Французите от Peugeot изглежда са решили сериозно да преобразят вановете си във всъдеходи. Съвсем наскоро показаха компактния кросоувър Peugeot 3008, който в първото си поколение беше компактен ван. След броени дни на автосалона в Париж ще се появи и големият брат - новото Peugeot 5008. И ако първото поколение на 5008 беше класически миниван, то сега пред нас е огромен всъдеход, който обаче няма да разполага със система за задвижване на всички колела, а вместо нея ще е оборудван с технологията Advanced Grip Control, която осигурява сцепление на всякакви терени с режими за сняг, кал и пясък. Новото Peugeot 5008 е построено върху модулната платформа EMP2, използвана и при 3008. Той е по-голям от своя предшественик и на дължина достига до 4,64 м, а междуосието е 2,84 м го прави най-удобният SUV в С-сегмента. Теглото е намалено с 95 кг.

На покрива има спойлер, задните стойки са наклонени, а фаровете наподобяват следи от нокти на хищник.

Новото Peugeot 5008 развива стилистиката на новото 3008, но изглежда по-солидно и сдържано. Хромираната решетка с ребра прилича на усмивка, а около нея са силно наклонените фарове, над които се простира хоризонталният капак. В предната броня има огромен въздухозаборник. Профилните стени са украсени с хромирани лайсни, а в долната част са поставени защитни пластмасови панели. Ъглите на наклон на задните стойки на покрива са значително по-малки. Релефната врата на багажника е прикрита със спойлер отгоре, а фаровете наподобяват следи от нокти на хищник. Предлага се избор на алуминиеви джанти с диаметър от 17 до 19 инча.

Воланът е плосък в горната и долната част, а на върха на централния панел се намира 8,0-инчовият екран.

В интериора на Peugeot 5008 виждаме най-новата версия на i-Cockpit, който изглежда много футуристично. Воланът е плосък в горната и долната част, а арматурното табло е разположено доста високо. В най-високите версии на оборудване, данните ще се показват на 12,3-инчов дисплей, а също ще могат да бъдат проектирани върху предното стъкло.

Данните ще се показват на 12,3-инчов дисплей, но ще могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло.

Централният панел е обърнат към водача, а на върха му се намира 8,0-инчовият екран на мултимедийната система. Водачът и пътникът до него са разделени от високия централен тунел, а техните седалки могат да бъдат допълнени с функция за масаж. Трите отделни, еднакви и сгъващи се седалки на втория ред са оборудвани с хоризонтална настройка по дължина и регулиране на ъгъла на наклон на облегалката.

Двете седалки на третия ред могат да бъдат прибрани в пода и багажният обем с 5 седалки е 780 литра.

Двете отделни седалки на третия ред могат да бъдат изцяло прибрани в пода. Товарният капацитет в конфигурацията с 5 седалки е 780 литра. Моделът 5008 може да има също сгъваща се седалка на пътника отпред за пренасяне на товари с дължина до 3,20 м и практична безконтактно отваряща се моторизирана задна врата.

5008 може да има сгъваща се седалка на пътника отпред за пренасяне на товари с дължина до 3,20 метра.

Сред опциите са автопилот за паркиране, камери за кръгов обзор, вграден освежител за въздух за салона, аудиосистема с мощност 515 вата, адаптивен круйз-контрол с функция на движение в трафик и др. Предлага се система за автоматично намаляване на скоростта, наблюдение на платното на движение, проследяване на „слепите” зони, разпознаване на пътните знаци и установяване на евентуална умора на водача.

Дългият хоризонтален преден капак и повдигната линия на каросерията внушават мощ и респект на профила.

За задвижването на новото Peugeot 5008 се предлага избор от два бензинови и два дизелови двигателя в десет конфигурации. Бензиновите турбомотори са 1.2 PureTech 130 с обем 1,2 литра и мощност 130 к.с., и 1.6 THP с 1,6 литра и запас от 165 к.с. Дизеловите варианти са 1,6-литров турбодизел BlueHDi с мощност 100 и 120 к.с., и 2,0-литров BlueHDi със 150 и 180 к.с. Всички те са оборудвани със система Start-stop за гасене на мотора при временно спиране. Двигателите за новото Peugeot 5008 могат да бъдат оборудвани с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижване на всички колела не се предлага, но има възможност за избор на системата Advanced Grip Control, която осигурява сцепление на всякакви терени с режими за пясък, кал и сняг. За проходимостта е от полза и големият пътен просвет от 236 мм.

Светлината нахлува в луксозния салон през голям панорамен стъклен покрив с възможност за отваряне.

Новото Peugeot 5008 е оборудвано със свръхмодерни системи в помощ на водача, които правят шофирането още по-безопасно. Системата за контрол на сцеплението включва функция за помощ при движение по наклон. 5008 е снабден с автоматична система за аварийно спиране, предупреждение за спазване на дистанция, активен асистент за придържане в лентата, предупреждение за бдителността на водача, интелигентен асистент за превключване на светлините, разпознаване на пътните знаци за ограничение на скоростта и предложение за скорост, адаптивен автопилот със стоп функция за автоматичните скоростни кутии, активно следене на мъртвата зона, помощ при паркиране и изглед от 360 градуса. Изцяло новото Peugeot 5008 ще се предлага в пет нива на оборудване, като три от тях са основните версии Access, Active и Allure, плюс спортните версии GT Line и GT. 5008 ще се произвежда в Рен, Франция и ще бъде лансирано на международните пазари от пролетта на 2017 г.