Основната премиера на Skoda на тазгодишния автосалон в Женева е концептуалният модел Vision X, който дава представа за бъдещия градски кросоувър на чехите. За първи път пред публиката е представена обновената Skoda Fabia и най-луксозната версия на популярния всъдеход L&K. Флагманският модел Skoda Superb се предлага за Европа с нов бензинов турбодвигател 2.0 TSI и 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG, а Skoda Octavia RS – с пакет на оборудване Challenge Plus.
Всички бензинови двигатели с директно впръскване на европейския пазар са оборудвани със съвременни филтри за твърди частици. Още една новост от изложението е, че за моделите Octavia, Kodiaq и Superb вече ще се предлага цифров приборен панел.
Компанията Skoda Auto е уверена в бъдещето. Най-добрият пример за това е щандът на чешката марка на автомобилното изложение в Женева. Най-впечатляващият елемент от щанда на Skoda е „Тунелът за иновации”, в който са инсталирани интерактивни дисплеи, показващи информация за концептуалния градски кросоувър Vision X. Инсталираните в края на тунела дисплеи и таблетни компютри позволяват на посетителите да научат повече за концепцията на Skoda Vision X. Тя представлява изразителен концептуалния автомобил с фокус върху динамиката и устойчивото развитие.
Концептуалният автомобил Vision X не само олицетворява визията за бъдещето на градския кросоувър, но и дава представа за това как ще изглежда
третия модел от клас SUV в гамата на чехите.
Концепцията пренася дизайнерския език на Skoda в нов сегмент за чешката марка. В дизайна на Skoda Vision X има „кристални” елементи, напомнящи за традициите на бохемския кристал. Концептуалният SUV е с дължина е 4250 мм, височината е 1500 мм, а междуосието - 2645 мм. В моделната гама на Skoda новият градски кросоувър ще се позиционира под Karoq.
В салона на колата прави впечатление широкият сензорен екран, който използва напълно нов принцип за управление на мултимедийните функции и възможностите за свързаност с мрежата. За задвижването на градския кросоувър се използва иновативна хибридна система, която се състои от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 TSI G-TEC, работещ на сгъстен природен газ (CNG, метан) и електромотор, който позволява значително да се намалят вредните емисии и разхода на гориво. Бензиновият турбомотор генерира максимална мощност 130 к.с. и 250 Нм въртящ момент.
Двигателят с вътрешно горене работи заедно със стартер-генератор с ремъчна предавка, който се намира на предната ос и електромотор с мощност 27 к.с. в задната част. Тези устройства се захранват от 48-волтова бордова електрическа мрежа с литиево-йонни батерии с капацитет 1,5 кВтч и система за възстановяване на кинетичната енергия от спирачното усилие. В стандартен режим въртящият момент се предава към предните колела, а задният мост се включва при ускорение или за подобряване на сцеплението. Градският кросоувър Skoda Vision X може да се ускори от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. От Skoda обещават в смесен режим автомобилът да може да измине повече от 600 км.
На автосалона в Женева Skoda представя и обновената Fabia, която е получила нова форма на решетката и предните фарове, които като опция могат да бъдат изцяло светодиодни. Броните са нови, а задните светлини имат светодиодна графика в стила на Octavia. Хечбекът и комбито за първи път ще се предлагат и с 18-инчови джанти. Интериорът не се е променил визуално, а е получил нови варианти и комбинации от покрития. Мултимедийната система Swing получава 6,5-инчов сензорен екран, поддръжка за Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink, както и онлайн услуги Skoda Connect. Системата Amundsen разполага с навигация, която показва данни за задръстванията.
Обновената Fabia ще се предлага с четири варианта на 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов двигател. Атмосферните версии на този мотор развиват 60 и 75 к.с., а турбоагрегатите TSI са с мощност от 95 и 110 к.с. Двигателите TSI се комбинират или с 6-степенна механична скоростна кутия, или със 7-степенен автоматик DSG. Все още не е ясно дали в гамата ще има дизелови двигатели. Възможно е чехите да се откажат от тях, защото нямат големи предимства пред бензиновите двигатели с малък обем от гледна точка на разхода на гориво и вредните емисии.
Монитор


















