0

Новото поколение на Renault Scenic ще получи 48-волтова хибридна система от Continental. Германският концерн електрифицира дизеловите модификации на новите модели Renault Scenic и Grand Scenic. За първи път в света германците ще въведат 48-волтова хибридна система в серийно производство за един от големите автомобилни производители. Технологията на Continental е много ефективна като помага за драстично намаляване на разхода на гориво и изгорените газове. Новата 48-волтовата система реализира значителни икономии и с нея Renault се стреми към комбиниран разход от 3,5 литра дизел на 100 км и още по-ниски от настоящите 92 г/км емисии на СО2, което е най-доброто постижение в класа. За да постигнат най-добри резултати в икономичността, партньорите използват нисковолтова хибридна технология, която работи при 48 волта. Този подход се отличава от по-скъпата високоволтова технология, която работи при 300 до 400 волта и обикновено е използвана в хибридните автомобили.

С новата 48-волтова хибридна система новият Scenic ще харчи средно 3,5 литра дизел на 100 километра.

Вместо конвенционалния стартов генератор, системата използва електрически мотор с постоянен ток от 6 кВт и моментно напрежение от 10 кВт, който задвижва коляновия вал на двигателя чрез ремък. Новата 48-волтовата хибридна система на Continental може сравнително лесно да се комбинира с двигателите с вътрешно горене, защото тя не изисква повече пространство от конвенционалния стартер генератор. За да се икономиса място, инверторът е интегриран в капака на двигателя. Новата 48-волтова задвижваща система е произведена в завода на Continental в Нюрнберг и е готовата за инсталиране. Според Continental пазарът на 48-волтови хибридни системи ще има значителен растеж през следващите години като компанията очаква през 2025 г. приблизително всеки пети автомобил в света да ползва такава система.