0

Луксозният и мощен всъдеход Range Rover Sport е подсилен от редица подобрения за 2017 моделна година. Най-новият вариант на високопроходимия автомобил се задвижва от нов 4-цилиндров битурбодизелов двигател, който е най-икономичният силов агрегат досега, предлаган за модела. Освен това се въвеждат нови технологии за автономно шофиране и по-широки възможности за персонализация. Настоящият Range Rover Sport беше представен през 2013 година и се превърна в истински успех за Land Rover. Автомобилът предоставя офроуд възможности, очаквани от голям всъдеход, заедно с динамика, характерна за спортен модел.

Новият 2,0-литров 4-цилиндров битурбодизелов двигател SD4 е с мощност 240 к.с. и 500 Нм въртящ момент.

Едно от най-важните допълнения към Range Rover Sport за 2017 г. е под капака на автомобила. Това е модерният 2,0-литров 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, създаден във Великобритания, който осигурява подобрена икономия на гориво и емисии от едва 164 г/км, както и разход на гориво в комбиниран цикъл от 6,2 л/100 км. Новият двигател е по-лек, по-пъргав с по-добра реакция и с отлична динамика. Новият 2,0-литров 4-цилиндров дизелов мотор SD4 Ingenium е с мощност 240 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент. Въвеждането на втори турбокомпресор към двигателя Ingenium е съществено за запазването на впечатляващата мощност и въртящ момент, познати на клиентите на Range Rover Sport. Моделите, оборудвани с новия двигател, ще се отличават с конфигурация от двоен ауспух.

Новият Range Rover Sport се отличава с по-масивна радиаторна решетка с въздуховоди на предния капак

Освен новият двигател, Range Rover Sport се обзаведе с редица технологии за автономно шофиране. Първата в сектора функция Advanced Tow Assist помага за маневрирането при теглене на големи товари. Водачът може да зададе посоката на ремаркето при движение на заден ход, като използва контролния диск за Terrain Response 2 и автомобилът ще извърши автоматично всички необходими движения на волана. Допълнителна автономна технология е осигурена под формата на асистент за мъртвата зона на видимост и интелигентен ограничител на скоростта. Асистентът за мъртвата зона на видимост използва сензори върху автомобила за засичане на други участници в движението, които приближават в мъртвата зона на видимост на водача. Ако водачът рискува да предизвика сблъсък при престрояване в друга лента, автомобилът автономно ще завърти волана в обратна посока, за да запази позицията му. Интелигентният круйз-контрол използва технология за разпознаване на пътните знаци за да регулира скоростта на автомобила съобразно промените в ограниченията на скоростта.

Купувачите могат да избират между 19 нови цвята, както и луксозни блестящи и матови покрития.

Характерната за Range Rover Sport проходимост включва селекция от нови функции за 2017 г. Технологията Low Traction Launch улеснява водачите да потеглят по настилки с ниско сцепление като кал, мокра трева или лед. Технологията може да се избира ръчно от менюто на централния сензорен екран или автомобилът може автоматично да подскаже на водача да избере Low Traction Launch, когато е избран режим Трева/Чакъл/Сняг,с контролера на Terrain Response 2. Обновеното меню 4x4i представя цялата необходима информация при преодоляване на трудни терени. Уголеменият сензорен екран с двоен образ съдържа нов 10-инчов дисплей за по-лесно ползване и по-голяма яснота, както и функции за приближение и разтегляне с пръсти, подобно на таблетите. Това се поддържа от водещата на пазара технология на Land Rover – InControl Touch Pro, което го прави най-свързания Range Rover Sport досега.