А стероидът Психея, за който се смята, че е експлоатиран и захвърлен от извънземни цивилизации, ръждясва, установиха учени.

Експерти са си направили труда да изчислят колко струват всички ценни метали на астероида и твърдят, че става въпрос за поне сто хиляди квадрилиона долара. А това е повече от всичко, което хората са успели да произведат през цялото съществуване на човешката цивилизация или поне на тази, за която учените знаят със сигурност.

Проблем

Новите изследвания на Психея, направени от телескопа „Джеймс Уеб“, сочат необясним проблем. Повърхността на Психея бързо ръждясва и няма дори сравнително приемливо обяснение защо това се случва, твърди Planetary Science Journal.

ТРЕВОГА: Милиони останки от взривен от НАСА астероид летят към Земята!

Психея ръждясва бързо.

НАСА

Психея е от най-големите познати обекти в основния астероиден пояс между Марс и Юпитер. Диаметърът му е малко над 200 километра. Наблъскан е с ценни метали, има огромни количества желязо и никел. Открит е през 1852 г., но в последните десетилетия му се правят подробни проучвания заради интереса към металите на него и добиването им. Установено е, че има и монел – сплав между никел и мед.

Въпроси

Въпросът е откъде и защо сега Психея започна да ръждясва. Новите данни показват, че това се случва с бързи темпове. „Уеб“ откри хидроксилни групи, тоест свързани кислородни и водородни атоми, върху Психея. Абсолютно същите структури се намират върху ръждиви метални метеорити. Една от версиите за проблема е, че астероидът се е сблъскал с други, които имат вода по себе си и от тях е започнал да ръждясва.

НАСА лети до планетата на боговете

Друга версия е, че Психея е била дълго време експлоатирана от разумна цивилизация и след това извънземните са я изхвърлили и тя е попаднала в нашата Слънчева система. Новите проучвания сочат точно възможност астероидът да е сравнително скоро прихванат от Слънцето и да е заседнал в пояса отвъд Марс. Проучването сочи още, че Психея може да е по-стара от нашето Слънце.

АСТРОНОМИ ЗА ЗРЕЛИЩНОТО ШОУ В НЕБЕТО: Космически боклук пламна над България!

Предполага се, че тя всъщност е ядрото на планета и има два основни варианти тук. Единият е, че това ядро никога не е успяло да създаде повърхност, черупка, както я наричат учените, около себе си (за разлика от Земята, Марс и други планети). Втората версия е, че планетата силно е експлоатирана и от нея е останало само ядрото. И тук естествено идват и теориите на уфолозите. Като казват, че Психея може би е легендарната планета, описана в древните шумерски текстове, която била унищожена при сблъсъка на боговете – т.е. на две извънземни цивилизации. А оцелелите след сблъсъка заселили нашата Земя. Теории много, но НАСА тепърва ще праща мисии, които да отговорят на някои от въпросите, най-вече на това как могат да бъдат добити метали оттам.