Още с появата на Renault Megane през 1995 г. в гамата на модела заедно с версиите хечбек и седан винаги е присъствало и комби с 5 врати, наречено Grandtour или Estate. Френските дизайнери винаги са успявали да направят облика на комбито също толкова атрактивен, колкото и на хечбека. Новото четвърто поколение на модела изглежда още по-спортно в сравнение със своя предшественик, като в същото време прилича на флагмана на марката Talisman. Новото Renault Megane Grandtour е елегантен и динамичен автомобил, който предлага всички функции, технологии и двигатели, налични във версията хечбек на Megane. Най-голямото предимство на комбито е гъвкавият интериор, който се характеризира с богат избор от варианти за конфигуриране на багажника и най-дългата в сегмента товарна дължина от 2,70 метра.

Хромираната лайсна се изкачва към задната колона с черно гланцово покритие, а покривът е с плаващ ефект.

В сравнение с комбито от предходното поколение, новият Megane Grandtour е пораснал с 45 мм на дължина и достига 4626 мм, а междуосието му е увеличено до 2712 мм. Дизайнът на новото Renault Megane Grandtour е динамичен и елегантен. Моделът е най-ниският в класа си и с най-широката следа, което подсилва стабилната му стойка и излъчване. Отпред изпъкват С-образните фарове са със светодиодни водачи, а отзад LED светлините са уникален триизмерен ефект. Хромираната линия под прозорците се изкачва нагоре към задния панел с черно гланцирано покритие и създава впечатлението за плаващ покрив.

На централната конзола е поставен вертикалният 8,7-инчов сензорен дисплей на системата R-Link 2.

В интериора на новия Megane Grandtour позицията на водача е ергономично подобрена в сравнение с предходния модел, а благодарение на многото настройки, зад волана могат удобно да се настанят хора с всякакво телосложение и ръст. На таблото пред шофьора е поставен 7-инчов TFT екран с регулиране на цветовете, а на централната конзола е разположен вертикален таблет с 8,7-инчов капацитивен екран на мултимедийната системата R-Link 2. В по-ниските нива на оборудване той е със 7-инчов екран, позициониран хоризонтално. От него се контролират навигацията с гласово разпознаване, телефонът, радиото, различни приложения, асистиращите функции и климатичната система, като работата наподобява на смартфон или таблет.

На втория ред седалки има място за трима пътници и повече пространство за краката им от хечбека и седана.

В задната част на интериора новото комби Megane Grandtour предлага по голямо пространство, с което най-вече се различава от хечбека и седана. В комбито има повече място за краката на пътниците отзад, а широчината в областта на раменете е сред най-добрите в сегмента. Обемът на багажника е 521 литра. Той е практичен, лесен за употреба и предлага разнообразие от конфигурации, които да улеснят ежедневното му използване. Има избор на две позиции за пода на багажника, като високата позиция създава равен под, когато задните седалките са сгънати, за да се улесни товаренето на обемисти предмети. В тази конфигурация под пода има допълнително отделение за съхранение с обем 50 литра. Спускането на пода в неговата по-ниска позиция създава максимален товарен обем в една зона. Система за разделяне на багажника на предна и задна части предотвратява търкалянето на товарите.

При сгъване на задната седалка и предната до водача може да се натоварят предмети с дължина до 2,70 метра.

Тежките предмети не се плъзгат към задната част на багажника, когато автомобилът е в движение. Образуват се и странични ниши от двете страни на багажника за съхранение на дребни предмети. От двете страни има куки, за които може да се закачват пазарски чанти. Като опция се предлага товарна мрежа, която може да се използва вертикално. Меката покривна щора на багажника може лесно да се сгъне, за да се улесни товаренето. Под пода има място, предназначено за нея, което не отнема от полезния обем на багажника. Благодарение на специални дръжки, разположени в багажника, системата на Renault позволява лесно отключване и автоматично сгъване на задната седалка в съотношение 60/40, при което обемът на багажника нараства до 1504 литра. Освен това предната пътническа седалка в новия Megane Grandtour се накланя напред, за да може да се натоварят предмети с дължина до 2,70 метра.

1,6-литровият турбодизелов двигател със 130 к.с. ускорява пъргаво комбито и го изстрелва напред.

Един от най-приятните варианти за задвижването на новото комби Renault Megane Grandtour е 1,6-литровият турбодизелов двигател със 130 к.с. Моторът е съчетан само с 6-степенната механична скоростна кутия. Пикът на тягата от 320 Нм е наличен още при 1750 об/мин, благодарение на което моторът ускорява пъргаво комбито при старт от място и го изстрелва напред при сваляне на предавка или две. При спокойно шофиране, средният разход на дизел е 4,5 л/100 км, а в града се качва до около 6 литра на 100 километра.

Комфортът на возене е добър, благодарение на окачването, което абсорбира неравните настилки.

Новото Renault Megane Grandtour е универсален семеен автомобил за ежедневното шофиране, който се справя добре във всяка област, разчитайки на своето прецизно управление и стабилно пътно поведение при шофиране с висока скорост. Комфортът на возене е добър, благодарение на окачването, което абсорбира неравните настилки. Постигнат е и прогрес в шумоизолацията, особено при шофиране на магистрали. По-коравата конструкция на купето гарантира по-добра изолация срещу вибрации. У нас цените на новото Renault Megane Grandtour стартират от 31 290 лева, а най-високата версия Intens с 1,6-литров дизелов мотор започва от 44 290 лева.

Renault Megane Grandtour dCi 130 Intens

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

10,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

4,0 л/100 км среден разход на дизел

103 г/км емисии на СО2

44 290 лева цена на модела