0

BMW Серия 5 е най-продаваният модел на марката у нас за 2018 г. Това показва анализът на продажбите, изнесен от BMW Group България преди броени дни. От новата „Петица” са продадени 141 автомобила, а второто място се заема от BMW X3 със 138 коли. На трето място се нарежда BMW X5 с предадени на крайни клиенти 134 автомобила, при това в година на смяна на поколенията. У нас отминалата 2018 година е била най-добрата за BMW Group България от създаването на фирмата през 2007 г.

BMW Серия 5 е най-продаваният модел на марката у нас за 2018 г. Това показва анализът на продажбите, изнесен от BMW Group България преди броени дни. От новата „Петица” са продадени 141 автомобила, а второто място се заема от BMW X3 със 138 коли. На трето място се нарежда BMW X5 с предадени на крайни клиенти 134 автомобила, при това в година на смяна на поколенията. У нас отминалата 2018 година е била най-добрата за BMW Group България от създаването на фирмата през 2007 г.

За 12-те месеца на 2018 г. на крайни клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI. Според представителите на BMW Group България за крайния успех значение имат всички моделни серии. Така групата за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента.

Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100, което представлява ръст от 8,5% спрямо предходната година. При MINI на клиенти са доставени 154 автомобила или с 36% повече в сравнение с 2017 г. Второто поколение MINI с 5 врати и MINI Countryman имат основен принос за позитивния пазарен резултат на марката MINI с по 55 доставени автомобила. На трето място се нарежда MINI с 3 врати с 28 доставки, следвани от MINI Clubman и MINI Cabrio, съответно с 12 и 4 автомобила.

Търговската реализация на двуколесните превозни средства BMW Motorrad възлиза на 106 доставени мотоциклета, сред които най-предпочитаните модели са както следва R 1200 GS, G310,  K 1600, R NineT, F850 GS, R1000 и S1000 RR. При продажбите има спад от 26,9% спрямо високия резултат през 2017 г., в който бяха включени доставените 60 мотоциклета на МВР.

От електрическата гама на моделите BMW i са доставени 60 автомобила, като този резултат съвпада и леко надвишава очакванията за представянето при въвеждането на марката на българския пазар. Най-голям дял има BMW i3 с 84%. Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели с 66%, макар и да е на значително по-ниско ниво от предходни години.

Задвижваните от бензинов двигател автомобили BMW и MINI са 28%, едва 5% е делът на електрическите автомобили и 1% на Plug-in хибридите. 89% от клиентите на BMW са избрали коли със система за задвижване на четирите колела xDrive, която се предлага в над 120 модификации в почти всички моделни серии.