0

Луксозният британски всъдеход Range Rover Sport стана първият сериен автомобил, осмелил се да атакува страховитата ски писта. Високопроходимият модел се справи с опасния терен на дългото 14,9 км трасе за спускане в Мюрен, Швейцария, като приключи за 21 минути и 36 секунди. Автомобилът беше управляван от известния пилот и каскадьор Бен Колинс. По време на спускането си от височина 2170 метра Range Rover Sport следваше трасето, използвано от скиорите при трудното състезание „Инферно”, което е едно от най-старите и най-предизвикателни ски спускания. Автомобилът преодоля сняг, лед, хлъзгави скали, кал, начупен асфалт, трева и чакъл, подпомаган от новаторската технология Terrain Response.

Range Rover Sport преодоля терени със сняг, лед, хлъзгави скали, кал, начупен асфалт, трева и чакъл.

Коварното, но красиво планинско трасе изпита проходимостта на Range Rover Sport с лед и киша на върха, където Колинс достигна 120 км/ч, и мъгла и мокра трева в края, където той закова 155 км/ч. По пътя си надолу върховият мощен всъдеход се справи с рисковани наклони, достигащи до 75% или реално по-стръмни от много черни писти в прочутите ски курорти като Шамони, при това при отрицателни температури. Постижението беше осъществено с Range Rover Sport с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и мощност 510 к.с., стандартно оборудван с изключение на добавени с цел безопасност ролбар и подсилени гуми.

Зад волана беше известният пилот и каскадьор Бен Колинс, известен с ролята си на Стиг в Top Gear.

Британският състезател и каскадьор Бен Колинс, известен с ролята си на Стиг в Top Gear, беше предизвикан до краен предел от острите завои и опасните отвесни склонове. След изпитанието Колинс разказа впечатленията си: „Това наистина беше едно от най-трудните изпитания, които съм срещал в кариерата си на пилот. Маршрутът беше безумен и със сигурност една от най-тежките писти, които съм преминавал. Предизвиква те с всяко възможно препятствие от тази страна с разтопена лава и условията бяха толкова лоши, колкото не можете да си представите - проливни дъждове в комбинация със скали, дървета, всякакви неща, с които никак не искате да се сблъскате.

По пътя си надолу по пистата всъдеходът се справи с рисковани стръмни наклони, достигащи до 75%.

Може да има само един победител в това предизвикателство - планината или автомобилът. Ключът в това спускане беше прецизността - способността да се поддържа скоростта надолу по хълма по начина, по който го правят скиорите, чрез закантване в завоите. Range Rover Sport много ми помогна. Трябваше да използвам Terrain Response, защото тревата беше като ледена пързалка и това наистина ми спести проблеми. Вярвах в колата и заради това успяхме да спестим много време на пистата. За да бъда честен, аз злоупотребявах с нея, а тя просто продължаваше напред. Не бих могъл да искам по-добра машина за тази работа”, каза Колинс.

Range Rover Sport е оборудван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с компресор и мощност 510 к.с.

Технологията Terrain Response съдържа шест режима, които адаптират настройките на автомобила към съответната повърхност. Например в режим Dynamic антиролбарът се втвърдява, за да намали клатенето на каросерията, режимът „Трева/Чакъл/Сняг” намалява недозавиването и прекомерното завиване чрез спиране на двигателя, докато в режим „Кал и Коловози” задният диференциал се заключва и позволява контролирано плъзгане на колелата за по-добро сцепление.

Всъдеходът преодоля опасния терен на дългото 14,9 км трасе за спускане в Мюрен, Швейцария.

Range Rover Sport беше въведен на пазара през 2013 г. и се превърна в истинска история на успеха за Land Rover. Автомобилът предоставя висока проходимост, очаквана от голям всъдеход, заедно с динамика, характерна за спортен автомобил. През август тази година към характеристиките на Range Rover Sport бяха добавени най-новата информационно-развлекателна система InControl Touch Pro на Land Rover, технологията за подпомагане на тегленето на ремарке и икономичният 2,0-литров турбодизелов двигател Ingenium.