани симулации на предавки и подобрения за намаляване на шума и вибрациите. За по-добра динамика в средните обороти и при изпреварване, кутията има и ръчен режим за превключване на виртуалните предавки чрез перца на волана.

Новото Subaru Forester има най-големият пътен просвет от цели 220 мм в класа си, което загатва неговите способности за движение извън пътя. Почитателите на офроуда ще оценят големите ъгли на атака – 25 градуса отпред и отзад, а ъгълът на рампата е 23 градуса. В стандартното оборудване са включени интелигентна система за симетрично задвижване на четирите колела Symmetrical All-Wheel Drive. Ако излезете от равните асфалтови пътища и се отправите към планината, на помощ идва системата X-Mode, която се активира с натискането на бутон пред скоростния лост.

На пресечени терени, благодарение на системата X-Mode, новият Forester може самостоятелно да се спуска по стръмен наклон, контролирайки скоростта в рамките на 20 км/ч. Освен това X-Mode може много добре да забави буксуващото колело, предавайки тягата колелата, които имат сцепление. Системата действа бързо и дори специфично диагонално препятствие на пречи на колата да пълзи напред. „Горският” не се плаши от кал и сняг. Благодарение на симетрично задвижване на четирите колела Forester щурмува с лекота водни препятствия.

За жителите на градовете вниманието е насочено на друго място. Новият Forester има добре пригодено окачване. Ходовата част е с дълги ходове на амортисьорите и се справя добре с неравностите и дупките. Страничните наклонявания са минимални.

Безспорно новото Subaru Forester е една чудесна семейна кола, като цената у нас започва от 54 880 лева за автомобила с 2,0-литров бензинов двигател със 150 к.с. в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия. Цената на дизеловата версия 2.0 D започва от 66 880 лева, а в ниво Sport Style с Lineartronic достига 73 480 лева.

Subaru Forester 2.0D Lineartronic

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел

147 к.с. максимална мощност при 3600 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1600-2400 об/мин

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

188 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км среден разход на дизел

158 г/км емисии на СО2

66 880 лева цена на модела