П рез последните години Audi активно разширява своята гама от електромобили. Неотдавна се появиха кросоувърите Audi e-tron и Q4, както и техните спортни варианти e-tron Sportback и Q4 Sportback. По пътя към електрическа мобилност Audi направи истинска революция с представянето на спортния седан Audi e-tron GT. Новият ексклузивен модел е най-бързият и най-скъпият в електрическата гама на Audi. Неотдавна спортният седан Audi RS e-tron GT беше показан у нас, а продажбите вече започнаха.

През последните години Audi активно разширява своята гама от електромобили. Неотдавна се появиха кросоувърите Audi e-tron и Q4, както и техните спортни варианти e-tron Sportback и Q4 Sportback. По пътя към електрическа мобилност Audi направи истинска революция с представянето на спортния седан Audi e-tron GT. Новият ексклузивен модел е най-бързият и най-скъпият в електрическата гама на Audi. Неотдавна спортният седан Audi RS e-tron GT беше показан у нас, а продажбите вече започнаха.

Новото изцяло електрическо Audi e-tron GT достига дължина 4989 мм и широчина 1964 мм, като височината е едва 1414 мм, а междуосието е цели 2900 мм. Колата тежи 2276 кг в базовата версия, като може да бъде олекотена чрез опционалния карбонов покрив. Коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0,24.

Новото Audi e-tron GT е стилен спортен седан с динамичен силует. Дългият преден капак, високата линия на прозорците и извитият покрив придават на профила стилна и стремителна стойка. Предната част е оформена в традиционния стил на марката Audi, въпреки че вместо металната радиаторна решетка е поставена пластмасова.

Удължените фарове са LED на всички модели Audi e-tron GT, а срещу доплащане могат да бъдат матрични. Стандартно колелата са с 19-инчови алуминиеви джанти, докато за версията RS те са 20-инчови. Страничните прозорци нямат рамки, подобно на купетата. Задната част е леко повдигната и при високи скорости от капака на багажника се издига спойлер. Задните светлини се простират по цялата каросерия.

Интериорът на Audi e-tron GT е украсен с кожа, алкантара и алуминий, а като опция се предлагат карбонови детайли. Вътрешното осветление се осъществява с помощта на светодиоди. Оформлението и дизайнът на салона са познати от Audi A7 Sportback. Това е направено нарочно, тъй като според прогнозите, повечето клиенти ще преминат към e-tron GT от спортните версии Audi S7 Sportback. Воланът е направен в корпоративния стил с плоско дъно.

Показанията на инструментите се показват на дигиталния дисплей с променлива конфигурация и се проектират върху предното стъкло. Централният панел на Audi e-tron GT е леко обърнат към водача и е покрит с 10,1-инчов сензорен екран.

Вместо втори дисплей са осигурени обичайните бутони за аудиосистемата и блоковете за контрол на климатроника. Бутоните са малко и са подредени рационално. Още в стандартната версия предните седалки са получили електрическо регулиране и отопление. Седалките имат отлична опора на гърба и са едновременно удобни.

Във версията RS са поставени спортни седалки с подобрена странична опора. Позицията за седене е много ниска, а водачът и пътникът отпред са разделени от висок централен тунел. На втория ред седалки в Audi e-tron GT пространството за краката е достатъчно, благодарение на специалната архитектура на каросерията.

Мястото за главите не е много голямо, но пътниците с височина до 185 см няма да бъдат ограничени. Обемът на багажника е 405 литра (366 литра при RS), а капакът му е оборудван с електрическо задвижване. Освен това има 85-литрово отделение под предния капак за кабелите за зареждане.

Оборудването на Audi e-tron GT е много богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, аудиосистема с 10 високоговорителя, двузонов климатроник, камера за обратно виждане, сензори за дъжд и светлина, Wi-Fi, сателитна навигация, сензори за паркиране, адаптивен круиз контрол и други. Има и 8 въздушни възглавници, система за стабилизация, система за автоматично спиране и задържане на лентата.

