0

Най-новото попълнение в семейството на Skoda е компактният кросоувър Karoq, който беше представен преди броени дни в Стокхолм. Моделът е наследник на Yeti в гамата на Skoda и се позиционира като малкото братче на представения през миналата година Kodiaq. Името отново е заимствано от езика на местното население на остров Кодиак, Аляска. На езика на племето думата автомобил е Kaaraq. Те използват Ruq за думата стрела, което е основният елемент в логото на Skoda и е символ на динамиката на марката. Така името на новия компактен кросоувър на Skoda е резултат от комбинацията от двете думи – Karoq.

Напълно новият компактен кросоувър Skoda Karoq изпъква с динамичния си дизайн с многобройни кристални елементи. Моделът предлага щедро пространство в интериора и багажното отделение, нови полезни асистиращи системи, напълно LED предни светлини и за първи път при Skoda - дигитално табло за управление. Моделът се предлага с пет варианта на бензинови и дизелови двигатели с мощност от 115 до 190 к.с., от които четири са напълно нови. В модела са внедрени хитроумни решения като системата за плъзгане напред-назад на задните седалки VarioFlex и виртуален педал за отваряне на вратата на багажника.

Предницата е с геометрични форми на LED светлините с кристален дизайн и решетка с хромирана рамка.

В дизайна на новата Skoda Karoq изпъква триизмерната предна част, която придава сигурност и сила чрез контурите си. Предницата се отличава с геометричните форми на светлините и прецизните линии. Предните светлини са с изцяло LED технология с кристален дизайн. Фаровете за мъгла са разположени под предните светлини и също са изцяло светодиодни, с функция за следене на ъгъла на завой. Радиаторната решетка с хромирана рамка оформя характерната за Skoda трапецовидна форма. Плоските задни светлини са разделени на две, като външната им част преминава в страничната стена, докато вътрешната им се намира на задната врата. Рефлекторите са под задните сензори, на вътрешните ръбове на бронята.

Плоските задни светлини са разделени на две, като една част е в страничната стена, а другата в задната врата.

Стандартното оборудване включва LED задни и стоп светлини, както и задни светлини за мъгла. Голямото междуосие се забелязва лесно в профил и подсказва за обширния интериор. В страничния изглед се виждат късите надвеси отпред и отзад, и плавно спускащата се линия на покрива. Новата Skoda Karoq е оборудвана с 16- или 17-инчови джанти в стандартното оборудване, които са налични в три различни дизайна. Като опция се предлагат алуминиеви джанти с размер 17, 18 и 19 инча. В помощ на водача идват и няколко асистиращи системи като Light Assist, която автоматично превключва от къси на дълги светлини, както и функции, които осигуряват осветеност около автомобила за определен период от време, така че пътниците да могат да се качат или слязат от автомобила безопасно.

Централният 9,2-инчов сензорен дисплей разпознава управление с жестове и се свързва с мобилни устройства.

В интериора на новия кросоувър Karoq за първи път при Skoda се появява дигиталното табло за управление, като то може да бъде програмирано в четири различни дизайна. При класическият изглед оборотомерът и скоростомерът са кръгли и се намират от дясно и от ляво на дисплея. Зоната между тях може да бъде конфигурирана индивидуално, според нуждите и потребностите на водача. Дигиталният изглед осигурява разположение на дисплея по цялата широчина на таблото. Под и над него остава място за по-малки дигитални дисплеи, на които могат да се изобразява информация като скорост на движение, препоръчителна предавка, разпознаване на пътни знаци и др.

В интериора за първи път при Skoda има дигиталното табло за управление с избор от 4 различни дизайна.

Информационният изглед на профила представлява голям дисплей, позициониран по средата, на който би могла да се визуализира картата например. Над нея и отстрани има място за допълнителни дисплеи, показващи различна информация като скорост на движение, навигация, индикатор за предавката и др. Редуцираният изглед предлага два големи дисплея, на които се изобразява избрана от водача информация. Тези четири изгледа осигуряват само структурата на таблото. Водачът може да използва въртящ се бутон на дисплея в модулната система, за да избере кои дисплеи да се визуализират, в коя част от таблото и в какъв размер.

Предните седалки са с вградени подглавници и изразителни странични опори за динамично шофиране.

