Автономните автомобили са гореща тема в света на транспортирането, както е видно от Volvo, Mercedes-Benz и Google бързайки да се изпреварят в прилагането на технологиите. Въпреки това, самостоятелноупрваляващите се коли няма да сложат край на всички управлявани от човек превозни средства. Автобусите, също ще се възползват от безпилотната технология.

Доказвайки това, CarPostal, компанията водеща в обществения транспорт в Швейцария, стартира двугодишна пилотна програма на автономноуправляеми автобуси в туристическите райони на Sion, Valais. Тестовете ще бъдат ръководени от швейцарската компания BestMile, която е разработила софтуер, за да "контролира флотилии от автономни превозни средства по същия начин, както го прави контролната кула на летището", според прессъобщението на компанията.

Започвайки през пролетта на 2016 г. малката флота от девет пътнически електрически автобуса щеобикалят по улиците на стария град Sion и автономно ще транспортират жители и туристи през града. Целта на пилотната програма е да се докаже жизнеността от широкото разпространение на автономнния обществен транспорт, тъй като предлага по-ниски разходи и "минимален риск." В крайна сметка, CarPostal би искала да разшири автономната си автобусна линия в отдалечените райони на страната.

Бъдете уверени че, BestMile не стартира този проект на сляпо. Преди да обяви пилотната си програма в Sion, BestMile прекарва две години в създаването на ново поколение математически алгоритми, за автономни превозни средства за да могад разпознават и реагират на каквито и да било сценарии, които могат да срещнат, тъй като те си взаимодействат със съществуващата система за обществен транспорт.

До този момент, Америка и Швеция се открояваха като първите глобално приложили технологии за автономни автомобили. Няколко американски щата, като Мичиган, Невада, Флорида и Калифорния са предоставили на фирми разрешителни за движение на автономни автомобили. Гьотеборг, Швеция даде зелена осветена на програмата на Volvo "Drive Me", която ще пусне 100 самостоятелно шофирани XC90 по обществените пътища през 2017.

Ще бъде интересно да се види как жителите и посетителите на Sion реагират на автономните автобуси. Вероятно, след първоначалното неудобно, хората ще забравят напълно, че никой не шофира автобуса. И това мълчаливото доверие може да доведе до широкото разпространение на самоуправляемите превозни средства.