Опциите включват вентилация и масаж на седалките, камери за 360-градусов обзор с дистанционно управление, автопилот за паркиране, 710-ватова аудиосистема Bose и полуавтономна система за шофиране. Още по-динамичната версия Audi RS e-tron GT има въздушно окачване, а срещу доплащане се предлагат завиващи задни колела и карбоново-керамични спирачни дискове.

Изстрелва се като куршум и буквално се залепя за пътя

За задвижването на електрическото Audi e-tron GT се предлагат два варианта с два електромотора и задвижване на четирите колела. В първата версия мощността е 476 к.с., а краткосрочно достига 530 к.с. В по-динамичната версия Audi RS e-tron GT мощността е 598 к.с. и за кратко достига 646 к.с.

Пиковата мощност се активира едва за няколко секунди само при рязък старт със системата за управление на стартиране Launch Control. Новото Audi e-tron GT е оборудвано с високотехнологична 2-степенна автоматична скоростна кутия на задната ос. Задвижването на всички колела е допълнено от активен заден диференциал и адаптивни амортисьори.

На пътя новото Audi RS e-tron GT демонстрира потресаваща динамика и стабилност. Моделът е оборудван със система за векторно управление на тягата и завиващи задни колела. Батерията е разположена в долната част на каросерията, което понижава центъра на тежестта и минимизира наклоняването в завоите.

Управлението от волана е доста леко, но в динамичен режим става директно и много по-остро. Благодарение на въздушното окачване, стандартно за модела Audi RS e-tron GT, седанът вози комфортно дори по лошите български пътища и е удобен за ежедневна употреба.

Максималният въртящ момент от 830 Нм е на разположение още от първите обороти, така че има повече от достатъчно тяга. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,3 секунди с мощната модификация Audi RS e-tron GT, а ускорението от място до 200 км/ч става за 11,3 секунди Още по-впечатляващо е ускорението от 80 до 120 км/ч, което става светкавично за 2,4 секунди и превръща изпреварванията в детска игра. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Специален синтезатор в салона пресъздава невероятния звук на мощните 8- и 10-цилиндрови двигатели на Audi. Регенеративната спирачна система може да се регулира с помощта на пластините на кормилната колона и е перфектно настроена в повечето режими. Новото Audi RS e-tron GT спира уверено и бързо, като спирачният път от 100 км/ч до покой е едва 33,2 метра, а срещу доплащане може да бъде снабдено с карбоново-керамични спирачки.

Батерията на Audi e-tron GT е с брутен капацитет от 93,4 кВтч, от които използваем 85 кВтч, осигурява автономен пробег от 487 км (WLTP) при Audi e-tron GT и 472 км при Audi RS e-tron GT. Зареждането до 80% на батерията на електрическото Audi може да стане само за 22 минути от бърза 270-киловата станция.

За осигуряване на пробег от 100 км са необходими само 5 минути. От домашната електрическа мрежа пълното зареждане на батерията ще отнеме 9 часа. Моделът Audi e-tron GT има комбиниран разход на електроенергия от 19,9 до 21,6 кВтч/100 км, а Audi RS e-tron GT консумира от 20,6 до 22,5 кВтч/100 км електроенергия в комбиниран цикъл.

Новото Audi e-tron GT вече може да се поръча в дилърската мрежа на Audi у нас. Цената на e-tron GT започва от 203 876 лева, а версията RS струва от 276 827 лева.

Технически характеристики

Audi RS e-tron GT

Два електромотора на предната и задната ос

2-степенна автоматична трансмисия

598 (646*) к.с. системна мощност

830 Нм максимален въртящ момент

3,3 секунди ускорение от 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

20,6 кВтч/100 км комбиниран разход на енергия (WLTP)

472 км пробег със заредена батерия (WLTP)

0 г/км емисии на СО2

276 827 лева цена на модела

*В режим Launch Control Boost