Информация за аудиосистемата, телефона и асистиращи системи, както и за състоянието на автомобила могат да се зададат централно или вдясно, или в ляво на таблото. В интериора новото LED амбиентно осветление в декоративната лайсна, вградена във вратите и таблото, може да бъде осветена в десет различни цвята и осигурява приятна атмосфера по време на пътуването. Багажното отделение е с обем 521 литра в нормално положение. В комбинация с опционалната система VarioFlex на задните седалки, капацитетът за багаж може да варира между 479 и 588 литра. При свалени седалки, това пространство се увеличава на 1630 литра.

В модела е внедрена системата VarioFlex за плъзгане на задните седалки в хоризонтална посока.

Новата Skoda Karoq разполага с най-съвременни технологии под капака си и предлага избор от пет двигателя – два бензинови и три дизелови, като мощностите им варират от 115 до 190 к.с. Всички двигатели са с турбокомпресор и директно впръскване, както и старт-стоп технология и система за рекуперация на спирачната енергия. Те са икономични и отговарят на стандарт за екологичност Евро 6. Двата бензинови турбомотора 1.0 TSI и 1.5 TSI са напълно нови в гамата, като развиват мощност съответно 115 и 150 к.с. Нови са и два от дизеловите двигатели - 1.6 TDI със 115 к.с. и 2.0 TDI със 190 к.с. Единственият мотор, познат отпреди е 2.0 TDI със 150 к.с. С изключение на най-мощния дизелов двигател, всички останали могат да бъдат поръчани с 6-степенна механична предавателна кутия или 7-степенна автоматична с двоен съединител DSG. Двигателят 2.0 TDI с мощност 190 к.с. е стандартно съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия DSG и задвижване 4х4. Новият двигател 1.5 TSI има специална функция за управление и деактивиране на цилиндрите при ниско натоварване и в покой.

Багажното отделение е с обем 521 л в нормално положение и се увеличава на 1630 л при свалени седалки.

Една от новите хитроумни екстри в Skoda Karoq е електрическата багажна врата, която може да се отвори или затвори отвътре, чрез бутон в интериора. Виртуалният педал, който отваря задната врата с леко движение на крака под задната броня също е много практично и удобно решение. Новост е и електрическият теглич, който се разгъва навън, само когато е необходим. Колата е оборудвана с електромеханична паркинг спирачка, която е част от стандартното оборудване. С двата си електрически мотора, тя е интегрирана в спирачната система в задната ос и служи и като спирачка при спешност. В задръствания или често спиране и потегляне, тя държи автомобила неподвижен, така че водачът няма нужда да натиска педала на спирачката. Задейства се и се деактивира чрез управляващ модул на централната конзола.

Късите надвеси отпред и отзад, и големият просвет допринасят за разширените офроуд възможности.

Шасито на Skoda Karoq е с усъвършенстван дизайн, който гарантира на автомобила истински офроуд възможности. Предното окачване е тип McPherson с долен триъгълен носач и стоманена рамка. Благодарение на динамичния контрол на шасито, водачът има на разположение три режима - това са Comfort, Standard и Sport, в зависимост от състоянието на пътя и стила на шофиране, за по-голяма стабилност, по-голяма тяга и по-къс спирачен път. Контролът на шасито с режим на шофиране Select, позволява на водача да променя начина на кормилното управление, автоматичната трансмисия, както и настройките на други системи при режимите Normal, Eco, Sport и Individual. Опционално могат да бъдат създадени до три различни профила с индивидуални настройки, които се запазват в паметта на трите отделни ключа. При използване на който и да е от ключовете, съответните настройки се активират.

Режимът Off-road за моделите със задвижване 4х4 осигурява още по-лесно шофиране по неравен терен.

Режимът Off-road осигурява още по-лесно шофиране по неравен терен, като той е включен в опционалното оборудване на моделите със задвижване 4х4. При този режим системата за сцепление и електронният диференциал осигуряват съответно по-добра тяга и по-бърза реакция. Когато е необходимо, функциите Hill-Hold Control и Hill-Descent Control се активират, за да улеснят шофирането при наклон или изкачване. За тези, които ще шофират Skoda Karoq по наистина предизвикателни терени, е предназначен пакетът за лоши пътища, който предпазва автомобила както от механични повреди, така и от навлизането на прах или пясък в двигателя.