0

През 2008 година французите от Peugeot представиха модела си 3008, който представлява компактен миниван на базата на модела 308. Преди две години моделът получи фейслифт, а през есента на автосалона в Париж Peugeot ще покаже изцяло новото издание на модела. Второто поколение на 3008 се трансформира радикално от компактен миниван в кросоувър с гени на SUV. На първо място новият модел е значително по-голям от своя предшественик и дължината му достига до 4447 мм, широчината е 1840 мм, височината - 1624 мм, а междуосието е 2675 мм. Новото Peugeot 3008 е изградено на модулната платформа EMP2, което е позволило да се намали теглото на автомобила с около 100 кг и базовата версия тежи 1325 кг. Предните калници са изработени от алуминиеви сплави.

Пътният просвет е увеличен до 219 мм, а долната част на каросерията е покрита със защитни панели.

На външен вид новото 3008 е коренно различно от своя предшественик, а силуетът е по-скоро прилича на всъдехода Peugeot 4008 и на концептуалния модел Quartz. Той изпъква с мускулест дизайн с къси надвеси и разширени калници. Широката хромирана решетка е съчетана с масивните, макар и стеснени фарове, а в по-скъпите версии светлините са изцяло светодиодни. Високата линия на прозорците се отличава с елегантна извивка, а задните стойки на покрива са боядисани в черно. Пътният просвет е увеличен до 219 мм, а долната част на каросерията е покрита със защитни панели. Над петата врата има спойлер, а стоповете приличат на хриле.

Отзад светлините приличат на хриле, има спойлер, а линията на прозорците прави елегантна извивка.

В салона воланът е много малък и скосен отгоре и отдолу, а комбинацията от прибори са поставени необичайно високо. Вместо циферблати е внедрен 12,3-инчов дисплей с течни кристали. Данните могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло. Централният панел е обърнат към водача, а най-отгоре е поставен 8-инчов сензорен екран. Предните седалки са разделени от високият тунел на трансмисията и сега могат да бъдат поръчани с функция за масаж. Новото Peugeot 3008 е по-просторно отвътре, а обемът на багажника е 520 литра.

Воланът е много малък и скосен отгоре и отдолу, а на централния панел е поставен 8-инчов сензорен екран.

Списъкът от опции е сериозно разширен, като в него има камери за пълен обзор около колата, автопилот за самостоятелно паркиране, 19-цолови джанти от леки сплави, пръскачка на парфюм, безжично зарядно устройство за мобилен телефон и много други. За улеснение на водача са налични система за автоматично намаляване на скоростта, система за следене на пътната маркировка на платното и наблюдение на слепите зони, както и за разпознаване на пътните знаци, и умората на водача. Като аксесоар за вграждане се предлага оригинален изцяло електрически велосипед Peugeot за придвижване в градски условия.

Над обгръщащите предни седалки се отваря голям панорамен покрив, оборудван с щора и осветени релси.

За задвижването си новото Peugeot 3008 ще предлага избор от два бензинови двигателя с турбокомпресор. По-малкият е 1,2-литров от семейството PureTech с мощност 130 к.с., а големият е 1,6-литров THP със запас от 165 к.с. Дизеловите агрегати са 1.6 BlueHDi с мощност 100 и 120 к.с., както и 2.0 BlueHDi със 150 и 180 к.с. Различните версии са оборудвани с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Всички варианти на Peugeot 3008 са с предно предаване, но са оборудвани със система за подпомагане по стръмен склон и система за всякакви терени със система против пробуксуване Advanced Grip Control с режими за пясък, кал и сняг. По-късно ще се появи и 3008 Hybrid с двойно предаване.